© 2025 Podjetje za informiranje d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 3 min.

Velik korak za Mednarodni logistični center Beltinci


Rok Šavel
16. 10. 2025, 16.37
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Vlada je enega največjih projektov v regiji, za katerega se je zdelo, da bo večno ostal v predalu, nenadoma prepoznala kot prostorsko ureditev državnega pomena.

ilcb, lipovci, logistični-center, občina-beltinci, luka-koper
Jure Kljajić
Celotno investicijo, ki je bila nazadnje ocenjena na okoli pol milijarde evrov, bo financirala Luka Koper z lastnimi finančnimi sredstvi. Luka Koper je namreč na predvideni lokaciji v Lipovcih lastnica več kot 60 hektarjev zemljišč.

Po več letih, ko se ambiciozen projekt, ki ga je resneje začel obujati beltinski župan Marko Virag v svojem prvem mandatu, v obdobju 2018-2022, praktično ni premaknil z mrtve točke, je sedaj prišlo do pomembnega premika. Vlada je namreč projekt izgradnje logističnega centra v Lipovcih prepoznala kot prostorsko ureditev državnega pomena.

Kot je navedeno v obrazložitvi, Luka Koper načrtuje investicijo v izgradnjo Mednarodnega logističnega centra Beltinci (MLC Beltinci), kot se projekt uradno imenuje. "MLC Beltinci bo predstavljal eno ključnih infrastrukturnih zasnov na področju logistike in intermodalnega pretoka blaga v Republiki Sloveniji. S svojo umeščenostjo, funkcionalnostjo in strateškim pomenom bo MLC Beltinci pomembno prispeval k uresničevanju nacionalnih gospodarskih ciljev, regionalnega razvoja in povečevanju učinkovitosti logistične verige povezane z delovanjem koprskega pristanišča kot osrednjega nacionalnega pristanišča v Sloveniji," so navedli na ministrstvu za infrastrukturo.
marko-virag, občina-beltinci
Vanesa Jaušovec
Marko Virag si že od začetka županovanja v Beltincih močno prizadeva za uresničitev ambicioznega projekta, ki bi pomenil velik razvojni premik za celotno regijo.

Zaledni terminal v Lipovcih odgovor na prostorske omejitve pristanišča

Preberite še

Luka Koper, po navedbah ministrstva, načrtuje in izvaja širitve in izboljšave na pretovoru in logistiki, vendar obalni prostor ne bo zadostoval za vse potrebe v prihodnosti zato je potrebno kapacitete površin povečati z novo infrastrukturno zasnovo MLC Beltinci, ter omogočiti rast pristanišča, povečanje zmogljivosti in izboljšanje konkurenčnosti. Interes Luke Koper, kot je navedeno v obrazložitvi, izhaja iz aktualnih prostorskih, operativnih in tržnih razmer v pristanišču Koper ter dolgoročne razvojne usmeritve in krepitve slovenskega logističnega sistema.

V projektu tako prepoznava ključni infrastrukturni odgovor na omejitve, s katerimi se sooča obstoječa pristaniška platforma, in obenem zaznava novo priložnost za širitev ponudbe logističnih storitev. V pristanišču Koper je prostorska obremenjenost že danes izrazita, saj večina terminalov obratuje na zgornji meji zmogljivosti. Kljub načrtovanim širitvam in infrastrukturnim izboljšavam je tako jasno, da obalni prostor ne omogoča dolgoročne absorpcije vsega prihodnjega povpraševanja po pristaniških in logističnih storitvah.

ilcb, lipovci, logistični-center, občina-beltinci, luka-koper
Jure Kljajić
Luka Koper v projektu prepoznava ključni infrastrukturni odgovor na omejitve, s katerimi se sooča obstoječa pristaniška platforma, in obenem zaznava novo priložnost za širitev ponudbe logističnih storitev.
"Površine, ki so trenutno v postopku gradnje ali prostorskega urejanja, so v veliki meri že dodeljene bodočim poslovnim uporabnikom, še preden so infrastrukturno dokončane. Posledično se presežno povpraševanje vse pogosteje preusmerja v konkurenčna pristanišča v širši regiji, kot so Trst, Reka in severnonemška pristanišča, kar zmanjšuje nacionalno konkurenčnost in vpliv slovenskega logističnega prostora. Poleg prostorske zasičenosti pristanišče omejuje tudi operativna dinamika, ki narekuje hitro obdelavo tovora, kot so sortiranje, sestavljanje, pretovarjanje zbirnih pošiljk, ter skladiščenje za daljše obdobje. Ti poslovni modeli zahtevajo dodatne površine, drugačno opremo in procese ter večjo operativno ter funkcionalno fleksibilnost, kar je mogoče doseči le z zalednimi logističnimi rešitvami. Zaledni terminal MLC Beltinci bo odpravil vse naštete ovire tako, da se bo pristanišče lažje prilagajalo rastočim potrebam logistike in trga ter ohranilo svojo konkurenčnost tudi v prihodnje," je podrobneje obrazložena vladna odločitev.
921945_266-luka_koper.jpg
Tomaž Primožič/FPA
Zaledni terminal MLC Beltinci bo po navedbah vlade omogočil, da se bo pristanišče lažje prilagajalo rastočim potrebam logistike in trga ter ohranilo svojo konkurenčnost tudi v prihodnje.

Financiranje v celoti na Luki Koper

Celotno investicijo bo, kot navajajo na ministrstvu, financirala Luka Koper z lastnimi finančnimi sredstvi. "Vrednostni obseg stroškov zajema vse ključne segmente, potrebne za pripravo in izvedbo prostorske ureditve, kar v grobem zajema: pripravo in izdelavo prostorske in projektne dokumentacije (vključno s prostorskim aktom, idejnimi zasnovami in projektno dokumentacijo), zemeljska dela, ureditev zemljišč in parcelacije, izgradnjo cestnega omrežja in prometnih priključkov, vključno z ureditvijo dostopov, izgradnjo komunalne infrastrukture (vodovod, fekalna in meteorna kanalizacija, električno in telekomunikacijsko omrežje), izgradnjo in ureditev logističnega centra," so še navedli po seji vlade v sporočilu za javnost.

Kaj pomeni vladna odločitev?

Naj pojasnimo, da gre za projekt, težak okoli pol milijarde evrov, ki je uvrščen tudi v regionalni razvojni program, s katerim naj bi v regiji pridobili na stotine novih delovnih mest z visoko dodano vrednostjo, Luka Koper pa je preko hčerinske družbe na načrtovani lokaciji v Lipovcih lastnica okoli 65 hektarjev površin. Z uresničitvijo projekta bi prav tako zagotovili ekonomsko upravičenost izgradnje železniške povezave Beltinci–Lendava–Redics. Vladna odločitev pomeni, da bo pripravo, usklajevanje in izvedbo prostorskega akta vodila država, kar naj bi bistveno pospešilo zahtevne postopke umeščanja v prostor, omogočilo lažjo pridobitev preostalih zemljišč in soglasij ter zagotavilo, da se projekt obravnava kot strateška naložba v javnem interesu.

© 2025 Podjetje za informiranje d.o.o.

Vse pravice pridržane.