© 2025 Podjetje za informiranje d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 3 min.

Zaradi sprememb voznega reda so številni občani postali odrezani od storitev


Rok Šavel
21. 6. 2025, 06.00
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Z novim voznim redom večji del občine Moravske Toplice ostal brez neposredne povezave z osrednjim naseljem, a jeseni naj bi se to vendarle spremenilo.

simbolična, avtobusna-postaja, murska-sobota, upokojenci, starejši
Jure Kljajić
Z novimi koncesijami in voznimi redi so bile okrepljene avtobusne povezave z Mursko Soboto, a so pri tem kratko potegnile številne druge, med njimi povezava goričkega dela moravskotopliške občine z občinskim središčem.

Vozni redi slovenskih avtobusnih prevoznikov, ki so usklajeni z Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) začeli veljati julija lani ob začetku izvajanja novih koncesij, so kaj hitro povzročili precej razburjenja med potniki. Kljub temu da naj bi se povečala dostopnost, saj se je v okviru koncesij višina opravljenih kilometrov zvišala z 48 na 58 milijonov kilometrov na leto, so številne dotlej očitno neekonomične povezave doživele rez.

Spomnimo, da je po dolgotrajni sagi petletno koncesijo za opravljanje prevozov v Pomurju naposled dobil dotedanji koncesionar, družba Avtobusni promet Murska Sobota, ki naj bi na leto v okviru javne službe opravil dobrih 4,6 milijona kilometrov po ceni 2,24 evra na kilometer. To pomeni več kot 57,7 milijona evrov v petih letih.

simbolična, avtobusna-postaja-murska-sobota, avtobusni-promet, peron, avtobus
Jure Kljajić
Z novim voznim redom je večji del občine Moravske Toplice ostal brez neposredne povezave z osrednjim naseljem, a jeseni naj bi se to vendarle spremenilo.

Stroški, ki jih ima država z javnim potniškim prometom, so v porastu, na kar so v junijskem pregledu državnega proračuna opozorili tudi v fiskalnem svetu. Državni proračun je imel v prvih petih mesecih letošnjega leta več kot pol milijarde evrov primanjkljaja, k podvojeni rasti odhodkov v primerjavi z enakim obdobjem lani pa so pomembno prispevali tudi izdatki za izvajanje javne službe v linijskem prometu. Če je šlo lani iz državnega proračuna za potniški promet več kot 268 milijonov evrov, bo strošek po projekcijah letos za skoraj 50 milijonov evrov višji.



Ugodili prošnji občine

Nezadovoljstvo je tako še toliko bolj upravičeno, ko je z novim voznim redom rez doživela tudi neposredna avtobusna povezava goričkega dela moravskotopliške občine – po površini največje v regiji – z Moravskimi Toplicami, osrednjim krajem v občini. Številni tamkajšnji občani, predvsem starejši brez lastnega prevoza, ki so tudi tradicionalni uporabniki linijskih avtobusov, so tako postali praktično odrezani od številnih storitev. Od občinske uprave, lekarne, trgovine, pošte, zavarovalnice in bankomata ter ne nazadnje zdravilišča v Moravskih Toplicah.

simbolična, avtobusna-postaja-murska-sobota, avtobusni-promet, peron, vozni-red
Jure Kljajić
Fotografija je simbolična.

V DUJPP, kjer skrbijo za urejanje, prilagajanje in nadzor javnega potniškega prometa, trdijo ravno nasprotno. »Ni prišlo do nobene ukinitve, temveč do bistvenega povečanja izvajanja javnega potniškega prometa na območju Občine Moravske Toplice. Tri vožnje do Moravskih Toplic so po novem preusmerjene tako, da se sedaj izvajajo neposredno do Murske Sobote, obenem pa se je za smer Murska Sobota dodalo več kot 10 novih voženj,« pojasnjujejo v državni družbi.

Toda odgovor razkriva bistvo problema. Res so bile okrepljene povezave z Mursko Soboto, a če želijo prebivalci Prosenjakovec, Andrejec, Vučje Gomile, Fokovec in drugih goričkih krajev priti do Moravskih Toplic, morajo izstopiti v Martjancih in tam počakati na avtobus, ki pripelje iz Murske Sobote. Za vrnitev domov pa ponoviti vajo v obratni smeri.

simbolična, avtobus, promet, vozilo, javni-prevoz, apms
Jure Kljajić
Nezadovoljstvo je tako še toliko bolj upravičeno, ko je z novim voznim redom rez doživela tudi neposredna avtobusna povezava goričkega dela moravskotopliške občine – po površini največje v regiji – z Moravskimi Toplicami.

V DUJPP so nam dodatno pojasnili, da so se linijski prevozi razpisali in se izvajajo v skladu z uredbo, pri čemer sledijo potrebam večine potnikov, kot so dijaki in delavci, ki potujejo v smeri Murske Sobote in ne v smeri Moravskih Toplic. »Seveda pa bomo, če se bo pokazala potreba, pogledali, ali so možne še kakšne prilagoditve linij, ki bi omogočile tudi povezavo z občinskim središčem,« so nam zatrdili.

Oglasil se je župan
S prošnjo po spremembah se je na državno družbo obrnil tudi moravskotopliški župan Alojz Glavač. Župan poudarja, da to ni »zgolj stvar prometne ureditve, temveč predvsem vprašanje osnovne dostopnosti in enakopravnosti znotraj naše skupnosti«. Kot kaže, so le našli rešitev. Po naših informacijah je bil namreč sprejet dogovor, da bo jeseni prišlo do spremembe, po kateri bi avtobusi na dosedanjih progah od goričkega dela občine do Martjanec pred nadaljevanjem vožnje v smeri Murske Sobote preprosto zavili proti Moravskim Toplicam in opravili tistih nekaj kilometrov več. Volk sit in koza cela. 

© 2025 Podjetje za informiranje d.o.o.

Vse pravice pridržane.