Skoraj 100 tisoč kvadratnih metrov velik industrijski kompleks na Plesah v Murski Soboti, kjer si je nekoč kruh služilo več kot 2000 Pomurcev in Pomurk, ne velja več za mesto duhov, kot je nekaj časa po propadu mogočne Mure. V opuščenih halah so novo podjetniško zgodbo začeli pisati raznovrstni podjetniki, od logističnih podjetij in tapetnikov do tiskarjev in pivovarjev. Kmalu se bo začela pisati še ena, ki se s svojo dejavnostjo vrača h koreninam. Kot je znano, je v stečaju Mure in njenih naslednic do večjega dela nepremičnega premoženja prišlo celjsko podjetje Inpos, ki je v lasti družine Pfajfar. Pfajfarjevi si lastijo med drugim tudi nepremičnine, v katerih je bil nekoč obrat Ženski plašči. Ravno tam, ob servisu koles Špica in pivnici Jasha Brewing, ta hip nastaja nova tekstilna zgodba, ki na neki način obuja duha Mure in ima vse nastavke, da se ne bo končala tako klavrno kot vsi pretekli poskusi, z zadnjo Mörčevo zgodbo na Goričkem vred. Skoraj 2000 kvadratnih metrov površine je namreč v dolgoročen najem od Inposa vzela družba, ki stoji za blagovno znamko Lelosi. Gre za kamniško družbo Uvecto v lasti Mateja Slapnika, ki že pet let razveseljuje ljubitelje udobja, predvsem pa ženske s pajkicami za vse priložnosti.
»Kot slovenska blagovna znamka, plod znanja slovenskih strokovnjakov, smo se odločili, da del proizvodnje preselimo v Mursko Soboto – odločitev je bila predvsem osebna želja direktorja Slapnika. Njegova vizija je ostati in vlagati v Sloveniji ter s tem prispevati k razvoju domačega okolja. Slovenijo ima resnično rad in z leti se vedno bolj zaveda, kako izjemna in posebna je naša država. Prepričan je, da lahko s tem projektom prispeva k Pomurju in ustvarjanju novih delovnih mest, še posebej v regiji, ki ima bogato tradicijo in izkušnje na področju tekstilne industrije,« pravijo v kamniškem podjetju, kjer vse od ustanovitve pred petimi leti dosegajo strmo rast in prav gotovo veljajo za zgodbo o uspehu.
Murska Sobota je bila logična izbira
Nekdanje Murine prostore, kjer so se šivali ženski plašči, bodo z visokim začetnim vložkom, neuradno gre za milijonski znesek, preobrazili v sodoben center tekstilne proizvodnje s končnim ciljem izdelave dveh milijonov pajkic letno. Proizvodnja bo potekala prek novoustanovljenega partnerskega podjetja LELOteks in bo temeljila na visokih standardih kakovosti ter sodobni tehnologiji, ki bo omogočila avtomatizacijo procesov in izdelavo zahtevnejših kosov. Pajkice Lelosi, ki so se doslej po slovenskih navodilih šivale na Kitajskem, bodo tako lahko kmalu nosile oznako »made in Slovenia«. Začetek proizvodnje je predviden že prihodnjo pomlad, sprva z manjšim številom zaposlenih, do leta 2027 pa bi to število zraslo na 120. Na trgu dela bodo iskali različne kadre – od šivilj, krojačev in likalcev do skladiščnikov, kontrolorjev, tehnologov in mehanikov. Kot pojasnjujejo v podjetju, kjer je bilo konec lanskega leta 105 zaposlenih, je bila Murska Sobota logična izbira zaradi odlične prometne povezave, ustrezne infrastrukture in dostopa do usposobljene delovne sile, ki je ključna za kakovostno tekstilno proizvodnjo. »Veliko nam pomeni tudi pozitivno sodelovanje z murskosoboško občino in županom, ki sta pokazala pripravljenost za sodelovanje in podpirata našo idejo. Njihovo razumevanje lokalnih potreb nam je pomagalo pridobiti jasnejšo sliko o potencialih, ki jih ta regija ponuja,« so poudarili za naš časopis in izrazili veselje, da bodo lahko prispevali k oživitvi nekdanjih prostorov Mure. »Proizvodnja, ki jo nameravamo zagnati v drugem četrtletju prihodnjega leta, bo usmerjena na kompleksnejše elemente naših oblačil, ki bodo paradni konj naše ponudbe in bodo prispevali k večji prepoznavnosti blagovne znamke Lelosi v Evropi,« so podčrtali v podjetju. Pri vsem skupaj ne gre zanemariti še enega pomembnega dejavnika pri odločitvi za selitev proizvodnje v Slovenijo – geopolitične situacije. Zmanjšanje odvisnosti od Kitajske zaradi morebitnih nadaljnjih ekonomskih zaostritev v poslovanju s Kitajsko v smislu carin je prav gotovo strateška poslovna odločitev, ki zagotavlja stabilnejšo prihodnost blagovne znamke.
Obuditev tekstilne industrije v Murski Soboti pa pomeni več kot le ustvarjanje novih delovnih mest in dajanje novega življenja praznim objektom. Gre lahko za simbolno vračanje ponosa regiji, ki je nekoč veljala za eno vodilnih v Sloveniji na tem področju, pri čemer pa bo pomurska javnost zaradi številnih preteklih bolečih izkušenj še toliko bolj pozorna na celotno dogajanje v zvezi z napovedano investicijo.
V načrtih tudi trgovina
Podjetje Uvecto, nosilec blagovne znamke Lelosi, je v letu 2023 doseglo slabih 57 milijonov evrov prihodkov, kar je za skoraj 19 odstotkov več kot leto prej, in leto sklenilo z več kot kot 6,8 milijona evrov čistega dobička, kar je za 30 odstotkov več kot leta 2022. To je posledica inovativnega marketinga, širitve prodajnega asortimenta in izboljšanja poslovnih procesov. Svoje izdelke – poleg priljubljenih pajkic ponujajo celotno kolekcijo oblačil za vso družino – prodajajo prek lastnih spletnih trgovin, ki so prilagojene posameznim trgom, manjši del prihodkov pa ustvarijo tudi s prodajo večjim kupcem ter prodajo v fizičnih trgovinah. Prvo so odprli lani v Ljubljani, drugo letos v Mariboru. Tretja prodajalna, v mislih imajo outlet, je v bližnji prihodnosti v luči nove proizvodne enote načrtovana tudi v Murski Soboti. Ta hip še iščejo primerno lokacijo, odprtje pa je načrtovano že v začetku prihodnjega leta.