Dirka bo med 12. in 16. junijem obkrožila Slovenijo po dolgem in počez. Kolesarji bodo vozili od Murske Sobote do Ormoža, od Žalca do Rogaške Slatine, od Ljubljane do Nove Gorice, od Škofljice do Krvavca ter od Šentjerneja do Novega mesta. Prva etapa, lahko ji rečemo pomurska, bo najdaljša, njena dolžina je 192,3 kilometra, in zaradi pokrajinskih značilnosti verjetno najlažja. Najvišja točka, ki jo bodo kolesarji osvojili na sončni strani Alp, pa je na 1581 metrih nadmorske višine. Prav vzpon na Krvavec bi bil lahko po napovedih odločilen na letošnji preizkušnji.
Z direktorjem dirke Bogdanom Finkom smo se pogovarjali o vrnitvi vrhunskih kolesarjev v najbolj ravninsko regijo, posebnostih prireditve in pripravah na ta odmevni spektakel.
Dirka Po Sloveniji se po približno šestih letih vrača v Pomurje. Lani je našo regijo sicer nekoliko oplazila na Jeruzalemu, po pomurskih občinah pa ni potekala. Kaj je vplivalo na odločitev, da bomo letos kolesarski spektakel spet videli na skrajnem severovzhodu države?
»Z dirko po Sloveniji krepimo mednarodni ugled tekmovanja in Slovenije kot turistične destinacije. S pomočjo partnerstva z Eurosportom, ki prinaša neposredni prenos dirke in oglaševalsko kampanjo, predstavljamo Slovenijo več milijonom športnih navdušencev. Obenem krepimo mednarodno prepoznavnost dirke in njeno priljubljenost med domačo javnostjo. Trudimo se širnemu svetu pokazati vse skrivne kotičke Slovenije. Prekmurske ravnice ponujajo neizmerne možnosti tako v tekmovalnem kot v rekreacijskem kolesarjenju. Nezanemarljiv cilj odločitve, da bomo ponovno obiskali Prekmurje, je tudi promocija kolesarskega športa v tem delu Slovenije. Kolesarski klub Tropovci že prek 30 let aktivno deluje na tem področju in je poleg drugih vzgojil Simona Špilaka, ki je bil eden najboljših kolesarjev na svetu v prejšnjem desetletju.«
Začetek letošnje dirke bo v središču Murske Sobote, kolesarji bodo nato vozili še skozi sedem pomurskih občin. Kako je potekalo izbiranje trase in kateri dejavniki so pomembni pri načrtovanju?
»Načrtovanje etape vedno poteka v sodelovanju s partnerskimi destinacijami, ki morajo imeti interes pripeljati karavano v svoje kraje, seveda pa moramo gledati tudi na ustrezen profil etape, cestne povezave, razpoložljivo infrastrukturo na startih in ciljih ter še na vrsto drugih dejavnikov. Ker smo k letošnji pomurski etapi dodali še tri sosednje države, je bilo načrtovanje še bolj zapleteno, a verjamemo, da je končna trasa zelo lepa in zanimiva.«
Preberite še
Odpri v novem zavihkuAmandmaji za investicije v Pomurju gladko zavrnjeni: Kako so glasovali pomurski poslanci?
Državni zbor je potrdil proračuna za prihodnji dve leti, ob tem pa je bilo s strani opozicije vloženih več amandmajev, ki so se nanašali na projekte v Pomurju.
Kot ste omenili, bo posebnost uvodne etape, da bodo kolesarji obiskali sosednje države Avstrijo, Madžarsko in Hrvaško. Ste se pri tem zgledovali po dirki po Italiji, ki je že prečkala slovensko mejo?
»Dirke po Italiji smo seveda vedno veseli, vendar to ni bil naš zgled. Obiski sosednjih držav na etapnih dirkah so razmeroma pogosti, ob jubileju smo želeli narediti nekaj resnično posebnega in po našem vedenju tudi edinstvenega, saj zelo verjetno še nobena etapa ni potekala čez štiri države v enem dnevu!«
Pripravljate v sklopu prve etape, ki se bo sklenila v Ormožu, kakšne posebnosti? Ocenjujete jo sicer kot nezahtevno, a pričakujejo se tehnični zavoji. Kaj bo po vašem mnenju odločilo prvo etapo?
»Kolesarji na dirki bodo odločili, ali bo ta etapa zahtevna ali ne, glede na trenutne trende lahko pričakujemo silovito dirkanje od starta do cilja, na koncu pa vendarle sprint večje skupine. Za številne posebnosti bodo poskrbele navijaške skupine na vseh uradnih destinacijah dirke ter še kje drugje in vzdušje bo zagotovo imenitno.«
Dirka Po Sloveniji vsako leto pridobiva prepoznavnost, k čemur nedvomno prispeva prenos na televiziji Eurosport. Kako se skozi leta povečuje gledanost?
»Res je, prenos na Eurosportu je izredno pomemben, ob tem pa ne smemo pozabiti tudi na prenos na Televiziji Slovenija, kjer so gledanosti tudi izredno visoke. Gledanost na Eurosportu se je ustalila pri približno 10 milijonih gledalcev, na kar smo zelo ponosni.«
Zanimanje mednarodnega občinstva za dirko je povezano tudi s tem, da na njej sodelujejo zveneča imena svetovnega kolesarstva. Kaj odmevnost te dirke prinaša Sloveniji in Kolesarski zvezi Slovenije?
»Dirka je poleg tekmovalnega vidika tudi odlična razglednica Slovenije. Je edina izmed večjih športnih prireditev, ki nosi ime naše države v imenu, prav tako edina pokaže različne pokrajine. Ljubitelji kolesarstva so večinoma tudi sami navdušeni kolesarji, ki vedno iščejo nove izzive in kraje, številni se nam javijo tudi z napotki za spremljanje dirke v živo. Dirka je bila vedno tudi gonilo domače cestnokolesarske scene, za mnoge mlade kolesarje je prvi stik z mednarodno konkurenco, spet drugi so tudi z rezultati s te dirke podpisali za tuje ekipe. Ne smemo pozabiti niti na Kids Tour of Slovenija za mlade kolesarje, kjer se kalijo najmlajši. Vse to dela Kolesarsko zvezo Slovenije močnejšo, saj se razvija celotna scena.«
Na 30. izvedbi dirke bo sodelovalo 23 ekip iz več evropskih in svetovnih držav, od tega sedem s statusom WorldTeam. Med njimi sta UAE Team Emirates Tadeja Pogačarja in Bora – Hansgrohe Primoža Rogliča. Lahko namignete, ali lahko ljubitelji kolesarstva na slovenskih cestah pričakujejo najboljša slovenska kolesarja?
»Njun nastop ni predviden, res pa lahko ekipe svojo zasedbo za dirko spremenijo praktično še dan pred startom. Bo pa na dirki veliko drugih vrhunskih kolesarjev, za katere velja prav tako srčno navijati.«
Kateri kolesarji so že potrdili udeležbo in koliko slovenskih tekmovalcev je pričakovati?
»Imen ne smem razkriti, dokler ekipe same ne potrdijo končnega seznama tekmovalcev, se pa obeta nastop nekaj Slovencev iz največjih ekip, najbolj množično pa bodo seveda zastopani v barvah domačih ekip, torej Adria Mobil, Ljubljana Gusto Santic in Sava Kranj.«
Kakšen organizacijski in finančni zalogaj je organizacija take dirke?
»V organizaciji dirke sodeluje približno 1700, 1800 posameznikov, trasa je dolga 840 kilometrov, samo z vidika destinacij sodelujemo s prek 45 kraji, na dirko pride 23 ekip s kolesarji in osebjem iz celotnega sveta, akreditiranih je več kot 100 novinarjev ... To so le najbolj osnovni podatki, ki razkrivajo, kakšen zalogaj je dirka po Sloveniji.«
Bo dirka postregla s kakšnimi presenečenji?
»Vse moči so usmerjene v izvedbo lepe in varne dirke, z organizacijskega vidika si presenečenj niti ne želimo. Kot vedno nas bodo presenetili fantastični navijači, obeta pa se nam tudi zelo zanimiv boj za zeleno majico.«