Gledališče Park v Murski Soboti tudi v oktobru nadaljuje ponudbo izjemno kakovostnega filmskega programa, ki je prava poslastica za vse, ki imajo radi umetniška dela z vsebino, o kateri se govori in razmišlja še dolgo po njihovem koncu, in za vse tiste, ki imajo čez glavo neskončne komercialne produkcije filmov o stripovskih in akcijskih junakih v multipleksih.
Prava osvežitev za možgane se je v oktobru v Gledališču Park začela s korejsko-ameriško dramo Minari, nadaljevala se bo z ameriško zgodovinsko dramo Poslednji dvoboj (14., 16. in 17. oktobra), v kateri v glavni vlogi igrata Matt Damon in Adam Driver, italijansko družbeno dramo Tri nadstropja kultnega režiserja Nanija Moretttija (21. in 23. oktobra) in izvrstnim slovenskim dokumentarnim filmom Divja Slovenija (24. oktobra), končala pa se bo z britansko psihološko srhljivko Sinoči v Sohu (28., 30. in 31. oktobra).
Preberite še
Odpri v novem zavihku(Kolumna) Kdo želi živeti večno?
Verjamem, da se dolgoživi svetopisemski očaki niso podvrgli nobenemu tretmaju, razen zaupanju.
Še posebej velja omeniti izdelka z glasbeno vsebino, od katerih se je eden že odvrtel, drugega pa si lahko ogledate ravno v teh dneh. Prvi je italijanski dokumentarni film Za Lucia (Per Lucio), ki so ga v Sloveniji naslovili Lucio Dalla in njegova pesem Italije, predvajan pa je bil že na letošnji posebni poletni izvedbi mednarodnega filmskega festivala v Berlinu (Berlinale). Drugi omenjeni izdelek je igrani film Respect, ameriška biografska glasbena drama o legendarni pevki Arethi Franklin (1942–2018).
Lucio Dalla se je rodil leta 4. marca 1943 v italijanskem mestu Bologna, na katero je bil zelo navezan vse življenje. Čeprav ima v naši zahodni sosedi status legende, Dalla v Sloveniji, razen morda na Primorskem, ni bil posebej znan in tako priljubljen kot nekateri drugi italijanski glasbeniki.
Sprva je veljal za čudežnega angelskega dečka, saj je v otroškem gledališču pel, plesal in izvajal čarovniške trike. Nato pa je – tudi po lastnih besedah – postajal vse bolj grd: bil je majhen, nabral si je precej kilogramov, v obraz je bil mesnat, pustil si je brado. Njegovi glasbeni začetki v Italiji so bili težki. Najprej je igral v dveh džezovskih ansamblih, pri čemer je veliko obetal in postal tudi vodja zasedbe, a je nato opustil džez, saj je menil, da se ta zvrst dotakne poslušalca le na intelektualni, ne pa tudi na čustveni ravni. Postal je kantavtor in pevec v času, ko so na italijanski glasbeni sceni prevladovali lepotci, kot sta bila Gianni Morandi in Mal, igral je tudi na klarinet in klavir. Njegovi prvi albumi se niso dobro prodajali, saj so bila njegova besedila vsebinsko precej zahtevna in angažirana, glasba pa težko opredeljiva in včasih tudi malce eksperimentalna. Tudi kasneje se je Dalla gibal na širokem področju od popa in bluesa do džeza in opere.
Pravi uspeh je doživel ob sodelovanju s pesnikom Robertom Roversijem, ki je napisal besedila za njegove tri zelo uspešne plošče Il giorno aveva cinque teste (1973), Anidride solforosa (1975) in Automobili (1976). Zadnji na zanimiv glasbeni način opisuje strast Italijanov do avtomobilizma in še posebej do dirke Mille Miglia (tisoč milj), ki je bila na sporedu od leta 1927 do leta 1957. Do konca življenja je Dalla izdal 22 studijskih in devet koncertnih albumov. Umrl je 1. marca 2012, star 68 let, le dan po nastopu na festivalu v Montreuxu v Švici, ko ga je po zajtrku zadela srčna kap.
Dokumentarni film o Luciu Dalli, ki ga je režiral Pietro Marcello (Martin Eden), je precej nenavaden. Dolg je le 79 minut, v njem pa o Dalli govorita samo dva človeka: Umberto Tobia Righi, ki je bil od leta 1966 dolga leta Dallov menedžer, in Stefano Bonaga, filozof in docent, ki je bil njegov prijatelj že od otroštva. Izdelek je bolj namenjen tistim, ki jim je glasbeno delo Dalle že znano, v njem pa je veliko starih posnetkov o povojni Italiji, ki se je iz poljedelske vse bolj spreminjala v postindustrijsko družbo, kar je bila tudi pogosta tema Dallovih albumov. Ker je bil ta zelo nepredvidljiv, so ob novici o njegovi smrti znanci in prijatelji menili, da je vse skupaj samo šala in da je v resnici odpotoval v Južno Ameriko.
Ameriški igrani film Respect o R&B in soul pevki Arethi Franklin, ki ga je režirala Liesl Tommy, je v Gledališču Park na sporedu danes, v četrtek, 7. oktobra, ter v soboto in nedeljo, 9. in 10. oktobra. Vse predstave v oktobru se začenjajo ob 19. uri, cena vstopnice pa je štiri evre.