To soboto ob 19. uri se bo v kulturnem centru Panovci 9 zgodil poseben dogodek. To bo zadnji koncert letošnjega leta, na samostojnem nastopu pa se bo predstavil izkušeni glasbenik Iztok Koren iz Beltinec.
Po poklicu je socialni delavec, sicer pa večinštrumentalist, ki trenutno živi v Ljubljani. Svojo glasbeno pot je začel leta 2000 v beltinskem post rock bendu ŠKM banda, bil je član bolj kratkotrajnih projektov Dani Kavaš in Narodno zabavni terorizem ter Plueg, nadaljeval v eksperimentalnem noise core duetu Hexenbrutal (skupaj z Matejem Kolmankom iz Veščice pri Murski Soboti), priznanje širše glasbene javnosti pa si je pridobil v posebnem folk triu Širom (z Ano Kravanja in Samom Kutinom). Poleg občasnih glasbenih projektov je med epidemijo covida-19 izdal intimni minimalistični zen album Osamljene hvalnice in stebri praznine/Lonely Hymns and Pillars of Emptiness pod svojim imenom.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuKriževski učenci na orientacijskem pohodu s Slovensko vojsko
Pripadniki Slovenske vojske so osnovnošolcem pripravili orientacijsko progo s 13 kontrolnimi točkami.
Njegova druga plošča Praznina/Emptiness je izšla aprila lani, skladbe na njej pa so nastale v enem samem dnevu. Zasedba Širom bi namreč morala odpotovati v Sarajevo in tam ustvarjati glasbo za gledališko predstavo Bordel Eden režiserke Mirjane Medojević, a je tik pred zdajci zaradi višje sile ostala v Sloveniji. Koren je tako obtičal v samotni koči v zasavskih hribih in ustvaril dvanajst pesmi. Glasba z albuma, gre za minimalistični instrumentalni folk, se je kasneje res uporabila v omenjeni gledališki predstavi.
Skoraj natanko leto dni po izidu Praznine je Koren aprila letos pri založbi Murmur izdal svoj tretji samostojni album, imenovan Spaces XIII: Iztok Koren, String instruments & Percussion. Spaces oziroma Prostori je zbirka zvočnih posnetkov z izbranih lokacij po Sloveniji in širše, posnetih v glavnem po pravilu »en izvajalec, eno glasbilo, en prostor«. Za snemanje založba in avtorji iščejo lokacije, ki so na tak ali drugačen način skrite, izolirane ali pozabljene, a so še vedno del okolice. Snemanja se navadno izvedejo v dnevu ali dveh, brez poslušalcev, s terensko zvočno opremo in le minimalno postprodukcijo. Koren je tokrat izbral degradirano okolje tako imenovanega Kraterja v Ljubljani, na plošči pa je enajst skladb z enobesednimi (razen pri pesmi Križ Krog Kvadrat) meditativnimi naslovi, kot so na primer Pogled, Vrt, Obraz, Senca in Odsev.
Koren igra na bendžo, gembri, balafon, kalimbo, tolkala, jekleni boben, kitaro in klaviature, uporablja pa tudi zvočne učinke. Imel je že številne koncerte v Sloveniji in tujini, nazadnje letos na festivalih Polja v Srbiji in Ephemera v poljski prestolnici Varšavi. Prav danes zvečer bo v ljubljanski Kinoteki v sklopu cikla Kino-uho spremljal nemi film Sultanka ljubezni z novo, posebej za ta film narejeno avtorsko glasbo.