Na Goričkem nastaja nova turistična zgodba, ki bo zaživela predvidoma v prihodnjem mesecu. To bo razpršeni hotel Goričko. Kot pove Lidija Šömen, direktorica Zavoda za socialni razvoj Murska Sobota, kjer projekt pripravljajo, bo namenjen ljudem, ki ne marajo množičnega turizma, z nastanitvami na Goričkem pa lahko zadovoljijo potrebe gostov na optimalen način s celovito ponudbo. V Pomurju podoben primer že obstaja, to je razpršeni hotel Vinarium, katerega idejni vodja je Romeo Varga, ki sodeluje tudi pri omenjenem projektu. »Vinske kleti, ki so posejane po lendavskih gričih in so večji del leta neizkoriščene, so se z minimalnim vložkom in obnovitvenimi deli spremenile v zanimive nastanitvene objekte za etične turiste, ki iščejo pristen stik z lokalnim okoljem. Sedaj želimo ta primer dobre prakse preslikati na Goričko,« pove direktorica. Varga dodaja, da razpršeni hoteli rešujejo problem depopulacije odročnih območij, povečujejo prihodke iz turizma ter poganjajo investicije. To je po njegovem mnenju natančno to, kar Goričko potrebuje.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuPo soboških ulicah se vozi avtomobil, odet v praznične lučke. Ste ga opazili?
Lastnik avtomobila pravi, da želi z lučkami slediti novodobnim trendom.
Zavod za socialni razvoj Murska Sobota želi s projektom povezati lastnike, ki bi hiše želeli dajati v najem, dobrodošli pa so tudi tisti, ki hiše že oddajajo. »K sodelovanju vabimo lastnike hiš, fizične osebe, ki niso kakor koli za kar koli registrirani. Imeti morajo le legalno zgrajeno zgradbo in željo ukvarjati se s turizmom,« pove Šömnova, ki še pravi, da je njihova želja turiste privabiti v kraje zunaj turističnih središč. Želja pobudnikov projekta je, da bi razpršeni hotel Goričko goste začel sprejemati v avgustu. Sprva nameravajo skleniti pogodbe o sodelovanju z 10–15 lastniki nepremičnin ter jih tržiti po vseh možnih kanalih, hkrati pa bodo širili ponudbo z novimi možnostmi nastanitve.
Stik z naravo
Lastniki, ki bodo vključeni oziroma o tem razmišljajo, bodo hišo in okolico uredili sami, prenočitveni objekti pa bodo ocenjeni z zvezdicami glede na urejenost, kar bo tudi osnova za cenik. »Težimo k temu, da bodo vključene hiše, ki so zgrajene v tradicionalnih proporcih ali na kakršen koli način odsevajo avtohtonost tega območja. Prav tako bi si želeli, da so hiške na neki način posebne, ampak za to so poskrbeli že lastniki, ki so v vsako od njih vgradili svojo dušo,« pravi Varga. Sogovornica še pripomni, da se morajo lastniki hiš sami odločiti, ali želijo, da jim nepremičnina, ki je ne potrebujejo, prinese neko dodano vrednost ali ne. »Turisti pa vedno bolj iščejo skrite kotičke za popoln odklop od vsakodnevnega stresa in vrveža, iščejo tisto, kar smo nekoč imeli, a neustavljivo izgubljamo. To je stik z naravo in samim seboj,« meni Šömnova in dodaja, da naša pokrajina ponuja raj tako za mlade kot starostnike, tako za gurmane in ljubitelje dobre kapljice kot askete. »Pri razpršenih hotelih se je pokazalo, da gre za drug tip turistov, kot smo jih vajeni pri termalnem turizmu. To so turisti, ki so mobilni, želijo raziskati okolico in tudi privoščijo si bistveno več,« glede na izkušnje pove Varga. Meni še, da ti gostje radi kupujejo lokalne izdelke, še posebej pa cenijo prehrano domače, ekološke oziroma biodinamične pridelave. Zato je to po njegovih besedah priložnost za vse, ne le za ponudnike nastanitev. Na podlagi drugih razpršenih hotelov še pojasni, da okrog polovica turistov prihaja iz Slovenije, polovica pa iz drugih držav.
Prednost tovrstnega turizma je nedvomno stik z neokrnjeno naravo, ki jo Goričko ponuja. Direktorica Zavoda za socialni razvoj Murska Sobota pravi: »Goričko je košček sveta, kjer diham na polna pljuča, se sprostim in čutim pripadnost. Vsi, ki imajo radi naravo in si želijo tovrstnega oddiha, jim privoščim, da to doživijo.« So pa pri razvoju ideje misli usmerili tudi v ekonomski vidik. Vključitev nepremičnine, ki je večji del leta ne uporabljaš, v sistem razpršenega hotela z minimalnim vložkom začne kriti režijske stroške in prinašati denar, poudarja Lidija Šömen za deprivilegirano območje, kjer ni veliko delovnih mest, mladi od tod bežijo, povprečna starost prebivalstva pa narašča. Lastniki objektov se sami odločijo, ali bodo nepremičnino na razpolago turistom dajali le med glavno turistično sezono ali tudi v drugih delih leta. Sogovornika še pojasnita, da si želijo skleniti sodelovanje z okoliškimi termami, restavracijami in drugimi ponudniki in temu bodo v prihodnje posvetili dodatno pozornost. V en glas pa poudarita, da ta zgodba nastaja zaradi razvoja trajnostnega turizma na tem idiličnem koščku sveta. Recepcija za razpršeni hotel Goričko bo Zavod za socialni razvoj Murska Sobota, prav tako pa tudi vezni člen med gosti in ponudniki.
Znano je, da je koronavirus pustil večje posledice na področju turizma. Tega se zaveda tudi Šömnova in pove, da se tako sproščeno in brezskrbno, kot smo se družili do sedaj, verjetno še dolgo ne bomo. »Najbolj dragoceno pa bo, če se bo vsak posameznik skušal ponovno povezati z naravo,« poudari in doda, da so naši predniki z naravo znali sobivati in uporabljati njene darove. Znanje od njih ter danosti naravne in kulturne dediščine pa so znali izkoristiti tudi lokalni ponudniki, ki so že ustvarili zanimivo in pestro ponudbo, ta pa pritegne še tako zahtevne turiste in kupce izdelkov.