Preberite še
Odpri v novem zavihku(FOTO) Na slavnostni akademiji nagradili šole, učence in dijake ter mentorje
Murskosoboški regionalni center Zveza za tehnično kulturo Slovenije (ZOTKS) je v sklopu festivala Inovativnosti, Znanosti in Ustvarjalnosti mladih (IZUM) pripravil slavnostno akademijo. Na njej so podelili priznanja učencem in dijakom za državno tekmovanje iz znanja logike, osnovnim in srednjim šolam so podelili statuse raziskovalnih šol, prav tako so nagradili šole, ki so se najbolj izkazale z razstavljenimi izdelki, ter mentorje.
Dvanajststrunska kitara
Po srednji šoli se je nekajkrat, pod socialnim pritiskom okolice, odločil, da se bo resno posvetil študiju politologije na Fakulteti za družbene vede in malo pozneje fizike na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. »Pa je resnost po nekaj entuziastičnih mesecih, kolikor vem, še naprej hodila na predavanja, jaz pa sem čez dan v Brunarici, kjer so točili sramotno poceni pivo, igral tarok, ponoči pa sem igral po lokalih in na zabavah, tu in tam tudi v kakšnem studiu. S to resnostjo sva se potem dokaj redko srečala do mojega tridesetega rojstnega dne, ko sem opravil sprejemne izpite na Berklee college of Music v Bostonu in si pridobil štipendijo. Takrat sem začutil, da sem, končno, na pravi poti.«
Sodeloval z veliko glasbeniki
Sodeloval je z vsakim, ki ga je povabil k sodelovanju, pravi Sašo. »Je pa seznam tistih, ki so popustili mojemu dolgotrajnemu nerganju, naj 'eno z mano zašpilajo', neverjetno dolg: Tommy Emmanuel, Thom Bresh, Guy Van Duser, Muriel Anderson, Vlado Kreslin, Andrej Šifrer, Lado Jakša, če jih naštejem samo nekaj.« Nekaj glasbenih projektov je tudi produciral. Gotovo mu kot potrdilo in hkrati ogromno odgovornost največ pomenijo nastopi na konvenciji Chet Atkins Appreciation Society in prireditvi All Star Guitar Night v Nashvillu ter gostovanja na njegovi »almi mater« (Berklee college of Music), kjer je gostujoči predavatelj. Zelo nadrealno si je deliti oder s kitaristom Paula McCartneyja (Lawrence Juber), ki je eden izmed njegovih idolov, ali pa s Stanleyjem Jordanom, katerega vinilno ploščo je obrabil do neposlušljivosti kot najstnik. »Če bi mi nekdo takrat v najstniških letih rekel, da bom lahko enkrat s temi kitaristi igral, mu ne bi verjel. Čisto po pravici tudi zdaj težko verjamem. Je pa to en del, tisti najlepši, ko se povrne košček vloženega truda in časa. Za nahraniti dušo pa so najlepši nastopi takrat, ko lahko podarim svoj čas in pozornost nekomu, ki mu moja prisotnost razbremeni, mogoče polepša in popestri dan. Takrat se počutim, da sem jaz dobil več, kot sem dal, kar me spet pripelje k odgovornosti, da svoje poslanstvo opravljam najboljše kot lahko.«
Letos se je zaradi koronakrize v njegovi glasbeni ustvarjalnosti marsikaj spremenilo. »Zelo zgodaj sem se odločil in zavedel, da se bom notranje korenito spremenil. In se tudi sem, zato sem bil izredno ustvarjalen, izdal sem dva avtorska albuma. Marca eksperimentalni album Nomen est omen in 1. decembra album avtorskih instrumentalnih skladb z naslovom Prijetne melodije (in kosmate harmonije).« Vmes je s prijatelji, pevko Dorino Gujt, basistom Žigom Golobom, bobnarjem Blažem Celarcem, kitaristom Erikom Toplakom ter saksofonistom in klaviaturistom Leonom Žuncem, ustvaril prekmursko različico pesmi Ivona splitskih Đavolov, ki so jo poimenovali V izolaciji se žmetno fejst živi. Z Žigo Golobom sta priredila skladbo Something skupine The Beatles, napisal je nekaj recenzij, sodeloval na seminarjih na daljavo, napisal, posnel in prijavil nekaj pesmi na nekaj razpisov, uredil nekaj partitur za skladatelje in transkribiral nekaj ducatov pesmi. »Ne smem se pritoževati, dobro leto je za mano, ne bi ga spreminjal. Tako, vsaj mislim, se počutijo tudi moji najbližji soborci. Tukaj ne želim zmanjševati vpliva, ki ga je imela trenutna situacija na glasbeno industrijo in na vse, ki jih je kakor koli prizadelo stanje kot tako, ampak ne nameravam doprinesti k absurdnosti stanja. Zdi se mi, da ravnam bolje, če sem pozitiven in se skušam znajti v situaciji kar najbolje in iz tega stanja potegniti karseda največ.«