Moto Kakovost na kubik je ustvarila skupina zaposlenih v sklopu letnih motivacijskih delavnic, namenjenih razvoju pozitivne kulture po načelu »Da se« in opolnomočenju zaposlenih. Obvladovanje negativizma ni le izziv sodobne družbe, pronica tudi v podjetja.
Serija delavnic, zasnovanih na spoznanjih pozitivne psihologije in metode prepoznavanja vrednosti, je bila namenjena raziskovanju razvojnega potenciala Varisovega kolektiva. Trdne temelje pozitivni naravnanosti daje zavzemanje za ustvarjanje kakovosti, ki v svoji prepletenosti treh nosilcev, odnosov, procesov in produktov, predstavlja kubik – gradnik, pomemben za obstoj, rast in prihodnost podjetja. Dobri odnosi so osnova za dobro sodelovanje, zastavljene in optimizirane procese, ki so kot celota potrebni za pravočasno in kakovostno opravljeno delo. Rezultat tega je kakovosten končni izdelek, ki podjetju odpira vrata do kupcev in zaradi katerega lahko teče hitreje od konkurence. »Varis mora definirati smer in trg,« je jasna Sabina Sobočan, direktorica skupine Varis. Kajti če sami ne bodo sledili željam kupcev in spremljali trendov, bo to storila njihova konkurenca.
S tem namenom v družbi veliko vlagajo v razvoj in trajnostni razvoj ter si prizadevajo, da bi zaradi številnih prednosti pri gradnji povečevali delež vgrajenih fabrikatov, torej tovarniških izdelkov. Gotove kopalnice so nedvomno tak produkt, ki vlagateljem pomembno olajša gradnjo. »Naredili bomo vse, da bodo gotove kopalnice postale sinonim za kakovostno gradnjo,« direktorica Varisa v luči gesla Da se! trdno verjame v njihov uspeh. V podjetju razvijajo marsikaj novega, ena takih novosti je izdelana in že tudi prodana prva lesena kopalnica. »Kdove, mogoče bomo čez čas ob kopalnicah delali še kaj drugega,« že razmišlja o priložnostih zunaj obstoječih okvirov.
Dve leti veliko energije vlagajo tudi v digitalizacijo procesov, kar bodo dokončali to leto. Pri uvajanju tega so si vzeli nekoliko več časa tudi zato, ker želijo, da zadeva postopoma dozori in da tudi zaposleni povedo, kje vidijo težave in kaj bi se dalo izboljšati, da torej začutijo, da so del tega procesa, in da v uvedeni digitalizaciji prepoznajo dodano vrednost.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(KD Lipa) S skeči in glasbo skrbijo za dobro voljo
Aktivni so v več sekcijah, v prihodnje si želijo obuditi večere pod gümlo.
Odprta vrata
Kakovost ustvarjajo zaposleni, je neizpodbitna resnica, zato je tako pomembno, da se na delovnem mestu, kjer prebijejo veliko časa, zaposleni počutijo dobro. Odkrita in dobra komunikacija ter dostopnost sta pri tem ključnega pomena, podčrta Sobočanova. »Želim in trudim se, da so moja vrata vsakemu odprta. Da se kdor koli od zaposlenih lahko kadar koli obrne name s kakršnim koli vprašanjem,« pove direktorica, ki družinsko podjetje tudi vodi po načelih družinske skupnosti. Tudi vodjem zato vedno znova polaga na srce, da ima lahko vsak kdaj slab dan in da je treba človeka, ki je prej svoje delo opravljal vestno in odgovorno, potem pa se je to naenkrat spremenilo, vprašati, kaj je razlog za to. Kajti podjetje, eden največjih zaposlovalcev v lendavski občini, ima odgovornost za preživetje družinskih članov vsaj 230 družin zaposlenih.
Vse to pa ima neki smisel samo ob doseganju poslovnih ciljev podjetja. Ti so ne le jasno postavljeni in zaposlenim podrobneje predstavljeni na sestankih in v internem glasilu, temveč so sodelavke in sodelavci povabljeni k njihovemu sooblikovanju. Organizacijska kultura ustvarjanja sinergije poslovnih in družinskih principov pa se kaže kot uspešna tudi v nedvoumnem kazalcu tega, nizki fluktuaciji zaposlenih.
Najpomembnejši dobri odnosi
V podjetju Varis vsako leto preverjajo tudi zavzetost in pripadnost zaposlenih. Na podlagi rezultatov ugotavljajo vzroke sprememb: kaj je vplivalo na izboljšanje kazalnikov ali na morebiten odklon od želene organizacijske kulture in kakovosti odnosov. Izkaže se, da pri merjenju zadovoljstva zaposleni plač praviloma ne postavljajo na prvo mesto, ampak prednjačijo dobri odnosi in možnosti vplivanja na kakovostno delovno okolje. Vse to so dejavniki, v katere Varis vsa leta sistematično vlaga. Hkrati velja: dobro delo in rezultati si zaslužijo dobro plačilo. »Dejstvo je, da če podjetje doseže zastavljene cilje, je temu primerno treba nagraditi tudi zaposlene. A če poslovanje ni v skladu s pričakovanji, tudi dodatnih nagrad ne more biti. To so pravila, ki jih je treba postaviti vnaprej,« je jasna Sabina Sobočan.
Zadovoljstvu piko na i dajejo tudi številne drobne pozornosti, kot je osebna voščilnica direktorice ob rojstnem dnevu ali ob rojstvu otroka zaposlenim, spoznavanje družinskih članov in druženje na družinskih dnevih in drugo. »Nekaj najlepšega, kar ti da vedeti, da nekaj delamo dobro, je, ko ti otroci zaposlenih prinesejo ali pošljejo kakšno risbico ali čestitko, te ustavijo na ulici in povedo, da so ponosni, da njihov oče ali mama dela v Varisu, in da si tega še sami želijo. Ta iskrenost otrok je nekaj najlepšega. V moji pisarni so zato razstavljene risbice otrok in ti potem ob družinskih dnevih, ki jih pripravljamo v podjetju, komaj čakajo, da jih lahko pridejo pogledat,« je navdušena sobesednica.
Podjetje prednostno podpira tudi tista društva, v katerih so dejavni zaposleni, prav tako njihovim otrokom omogoča opravljanje počitniškega dela ali jih podpira v času šolanja s štipendijo. »Zelo smo ponosni na to, da je bilo pri nas na počitniškem delu v režiji, proizvodnji in skladišču 35 dijakov in študentov, in lepo je bilo prebrati na izpolnjenem anketnem listu, da so pri delu zelo uživali, se veliko naučili in da želijo počitniško delo pri nas opravljati tudi prihodnje leto oziroma se po končanem šolanju v podjetju tudi zaposliti,« se je razgovorila in dodala, da so zelo hitro imeli zapolnjena tudi vsa mesta za opravljanje praktičnega dela učencev.
Povsem normalno in zdravo pa je tudi, da v kolektivu prihaja do nesoglasij, kajti v medsebojnih odnosih so vedno prisotni vzponi, padci in razpotja. To so izzivi, ki jih je treba reševati in zaradi negativnega priokusa obrniti na pozitivno stran, pove direktorica. »Moje mnenje je tudi, da če kdo od zaposlenih želi oditi, naj to stori. Opravimo pogovor o razlogih, zakaj se ne počuti dobro v našem podjetju, in mu zaželimo uspešno nadaljnjo pot tam, kje se bo bolje počutil in bo bolj uspešen. A velikokrat se je že zgodilo, da so se ti delavci želeli čez čas vrniti.«
Najti delavca je skrb podjetja
Podjetje Varis ima, tako kot drugi zaposlovalci v Pomurju, to srečo, da lahko ob splošnem pomanjkanju delavce pridobiva v sosednjih državah, Madžarski in Hrvaški, ki sta pomemben bazen za pridobivanje delovne sile. Kot zelo uspešen način pridobivanja delavcev se je pokazalo tudi interno usposabljanje delavcev. Varis izvaja z namenom zagotavljanja ustreznih znanj in veščin od leta 2021 lastno akademijo izobraževanja in usposabljanja svojih delavcev kot kandidatov za zaposlitev. »Mi delamo tako, ker vemo, da namesto nas kadrov ne bo poiskal nihče. Ti si tisti, ki moraš poiskati rešitev, in ne samo govoriti, da ni ljudi,« je prepričana Sobočanova. Ob notranjem izvajanju učenja podjetje velik poudarek daje tudi mentorstvu in prenašanju znanj med generacijami.