Eno od nagrad je v kategoriji predšolska vzgoja in izobraževanje prejela Osnovna šola (OŠ) Prežihovega Voranca Bistrica za projekt Razvijanje socialnih kompetenc otrok z zgodnjim učenjem tujega jezika. Slednjega smo že predstavili, tokrat pa sta na vrsti še projekta OŠ Gornja Radgona in OŠ Apače, prejemnic nagrade zlati kabel.
OŠ Gornja Radgona je bila nagrajena v starostni kategoriji od 7 do 11 let za projekt »Frühling kommt bald!« (Pomlad bo kmalu prišla), ki ga je vodila učiteljica nemškega jezika Romana Slavič Žnuderl. Pojasnila je, da so projekt začeli izvajati februarja, navezoval pa se je na pomlad in takratne praznike. »Pogovarjali smo se o cvetni nedelji, veliki noči, prvem maju ... Sodelujoči so spoznali, da v Turčiji recimo ne praznujejo krščanskih praznikov, smo pa izvedeli več o njihovem prazniku in pripravili različne prispevke v spletni učilnici twinspace,« pove vodja in doda, da so v projektu poleg radgonske sodelovale še šole iz Poljske, Ukrajine in Turčije. Učenci, z OŠ Gornja Radgona jih je bilo 24, skupaj pa 70, so ustvarjali tudi z naravnimi materiali, v sklopu delavnic so se naučili poimenovanj različnih živih bitij v tujih jezikih. »Posebna aktivnost je bilo snemanja filmčka Čez radgonski most, pri katerem so nam pomagali gasilci in potapljači. Sodelovali so še moji sodelavci, sicer pa smo prepesnili pesem Čez Šuštarski most, pripravili uvod v nemščini in posneli zvočni posnetek ter video,« je razložila. Vsi vključeni v projekt so opravili tudi diseminacijo in zapisali mnenje o vsem, kar so počeli.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(Akutne okužbe dihal) Kako prepoznati, ali gre za covid-19, gripo ali prehlad?
Preverite, kakšni so simptomi in kako prepoznati, za katero bolezen gre.
Presenečeni nad nagrado
Prednosti sodelovanja v eTwinning projektih so po sogovorničinem mnenju spoznavanje in utrjevanje tujega jezika, delo v spletnih učilnicah, spoznavanje novih orodij, s pomočjo katerih se učenci lažje učijo in komunicirajo med seboj. Pozitivne stvari delovanja v spletnem okolju so tako protiutež vsemu, kar mlade v tem obdobju bremeni. Ker je bil za Romano Slavič Žnuderl to prvi eTwinning projekt, je bilo presenečenje ob prejemu nagrade toliko večje. Poleg tega ga je prijavila za znak kakovosti, ki so ga v začetku septembra tudi dobili, niso pa vedeli, da se projekt neposredno uvrsti še v ocenjevanje za zlati kabel. »Ko smo izvedeli, smo bili srečni, veseli in navdušeni. Ravnatelj je sporočil, da smo prejeli še 300 evrov finančne nagrade, kar je dobrodošlo za vse nadaljnje projekte.« Sogovornica v tem šolskem letu izvaja tri, prav danes bodo v sklopu enega pripravili dan vroče čokolade. Med aktivnostmi je pripravljanje prispevka o božičnih jedi, v kar so učenci vključili tudi stare starše, ki bodo opisali, kaj so kuhali in jedli nekoč.
Romana Slavič Žnuderl je na OŠ Gornja Radgona tudi koordinatorica kulturno-umetnostne vzgoje, zato v projekte vključuje veliko tovrstnih vsebin.
V prihodnjem letu načrtuje, da se bodo prijavili za projekt Erasmus+, ki bo govoril o gradovih in bo etnološko, kulturno, zgodovinsko in arhitekturno obarvan. Doda še, da je stkala posebne vezi z učiteljicami iz tujine in da je treba na šoli uporabljati nove metode in inovativni pouk, da učence pritegnejo in navdušijo za nove stvari.
Sodelovali s šolama iz Francije
OŠ Apače je nagrado zlati kabel prejela za projekt Lesen m@cht Spass (Branje prinaša veselje), pri katerem so sodelovali lanski osmo- in devetošolci. Renata Jakič, vodja projekta, pojasni, da so aktivnosti izvajali pri nemški bralni znački. Sodelovalo je 46 otrok, okoli 15 jih je bilo z njihove šole, preostali pa z dveh francoskih. Njihov cilj je bil spodbuditi bralne navade mladih. »Nastal je na pobudo in željo učencev, da dvignemo motivacijo za branje. Prihaja namreč do tega, da otroci z leti manj berejo, mi pa smo jim želeli dati zagon. Po slovenskih knjigah morda še sežejo, po knjigah v tujem jeziku pa redkeje, imajo neko strahospoštovanje.« Učenci so lahko sodelovali s knjigami, ki so jih prebrali pri domačem branju ali bralni znački, prek tega pa začeli brati v tujem jeziku. Na začetku so pripravili predstavitev sebe ter najljubše knjige, ustvarili poslikavo in vse to objavili na spletnem panoju. »Etwinning omogoča izkušnjo avtentične rabe jezika in spletnega okolja. Gre za razvijanje ključnih vseživljenjskih kompetenc, tudi pri učiteljih, ne le učencih,« poudari Jakičeva. Ker mladi uporabljajo številna orodja, jih obenem ozaveščajo o varni rabi spleta in avtorskih pravicah.
Sodelujoči so v okviru projekta v narodno mešanih skupinah še zbirali vprašanja, razpravljali in ustvarili anketo, s katero so ugotavljali, kakšne bralne navade imajo učenci v Sloveniji in Franciji. Med drugim so izdelali tudi knjižne kazalke, zbirali verze, reke ter jih prevajali tudi v druge jezike, ne le v nemščino. Vodja je pohvalila vnemo otrok za sodelovanje in tudi to, da se trudijo pridobljena znanja iz projektov prenesti na druge učence.
Renata Jakič zaradi vseh prednosti, ki jih eTwinning prinaša, pravi, da si brez tega ne zna več predstavljati pouka. Vsak razred je vključen v najmanj en projekt. »Ko enkrat zajadraš v te vode, ko začutiš energijo, vidiš, kakšna je motivacija v razredu, potem si brez tega več ne znaš zamisliti pouka,« pove in doda, da so se na šoli eTwinningu pridružili leta 2018, letos pa prejeli znak eTwinning šola. Svoje navdušenje širi tudi med sodelavce, z ravnateljico Violeto Kardinar opažata, da se eTwinning lepo širi tudi med drugimi učitelji na šoli in v vrtcu, ki prav tako spada pod njihovo okrilje. Primere dobre prakse sta obe že predstavljali drugod po Evropi.
Nagrado zlati kabel so na apaški šoli prejeli drugič, po besedah ravnateljice gre za dokaz odličnosti dela.
Nekoliko so bili presenečeni, ampak ker na šoli poteka precej projektov in vanje vlagajo veliko energije in truda, se zavedajo, da jim gre dobro. Jakičeva pravi, da je eTwinning mali bratec Erasmusa+, saj so se s partnerji iz drugih držav spoznali prav v skupnosti eTwinning in sodelovanje prenesli še v drugo okolje. Z mentorji iz tujih evropskih držav hitro navežejo posebne vezi, so motivirani in iščejo nove priložnosti za učence, prav tako ob delu spoznajo, kdo je fleksibilen in na koga se lahko zanesejo. Sodelovanje v eTwinningu je odlična priložnost za motivacijo otrok, ravnateljica pa še pristavi, da je dostopen vsakomur, ponuja neko okno v svet in ga je vredno izkoristiti. Na jezik pa se ne sme gledati kot na oviro, saj se vse da, če se hoče.