V vročih poletnih mesecih se tudi veliko Pomurcev odloči za nakup klimatske naprave, s katero želijo ohladiti razgrete prostore objektov, v katerih živijo. Samostojni podjetnik Boštjan Vukan iz Zbigovec, ki se ukvarja z montažo in prodajo klimatskih naprav, pojasnjuje, da je izbira na trgu velika, sam pa strankam priporoča nakup predvsem glede na moč naprave, ki bi bila najprimernejša za njihovo hišo ali stanovanje. »V največ primerih so to 3,5-kilovatne naprave, ki zadostujejo za hlajenje okoli 60 kvadratnih metrov velikega stanovanja oziroma dnevnih sob in jedilnic hiš, kjer jih največkrat namestijo. Redko se kupci odločijo, da bodo klimatizirali celotno stanovanje ali hišo, temveč skušajo čim več doseči z eno klimatsko napravo. So pa seveda tudi take stranke, ki se odločijo za montažo več enot.« Kot še pojasni Vukan, je večina klimatskih naprav takih, ki mešajo zrak v prostoru, v višjem cenovnem razredu pa so naprave, ki tudi dovajajo sveži zrak, a so te lahko vgrajene samo tam, kjer so za to ustrezne razmere. Kot pravi, se stranke včasih prehitro odločijo na podlagi cene, ki je v veliko primerih še vedno prevladujoči dejavnik pri nakupu. »Potem kupijo najcenejšo napravo, ki ni dovolj močna, nato pa z njo ne dosežejo takega učinka ali udobja, kot so ga pričakovali.« Največje povpraševanje po klimatskih napravah pride s poletno vročino, pravi Vukan, ki doda, da montaža klimatske naprave največkrat traja od 3 do 4 ure. »Pred tem gremo vedno na ogled prostorov stranke, nakar ji sestavimo še ponudbo, vse drugo pri nakupu klime traja dlje od montaže.«
Preberite še
Odpri v novem zavihku(MARTINOVO) Povprečen Slovenec letno popije 29 litrov vina
Statistični urad Republike Slovenije je ob prazniku nove vinske letine zbral nekaj podatkov, povezanih s to pijačo.
Klimatska naprava naj bo tam, kjer se največ zadržujete
Veliko dela imajo v teh dneh tudi v soboški družbi Hladilstvo. Kot pojasnjuje Leon Jakič, redke stranke vedo, kaj natančno iščejo. »Večina jih pride z željo, da bi imeli klimo, in vprašajo za ceno. Nato moramo pridobiti vse potrebne informacije o prostoru, v katerem želijo imeti klimo, predvsem nas zanima prostornina, prav tako je treba vedeti, kako dolga bo napeljava, saj moramo potegniti bakrene cevi in odtok. Stranke za tovrstne stvari velikokrat niti nimajo občutka, zato si moramo prostor sami ogledati. Od vseh teh dejavnikov je odvisno, ali bo montaža trajala samo tri ure ali pa se bo razvlekla na šest ur.« Kot dodaja Jakič, je 90 odstotkov klimatskih naprav, ki jih prodajo in montirajo, 3,5-kilovatnih. Strankam priporočajo, da klimatsko napravo vgradijo v prostorih, v katerih se največ zadržujejo. Večinoma se kupci odločajo za nakup ene enote, večkrat pa želijo imeti tudi dvojčka, kar pomeni dve notranji enoti, ki sta povezani z eno zunanjo enoto. Dvojček lahko včasih pomeni težavo pri montaži, predvsem pri inštalacijah, če sta notranji enoti preveč narazen. »To je težava predvsem pri stanovanjskih blokih, ker je treba speljati kondenzno cev s padcem, kar je v blokih velikokrat neizvedljivo.« Poleg klasičnih klimatskih naprav stranke zanimajo tudi tehnološko naprednejši modeli. Ti lahko imajo med drugim senzorje, ki zaznajo gibanje človeka v prostoru in s pomočjo loput preusmerijo pihanje stran od njega. Prav tako zaznajo, ali je kje v prostoru višja temperatura, in zrak usmerijo tja, da bi dosegli enakomerno ohladitev prostora. V poletnih mesecih je po besedah Jakiča bolje, če klima deluje ves čas, saj v primeru večkratne vključitve prihaja do toplotnih izgub. »Ko klima enkrat doseže želeno temperaturo v prostoru, dela naprej z minimalno močjo, samo toliko, da vzdržuje doseženo temperaturo.« Največji naval strank je vedno takrat, ko udari prva vročina, še pove Jakič. »V začetku julija je največje povpraševanje, zato je tudi nekoliko daljša čakalna doba, ki lahko v času največje gneče traja do dveh tednov.« Povprečna cena klimatske naprave z osnovno montažo, ki vključuje do štiri metre inštalacij, in brez betonskega preboja stane okoli 590 evrov.
Mladi želijo brezžično povezavo
V soboški družbi Klima Tratnjek so za zdaj edini, ki v regiji prodajajo in montirajo tako imenovane »wind-free« klime, ki ohladijo prostor brez klasičnega pihanja hladnega zraka. Kot pojasnjuje Stane Zver, delujejo te naprave podobno kot klasične klime, razlika je v tem, da imajo luknjičasto oziroma perforirano masko. »Ko se klima vključi, se loputa odpre in dela kot klasična naprava, lahko pa se ta perforiran del zapre, kar pomeni, da piha hladen zrak po površini celotne maske.« Pri tem Zver dodaja, da se veliko strank odloča za takšne naprave, ker so primernejše za hlajenje manjših prostorov. »Primerne so tudi za otroške sobe in spalnice, pa tudi za čakalnice, torej za vse prostore, kjer je lahko pihanje hladnega zraka moteče.« Stranke se po besedah Zvera največkrat raje odločijo za nakup bolj kakovostne klimatske naprave z daljšo garancijo, saj si s tem zagotovijo tudi daljše delovanje naprave in večje udobje. Poleg tega nekatere naprave v višjem cenovnem razredu ponujajo še dodatne funkcije, kot je ionizator, ki odstranjuje viruse v zraku. Mlajšim kupcem, pravi, že veliko pomeni, če ima klimatska naprava tudi vmesnik Wi-Fi, s pomočjo katerega jo lahko vključijo tudi, kadar jih ni doma, ali na daljavo preverijo temperaturo in količino vlage v prostoru. Pri odločanju za nakup klimatske naprave mora biti stranka pozorna predvsem na postavitev, ta bi morala biti taka, da bi iz naprave pihalo v prostor največji in najširši prostor, hkrati bi morala hladiti del objekta, ki je najbolj izpostavljen soncu. Tudi sami imajo največ povpraševanja takrat, ko so dva ali tri dni zaporedoma visoke temperature. »Če pa je tako obdobje brez padavin še daljše, je povpraševanje tolikšno, da ga komaj lahko dohajamo. Pri tem se trudimo, da montažna dela čim bolj sproti izvajamo, da bi lahko stranke prišle karseda hitro na vrsto.«