vestnik

Staša in Theo: Cebu in rajski slapovi Kawasan

Staša Horvat, 10. 9. 2019
Popularno

Staša Horvat in Theo Karas, mlada pomurca, se tokrat z reportažo javljata s Cebuja, otoka v Filipinih.

V Manili se vkrcava na letalo in letiva na Cebu – filipinski otok in drugo največje mesto na Filipinih, za Manilo. Cebu je dom trem milijonom ljudi. Turistov je čedalje več – samo v letu 2018 je Cebu obiskalo več kot 5,5 milijona turistov. Tukaj lahko obiščeš številne čudovite slapove, plavaš z morskimi psi, jadraš, si ogledaš džunglo, se potapljaš med koralami in zanimivimi živalmi, obiskuješ sosednje otoke in še mnogo več.

Sama se najbolj veselim slapov Kawasan (Kawasan Falls), ki so na moji ''bucket listi'' odkar sem jih prvič zasledila na internetu in jih bom lahko sedaj končno odkljukala!

Pilot želi očitno zares izkoristiti dan, kajti naše letalo prispe kar 40 minut predčasno. Poiščeva taksista, ta pa naju pripelje do hotela. Razgled iz hotelskega bazena je fenomenalen. Takoj odloživa svoje stvari in se odpraviva kopat.

Theo Karas
Samo leta 2018 je Cebu obiskalo več kot 5,5 milijona turistov.

Razgled iz hotelskega bazen je fenomenalen.

Theo Karas

Razgled iz hotelskega bazena je fenomenalen.

Razgled iz hotelskega bazen je fenomenalen.

Po kopanju se odpraviva v bližnjo trgovino, ki je obenem tudi restavracija. Vso hrano kuhajo pred teboj. Za kosilo si tako izbereva pražene rezance z jajcem in mešano zelenjavo ter wrap s piščančjim mesom, zraven pa svežo limonado. Za vse skupaj plačava nekje 5 €.

Theo Karas
Za kosilo si tako izbereva pražene rezance z jajcem in mešano zelenjavo ter wrap s piščančjim mesom, zraven pa svežo limonado. Za vse skupaj plačava nekje 5€.

Odpraviva se na plažo. Voda je čista in čudovito topla – 29 stopinj! Kljub temu je še zmeraj dovolj osvežilna. Tudi temperatura zraka se vedno giba okrog 30 stopinj. Najtoplejši mesec v letu je maj z 33 °C, najhladnejši pa februar z 23.7 °C.

Theo Karas
Voda je čista in čudovito topla – 29 stopinj!

Pridelava kokosa je zelo pomembna za filipinsko gospodarstvo. So drugi največji pridelovalec kokosov na svetu, takoj za Indonezijo. Letno proizvedejo okrog 15 milijonov ton kokosov.

Piti iz kokosa je ''must'' na Filipinih. Kokosova voda je naravnost odlična in presenetljivo veliko je je v kokosu! Iz kokosa delajo tudi raznorazne sladice, mleko, olje, maslo, moko in celo vino.

Theo Karas

Na poti domov se ustaviva na festivalu, ki se dogaja blizu. Ljudi je ogromno. Na odru se zvrstijo številni nastopajoči, ki pojejo in plešejo, veliko pa je tudi tržnic, na katerih se kuha hrana, delajo sadni smutiji, limonade, koktejli ter tudi tržnice, kjer prodajajo oblačila, okraske, nakit...

Tam ostaneva nekaj ur in se pogovarjava z domačini, ki nama povejo, da s tem festivalom slavijo zmago v bitki, ki se je zgodila leta 1521 in je razlog, da so danes samostojni.

Theo Karas
Na odru se zvrstijo številni nastopajoči, ki pojejo in plešejo, veliko pa je tudi tržnic, na katerih se kuha hrana.

S tem festivalom slavijo zmago v bitki, ki se je zgodila leta 1521 in je razlog, da so danes samostojni.

Nato se odpraviva nazaj v hotel, kjer najprej skočiva na tajsko masažo, ki tukaj stane le 6 €. Zatem greva še na nočno kopanje v bazen in uživava v razgledu čez mesto v noči.

Theo Karas
Nočno kopanje v bazenu ponuja tudi užitek v razgledu čez mesto v noči.

Dan zaključiva z večerjo (teriyaki piščanec in riž) in filmom. Jutri naju namreč čaka izlet do Kawasan slapov!

Theo Karas
Dan zaključiva z večerjo (teriyaki piščanec in riž) in filmom.

Zbudiva se zelo zgodaj in pri lokalni agenciji najameva skuter. Spakirava vse potrebne stvari in se odpraviva na pot.

Skuteri so tukaj primarna oblika prevoza in so bistveno pogostejši od avtomobilov. Skorajda vsaka družina ima kakšnega, saj so le-ti praktično nuja. So najhitrejša in najbolj praktična oblika prevoza na Filipinih. 3 ali 4 osebe, ki se prevažajo na skuterju niso prav nič posebnega. Na cestah je moč videti marsikaj - krave, prašiče, kure in še kaj bi se našlo.

Ko se voziva do slapov, na cesti opažava, da pravila praktično skorajda ne obstajajo. Semaforji so bolj kot ne na cestah v dekorativne namene. Prvi pelje tisti, ki zna izsiliti prednost. Vozniki med vožnjo berejo časopise, telefonirajo, pišejo smse, štejejo denar in menjavajo pasove, ko se jim zljubi. Nesreče so zato pogoste in skorajda ni avtomobila brez praske. A niti pešci niso veliko boljši. Cesto prečkajo kjerkoli, brez da bi sploh preverili ali je prosta.

Theo Karas
Na cesti opažava, da pravila praktično skorajda ne obstajajo. Semaforji so bolj kot ne v dekorativne namene.

Po 116 kilometrov dolgi vožnji končno prispeva do slapov Kawasan. Po potki se odpraviva proti vhodu. Že sama potka do slapov je prekrasna, saj ob njej teče čudovita čista reka. Ob potki si lahko ogledate divje tropske rastline, ptice... Kawasan slapovi so obdani z bujnim, zelenim deževnim gozdom in ta pokrajina je resnično čarobni raj.

Slapovi so si mnogo let zaporedoma lastili naziv ''najčistejše vode v državi.''

Ko prideva na vhod, tam plačava vstopnino (1€), prav tako pa je potrebno povedati iz katere države prihajaš.

Pot po potki nadaljujeva in že čez nekaj minut sva pri prvem, največjem slapu.

Zazdi se nama, da sva prispela v nebesa. Česar tako čudovitega še nisva videla nikoli.

Odpraviva se kopat k prvemu slapu.

Theo Karas
Kawasan slapovi so obdani z bujnim, zelenim deževnim gozdom in ta pokrajina je resnično raj.

Slapovi so si mnogo let zaporedoma lastili naziv ''najčistejše vode v državi.''

Kawasan slapovi (Kawasan falls) so eni izmed najbolj znanih slapov na Filipinih ter prav tako tudi eni najbolj znanih na svetu. Tukaj se lahko kopate v sanjski turkizno modri in kristalno čisti izvirski vodi. Čarobna pokrajina je osvežujoč, perfekten raj za vse ljubitelje narave. V tej tropski oazi lahko sedeš tudi na velike bambusove splave in se z njim zapelješ okoli turkiznega naravnega bazena vse do slapa. Slapovi so si mnogo let zaporedoma lastili naziv ''najčistejše vode v državi.''

Slapovi so si mnogo let zaporedoma lastili naziv ''najčistejše vode v državi.''

Raziščeva tudi druge slapove, do katerih vodi pot. Potrebno je nekaj plezanja in hoje, a je vredno. Tudi drugi slapovi so naravnost prekrasni. Tukaj se kopava ure in ure. Prideva tudi do izvira, kjer si lahko to čisto naravno vodo natočiš tudi za domov, tako kot to počnejo domačini.

Zvečer prespiva v hotelu zraven slapov. Ker nama je bilo zelo všeč, se vrneva zopet naslednji dan.

Se nadaljuje...

Slapovi so si mnogo let zaporedoma lastili naziv ''najčistejše vode v državi.''

Ta pokrajina je resnično raj.

Theo Karas
Kawasan slapovi so eni izmed najbolj znanih slapov na Filipinih ter prav tako tudi eni najbolj znanih na svetu.

Theo Karas
Slapovi Kawasan ki so na moji ''bucket listi'' odkar sem jih prvič zasledila na internetu.