Potovanje odpovedano zaradi premalo prijav. Kakšne so vaše pravice?
Zveza potrošnikov Slovenije odgovarja na vprašanje potnice, ki je rezervirala turistični aranžma, a je bilo zaradi premalo prijav odpovedano.

Na Zvezo potrošnikov Slovenije (ZPS) se je obrnila potrošnica, ki je prek agencije rezervirala potovanje, a ga je ta pet tednov pred odhodom odpovedala. Razlog: premajhno število prijavljenih potnikov. Agencija ji je ponudila vračilo denarja, potrošnico pa je zanimalo, ali mora agencija poskrbeti tudi za nadomestni aranžma ali kritje razlike v ceni.
Kaj določa zakon?
V primeru, da agencija pravočasno odpove potovanje zaradi premajhnega števila prijavljenih potnikov (kar je primeru potrošnice storila), Zakon o varstvu potrošnikov določa zgolj, da mora agencija potniku vrniti celoten znesek vplačanega aranžmaja. Ni mu dolžna poiskati nadomestnega aranžmaja ali plačati razlike v ceni med aranžmajema, so sporočili z ZPS.
Seveda pa se lahko potnik in agencija sporazumno dogovorita za drugo rešitev – na primer, da se potnik odloči za drugo potovanje, pri čemer se pogoji dogovora oblikujejo po volji obeh strank. A pri tem gre za individualni dogovor in zakon v takem primeru ne nalaga dodatnih obveznosti.
Roki za obvestilo o odpovedi
Čas, kdaj nas agencija obvesti o odpovedi, je ključen. Rok je odvisen od trajanja potovanja:
potovanje daljše od 6 dni – obvestilo najmanj 20 dni pred odhodom,
potovanje dolgo od 2 do 6 dni – obvestilo najmanj 7 dni pred odhodom,
potovanje krajše od 2 dni – obvestilo najmanj 48 ur pred odhodom.
Če agencija teh rokov ne spoštuje, mora poleg vračila vseh plačil potniku povrniti tudi morebitno nastalo škodo.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se