Med kandidati za inovativnega mladega kmeta tudi Pomurec Aleš Slana
V butičnem vinogradništvu blizu Gornje Radgone so razvili inovacijo na slovenskem trgu.

Zveza slovenske podeželske mladine (ZSPM) in Kmetijsko-gozdarska zbornica Slovenije (KGZS) sta tudi letos objavili razpis za izbor inovativnega mladega kmeta ali kmetice za leto 2025. Z izborom spodbujata inovativnost med mladimi na podeželju, naziv se namreč podeljuje kandidatu, ki živi in dela na kmetiji, ob tem pa še ni dopolnil 40 let in je z lastno inovativno idejo pomembno prispeval k ohranjanju in razvoju kmetijstva, gozdarstva ali ribištva. Ob tem je pomembno, da njegove ideje prinašajo novosti, pomembne za nadaljnji razvoj, da njegove ideje prinašajo izvirne pristope k delu ali pa se vpeljane spremembe odražajo v pozitivnih ekonomskih učinkih na kmetiji.
Kdo so kandidati?
Na letošnji izbor je prispelo šest prijav, in sicer Aleš Slana, ki je član Društva podeželske mladine (DPM) Sveti Jurij ob Ščavnici, prihaja pa iz Vina Tempus iz Črešnjevec pri Gornji Radgoni, Adrijan Galjot iz Društva kranjske in tržiške podeželske mladine, Aleš Čadež iz DPM Škofja Loka, Karin Glazer iz DPM Maribor, Žan in Eva Bric iz DPM Primorska ter Andrej Grabnar iz DPM Krško.

Najboljšega inovativnega kmeta bo dalo spletno glasovanje na spletni strani ZSPM, ki se je začelo danes in se bo sklenilo prihodnjo nedeljo, 19. oktobra, ob 22. uri, ter ocena petčlanske komisije, ki si bo vseh šest kmetij tudi ogledala. Skupna ocena je sestavljena iz 70 odstotkov ocene komisije in 30 odstotkov ocene spletnega glasovanja.
Liofilizirano grozdje in ustekleničeno kuhano vino
Manjše butično vinogradništvo Vina Tempus iz Gornje Radgone obdeluje okrog štiri hektarje vinogradov v osrčju Slovenskih goric, njihovo delo pa, kot lahko preberemo, temelji na spoštovanju tradicije, navezanosti na lokalno okolje in ljubezni do domače krajine. V času epidemije koronavirusa se je Aleš Slana zaradi manjše prodaje po klasični poti odločil za proaktivne pristop. Vzpostavili so spletno stran, oblikovali darilne pakete, povezane s praznikom zaljubljencev.

Ti paketi so vključevali kombinacije penin, sadnih sirupov in liofiliziranega sadja, ravno pozitiven odziv strank pa jih je spodbudil, da so pakete vključili v stalno ponudbo in jih sčasoma razširili. Iz tega je kasneje nastal njihov edinstven produkt Grozdovi hrustki, to je liofilizirano grozdje, ki velja za inovacijo na slovenskem trgu, zasnovano kot estetski, senzorični in pripovedni dodatek k vinu.

V Vinu Tempus so ob inovaciji nadgradili še svojo prisotnost na dogodkih in prazničnih sejmih, kjer se jim je porodila še ideja o ponudbi kuhanega vina v stekleničeni obliki, v prihodnosti pa načrtujejo še ureditev dodatnega skladišča in butične degustacijske kleti. Njihova vizija temelji na povezovanju z lokalnimi ponudniki in ustvarjanju pristnih doživetij.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se