Bliža se konec leta in veliko medijskih hiš po svetu je ob začetku decembra že izbralo najboljše filme v letu 2021. S tem da skoraj pri vseh revijah, časopisih, spletnih portalih in drugih medijih, ki so opravili izbor, dodajajo, da se ta lahko še malenkost spremeni, saj precej filmskih studiev že po tradiciji kakšen svoj filmski adut hrani za premiere v decembru, ki so bile vsaj v normalnem času, ko še ni bilo pandemije, med najbolj gledanimi v vsem letu.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(V premislek) Pomembno je, kako živimo zdaj - ker za jutri nihče ne jamči
Kako je pravično, da nas trenutek slabosti, morda niti ne naš, stane vsega?
Da spoznamo, kam se je letos nagibal okus filmskih kritikov, si poglejmo nekaj primerov. Ameriška revija Esquire je v izboru 60 najboljših filmov tega leta na prvo mesto postavila švedsko umetniško dramo About Endlessnes (O neskončnosti) režiserja Roya Anderssona. To prvo mesto je sicer malce sporno, ker je film nastal že leta 2019, vendar so ga Američani zaradi pandemije v svojih kinematografih in na filmskih kanalih videli šele letos, tako da so ga vseeno uvrstili med tokratno konkurenco.
Na drugem mestu izbora revije Esquire je ameriška komična drama Licorice Pizza (Pica Licorice) režiserja Paula Thomasa Andersona, kjer v stranskih vlogah nastopajo tudi Sean Penn, Bradley Cooper in Tom Waits. Na tretjem mestu je japonska drama Drive My Car (Zapelji moj avto) scenarista in režiserja Ryusukeja Hamaguchija, film pa temelji na istoimenski kratki zgodbi Harukija Murakamija. Na četrtem mestu je mehiška drama Identifying Features (Prepoznavne značilnosti) režiserke Fernande Veladez, na petem mestu pa film, ki je po tematiki bližje našim prostorom, namreč koprodukcijska vojna drama Quo vadis, Aida? bosanske scenaristke in režiserke Jasmile Žbanić. Njeno delo še enkrat boleče zareže v bistvo srebreniškega genocida julija leta 1995.
Revija Rolling Stone je za najboljši film leta izbrala japonsko dramo Drive My Car, na drugo mesto pa je uvrstila špansko-ameriško kratko dramo (traja samo pol ure) The Human Voice (Človeški glas) režiserja Pedra Almodovarja, v kateri v glavni vlogi igra Tilda Swinton, delo pa je zasnovano po drami Jeana Cocteauja. Na tretjem mestu je gruzijsko-francoska drama Beginning (Začetek) scenaristke in režiserke Deje Kulumbegashvili, na četrtem mestu pa izraelsko-ameriški dokumentarni film The Viewing Booth (Ogledna kabina) režiserja Ra'anana Alexandrowicza. Peto mesto je zasedla britanska romantična drama The Souvenir: Part II (Spominek: Drugi del) scenaristke in režiserke Joanne Hogg, v filmu pa igrata tudi Tilda Swinton in njena hčerka Honor Byrne Swinton.
Na lestvici Britanskega filmskega inštituta (British Film Institute), ki je zbral glasove stotih kritikov, je najboljši film letošnjega leta domača romantična drama The Souvenir: Part II. Na drugem mestu je francoska fantazijska drama Petite Maman (Majhna mama) scenaristke in režiserke Celine Sciamma. V glavni vlogi nastopata majhni sestri Josephine in Gabrielle Sanz. Celine Sciamma se je že proslavila leta 2019 s filmom Portret mladenke v ognju. Tretja na lestvici je japonska drama Drive My Car, za katero bi lahko po športno rekli, da prevladuje v skupnem seštevku izborov. Na četrto mesto je BFI uvrstil fantazijsko dramo Memoria (Spomin), ki je nastala v mednarodni koprodukciji več držav (Tajska, Kolumbija, Francija, Nemčija, Mehika, Kitajska), v filmu pa znova v glavni vlogi najdemo Tildo Swinton, ki je bila očitno letos zelo zaposlena in tudi zelo uspešna. Scenarist in režiser tega dela je avtor s težko izgovorljivim imenom, namreč Apichatpong Weerasethakul. Na petem mestu je letošnja zmagovalka filmskega festivala v Cannesu, francoska tehnološka dramska grozljivka Titane (Titan) nagrajene režiserke Julie Ducournau.
Eden od velikih favoritov letošnjega leta, grško-ameriška psihološka drama The Lost Daughter (Izgubljena hči), bo v ameriške kinematografe prišel šele 17. decembra, zato lahko še tik pred iztekom leta zmeša štrene na vrhu lestvic najboljših filmov. Režijski prvenec igralke Maggie Gyllenhaal, sestre igralca Jaka Gyllenhaala, je pred kratkim na podelitvi nagrad gotham za najboljše neodvisne filme v New Yorku pobral nagrade za najboljšo režijo, najboljši film in najboljšo glavno igralko. To je Olivia Colman, ki jo poznamo predvsem iz del Najljubša (The Favourite) in Oče (The Father).