vestnik

Najprestižnejša nagrada Katji Bednarik Sudec

A. Nana Rituper Rodež, 17. 9. 2019
Obalne galerije Piran
Katja Bednarik Sudec ob nagrajenem delu Pogledi morskih deklic.
Popularno

Delo Pogledi morskih deklic je idejno inovativno in z izrazito avtopoetiko – Likovniki so soodgovorni za življenje likovne umetnosti

Akademski slikarki Katji Bednarik Sudec so na 54. mednarodnem slikarskem ekstemporu v Piranu za sliko Pogledi morskih deklic podelili najvišjo nagrado grand prix. Za slikarsko srečanje, ki ga organizirajo Obalne galerije Piran, se je prijavilo 231 udeležencev, podelili so 20 nagrad, najprestižnejša pa je šla v roke Pomurki. Mednarodna strokovna komisija, ki je po ogledu prijavljenih del izbrala Poglede morskih deklic, je v utemeljitvi zapisala, da slika prinaša idejno inovativno, tehnično in tehnološko edinstveno podobo. Kot je za Vestnik povedala nagrajenka, se je je ta nagrada dotaknila veliko bolj od predhodnih dosežkov, tudi zato, ker je ni pričakovala. »Zame je posebna tudi zato, ker se tiče mojega likovnega ustvarjalnega in ne pedagoškega dela na področju kulture, čeprav imam oboje rada, a je likovno ustvarjanje temeljno. Ta nagrada mi je prinesla notranjo motivacijo in priznanje, da sem na pravi poti.« Katja Bednarik Sudec se ekstempora v Piranu udeležuje od leta 2004, ko se je prijavila s portretom poročne slike svojih staršev, čez katero je subtilno izrisala Klimtov Poljub. »Že takrat sem lovila neko transparentnost, ki me je gnala v raziskovanje tehnoloških rešitev za pogled skozi.« Od takrat je ob vsakem obisku Primorske hodila s fotoaparatom naokrog in lovila motive, ki so se je dotaknili. »Mislim, da se je nagrada zgodila ravno pravi čas. Prejšnja leta sem sodelovala z odslikanim platnom, ki ga prekrijem, dopolnim, prelepim, dodam tudi tisk ter na koncu prelijem in iščem likovne efekte v epoksi smoli in transparentnosti različnih tkanin. V to delo pa je vtkana zgodba družine in morskih deklic – pravljic, ki jih zadnja leta vsebinsko raziskujem v svojem likovnem delu. Tu so še motivi s sprehodov po Slovenskem primorju. Vrtnice, ki sem jih že pred leti našla na eni izmed piranskih ulic in jih ni več, a se zvesto vračajo v mojo motiviko, pa morje, alge, tista 'nesramna' globina morja, ki jo je tako težko upodobiti, pa kak akvarij in še arhaična veduta Pirana,« je dejala nagrajenka.


S svojim programom in tradicijo se je je dotaknil tudi ekstempore. »Ob jesenskem oddihu je bila to zame vsakokrat tudi vstopnica na zaključni dogodek, o nagradah nisem niti razmišljala. Zgodilo se je tudi, da sem šla v Piran samo zaradi utripa Tartinijevega trga v tem času. Vztrajala sem s sodelovanjem, ker smo tudi likovniki soodgovorni za življenje in preživetje takih in podobnih dogodkov. Prav je, da jih danes v ne najbolj ugodnem času za likovno umetnost podpremo. Z entuziazmom lahko marsikaj živi, da preživi, pa je potrebno veliko več. Zato tiho sodelujem tudi v podporo organizatorjem ekstempora.« V veselje pa ji je že to, da v zameno dobi mesto na steni, prijeten klepet in kakovosten program.

katja-sudec grand-prix 54-mednarodni-slikarski-ekstempore piran