Ta ima številne navijače, ki stiskajo pesti za svoje najljubše dirkače ali celotne ekipe, mnogi pa se v ta svet tako ali drugače odpravijo tudi sami. Marko Križman s Trdkove je že od malih nog navdušen nad formulo 1. Spominja se dirke v italijanskem mestu Imola leta 1994, na kateri se je smrtno ponesrečil brazilski dirkač Ayrton Senna. Od takrat ni minila nobena dirka tega športa, da je ne bi spremljal. Veliko dirk si je ogledal tudi v živo, prvo leta 2007 na madžarskem dirkališču Hungaroring. »Dirkalni šport me privlači že od malih nog. Sam sem se preizkušal tudi v kartingu, vendar sem imel v mlajših letih možnosti za resnejše dirke le nekajkrat letno, ko smo se z družino odpravili na poletni dopust. V devetdesetih letih sem v kartingu dosegel kar nekaj zmag,« je povedal Križman in dodal, da je imel pri uresničevanju svoje strasti do dirkalnega športa vedno veliko podpore staršev. »Spodbujali so me in me, kolikor je bilo mogoče, vozili na tekmovanja.«
Simracing je spoznal, ko je dobil prvi računalnik
Preberite še
Odpri v novem zavihkuBine Pušenjak se je vrnil z zdravljenja v tujini, doma so jim pripravili sprejem
Bine Pušenjak je pri dveh letih in pol zbolel za tumorom osrednjega živčevja. Zadnjih šest tednov so z družino preživeli v Italiji na zdravljenju.
Kot pravi Križman, je bil takrat preskok na evropsko raven tekmovanja v kartingu brez sponzorskih sredstev skorajda nemogoč. »Zato sem se raje posvetil dokončanju srednje šole in študija. Z leti so postajale vse bolj priljubljene tako imenovane spletne dirke oziroma simracing, kjer lahko prek različnih platform tekmujemo iz domače dnevne sobe z najboljšimi iz vsega sveta,« je povedal sogovornik, ki se je s simracingom seznanil okrog leta 1998, ko je dobil prvi računalnik, resneje pa se je s tem začel ukvarjati leta 2004. »Spletne dirke formule 1 v ligi AOR oziroma apex online racing, kakor se imenuje trenutno najboljša liga v tem spletnem športu, potekajo na progah, po katerih vozijo pravi dirkači, po navadi pa potekajo ob nedeljah zvečer okrog 21. ure. Letos je na sporedu 21 dirk, toliko bi bilo namreč tudi pravih dirk, vendar se sezona zaradi koronavirusa še ni začela,« je povedal. Spletne dirke potekajo na treh različnih platformah, in sicer na playstation 4 (PS4), prek osebnega računalnika in konzole xbox. »Vsaka platforma ima svoj forum. Jaz uporabljam PS4, imam pa tudi profesionalni volan s pedali oziroma fanatec ter poseben sedež,« je razložil Trdkovčan.
Na simulatorjih dosegel številne zmage
S simulatorji, s kakršnimi tekmujejo na spletnih dirkah, se je srečal na prvi dirki formule 1, ki si jo je ogledal v živo. Med tekmovalnim koncem tedna se lahko navijači preizkusijo na simulatorjih, zmagovalci pa so nagrajeni z lepimi nagradami, med katere spadajo tudi vstopnice za VIP-prostore oziroma tako imenovane paddocke. »Leta 2007 sem prvič tekmoval in zmagal na simulatorju na Madžarskem, nato pa še osemkrat,« je povedal sogovornik. Na Hungaroringu se na tekmi formule ena zbere od 160 do 250 tisoč obiskovalcev. Čeprav je Križman dopolnil šele trideset let, se lahko pohvali s štirimi naslovi prvaka formule 1 na simulatorjih v nemški ligi, prvi je bil v letih 2012, 2013, 2015 in 2017. V nemški ligi tekmuje, ker mu nemški jezik ni tuj in ker gre za zelo močno ligo, kjer lahko svoj nivo dirkanja stopnjuje.
Cilj uvrstitev v finale
Markov cilj je še izboljšati formo in ostati pri vrhu čim dlje. »Največji cilj je kvalificirati se v finale e-športa formule 1 za leto 2021. Prav tako si želim biti izbran v moštvo ekipe, s katero bi potem sodeloval. To je uspelo mojemu tekmecu iz Poljske, s katerim sva si delila zmage v zadnjih osmih letih na dirkaških koncih tedna na Madžarskem.« Želi si dobiti ponudbo za sodelovanje z eno izmed vodilnih ekip formule 1, kot so Scuderia Ferrari, Mercedes AMG Petronas in Red Bull Racing. S temi ekipami so pogovori o sodelovanju že potekali. »Katero koli moštvo bi zastopal, bi ga skušal postaviti v vrh tega tekmovanja.« Finale e-športa oziroma esports, kakor je krovni izraz za tekmovanja v videoigrah med poklicnimi igralci, je še eden izmed dogodkov, ki potekajo vsako leto z domačega kavča. Pogoj je odpeljati dirko čim bolje in brez napak. Na koncu odpeljano dirko oceni računalnik. »Slaba stran tega tekmovanja je, da si redno zaposlena oseba težko časovno organizira izvedbo tekmovanja.
Kvalifikacije namreč potekajo tri dni in če v teh dneh nimaš časa voziti približno 36 ur, nimaš možnosti za uvrstitev v finale,« o slabostih tovrstnega športa pove sogovornik. Doda pa, da mu je ta šport poleg številnih zmag in naslovov prvakov prinesel tudi številne dobre prijatelje ter posebne trenutke, ki jih je doživel v zakulisjih različnih moštev formule 1. »To so nepozabna doživetja. Eden od najlepših trenutkov je bil tudi, ko sem bil leta 2014 po pogovoru z lastnikom moštva Mercedes AMG Petronas Totom Wolffom povabljen v njihov avtodom in garažo,« je še dejal velik ljubitelj formule ena, katerega srce najmočneje bije za ekipo iz Maranella, Ferrari. »Še iz časov mojega heroja Michaela Schumacherja.« Sogovornika veseli, da se zanimanje za spletno dirkanje v zadnjih letih povečuje tudi v slovenskem okolju, kjer je, kot pravi, še kar nekaj neodkritih talentov.