Zadnja leta se v Sloveniji veliko poudarja, da se mora avtomobilska industrija razvijati v smeri uporabe električnih akumulatorjev, z glavnim ciljem, da spustimo v zrak manj škodljivih plinov in s tem poskrbimo za čistejše okolje. Ideologijo skrbi za čisto okolje podpiram tudi sama, ločujem odpadke, plastičnih vrečk ne uporabljam, če se le da, ko se bom odločala za nakup avtomobila, bom zagotovo razmišljala o električnem. Po občutku in vtisih, ki jih dobivam iz svojega domačega okolja, pa vsi (še) ne razmišljajo na ta način. Na Goričkem si še zmeraj car, če si lahko privoščiš novega dizla. (Z mislijo predvsem na moške, ženske po večini na avte gledamo kot na prevozno sredstvo, ki nas pripelje od točke A do točke B, bi rekla.) Spomnim se debate, ki se je odvijala med skupino mlajših moških v lokalni kavarni. Vsi so veliki oboževalci svojih jeklenih konjičkov, zato je pogovor pogosto zašel v primerjanje, kateri ima kakšen avto in kakšen bo naslednji, ki ga bo kupil. Ujela sem del, ko je eden od njih drugemu navrgel: »Električnega bi kupil? Pa to sploh 'nika ne dene'!« Na to, da je ta avtomobil okolju veliko prijaznejši, nobeden ni niti pomislil – važno, da »dene«!
Po odzivih lokalnih oblasti, med katerimi dobra polovica za zdaj ne vidi perspektive v e-mobilnosti, se takšnemu razmišljanju niti posebno ne čudim. Občine bi bile lahko prve zgled svojim občanom in poskrbele še za dodatne subvencije pri nakupu električnih avtomobilov. Ti za zdaj še niso cenovno dostopni širši množici, na nepovratna sredstva, ki jih posameznikom za nakup namenja Eko sklad, pa se čaka predolgo (govorim na podlagi izkušnje znanca). Tudi ideja o nabavi in izposoji električnih koles je dobra. Ob primerni infrastrukturi za kolesarje bi Goričko lahko postalo idealna destinacija za kolesarski turizem. Začeti bo treba torej v glavi in razmišljanje obrniti v smer dolgoročne koristi. Na tem planetu nismo sami, smo pa tisti, ki lahko popravimo škodo, ki smo jo stoletja povzročali planetu z neodgovornim ravnanjem. Ljudem je treba dati samo dober zgled in dokazati, da je vredno investirati v nekaj, kar bo pripomoglo k temu, da bomo še veliko let dihali čistejši zrak.
Začeti bo treba torej v glavi in razmišljanje obrniti v smer dolgoročne koristi. Na tem planetu nismo sami, smo pa tisti, ki lahko popravimo škodo, ki smo jo stoletja povzročali planetu z neodgovornim ravnanjem.
Po odzivih lokalnih oblasti, med katerimi dobra polovica za zdaj ne vidi perspektive v e-mobilnosti, se takšnemu razmišljanju niti posebno ne čudim. Občine bi bile lahko prve zgled svojim občanom in poskrbele še za dodatne subvencije pri nakupu električnih avtomobilov. Ti za zdaj še niso cenovno dostopni širši množici, na nepovratna sredstva, ki jih posameznikom za nakup namenja Eko sklad, pa se čaka predolgo (govorim na podlagi izkušnje znanca). Tudi ideja o nabavi in izposoji električnih koles je dobra. Ob primerni infrastrukturi za kolesarje bi Goričko lahko postalo idealna destinacija za kolesarski turizem. Začeti bo treba torej v glavi in razmišljanje obrniti v smer dolgoročne koristi. Na tem planetu nismo sami, smo pa tisti, ki lahko popravimo škodo, ki smo jo stoletja povzročali planetu z neodgovornim ravnanjem. Ljudem je treba dati samo dober zgled in dokazati, da je vredno investirati v nekaj, kar bo pripomoglo k temu, da bomo še veliko let dihali čistejši zrak.