Vestnik
© 2025 Podjetje za informiranje d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 2 min.

Jevšek in Novak pojasnjujeta, zakaj za sebeborski zadrževalnik v koheziji ni bilo prostora


Rok Šavel
7. 3. 2025, 11.37
Posodobljeno
12:50
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Pomurski poslanec Tine Novak potezo obžaluje, saj da so bile s strani ministrov podane drugačne obljube.

Rok Šavel
Pred dobrim letom dni se je minister Jože Novak mudil v Moravskih Toplicah na sestanku delovne skupine za izgradnjo soboške vzhodne obvoznice, kjer je ravno tako omenil možnost sofinanciranja sebeborskega zadrževalnika iz evropskih sredstev.

Vlada je na seji prejšnji četrtek potrdila ukrepe, s katerimi bi pospešili črpanje evropskih sredstev iz programa aktualne kohezijske politike, pri čemer doslej ni bila uspešna. Slovenija se je namreč znašla med državami članicami, ki od 3,2 milijarde težke kohezijske pogače še niso prejele niti centa, razen za predfinanciranje. Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj, ki ga vodi Aleksander Jevšek, se je tako v sodelovanju z drugimi ministrstvi lotilo sprememb programa, da bi vanj uvrstili čim več uresničljivih in hitro izvedljivih projektov, za katere se lahko počrpa evropski denar. Potihoma se je pričakovalo, da bi bil lahko med njimi tudi projekt sebeborskega zadrževalnika, ki je pogoj za gradnjo vzhodne soboške obvoznice.

Jure Kljajić
Minister za kohezijo in regionalni razvoj Aleksander Jevšek je na opcijo, da bi kohezija zagotovila praktično vsa sredstva za izgradnjo sebeborskega zadrževalnika, namignil na seji sveta regije v Krajni lansko spomlad.

O tej možnosti je lansko pomlad na Krajni na seji sveta pomurske razvojne regije spregovoril Jevšek sam, pobudo pa je ponovno ob koncu leta sprožil pomurski poslanec Tine Novak, ki je v tem mandatu vzpostavil delovno skupino za pospešitev celotnega projekta vzhodne obvoznice. Tako minister za naravne vire Jože Novak kakor Jevšek sta potrdila, da ta možnost obstaja in je stvar preučitve na medresorski ravni med obema ministrstvoma in še ministrstvom za infrastrukturo, ki je pristojno za celoten projekt vzhodne obvoznice, katerega del je tudi sebeborski zadrževalnik. Ocenjen strošek zadrževalnika, ki naj bi ga glede na sporazum sofinancirali tudi soboška in moravskotopliška občina, je narasel že na deset milijonov evrov, še pred tem pa se je preverjalo, ali bi bilo moč najti denar zanj v načrtu za okrevanje in odpornost. To je zaradi neulovljivega roka za izkoriščenje tovrstnih sredstev odpadlo. Zdaj je jasno, da tudi s kohezijskimi sredstvi ne bo nič.

Jure Kljajić
»Na oktobrski seji sem skozi ustno poslansko vprašanje ministru Jevšku predstavil konkretno rešitev, ki temelji na koriščenju sredstev iz Programa evropske kohezijske politike 2021–2027, in skozi odgovor prejel iskreno naklonjenost ter obljubo maksimalnih prizadevanj. Podoben optimizem sem zaznal tudi na novembrski seji, ko sem poudaril pomen projekta tudi ministru Jožetu Novaku, ki je prav tako potrdil svojo podporo,« pravi poslanec Novak, ki obžaluje, da je projekt ostal brez sredstev kljub zagotovilom in obljubam.



Tine Novak: Dokaz, da finančna sredstva so na voljo

V naboru ukrepov v skupni višini 436,7 milijona evrov, ki ga je predstavil Jevšek, namreč sebeborskega zadrževalnika ni. Se je pa našel alternativni vir za pričakovani center za protipoplavno zaščito, ki je predviden na območju Berek v Murski Soboti v bližini vojašnice. Projekt je, kot smo poročali, naletel na oviro v obliki potrebne celovite presoje vplivov na okolje pri spremembi prostorskega akta soboške občine, zato je postalo jasno, da prvotno predvidena sredstva iz načrta za okrevanje in odpornost ne bodo pravočasno izkoriščena. Iz kohezijskega vira bo sedaj šlo v ta namen pet milijonov evrov. Izostanek sebeborskega zadrževalnika je negativno presenetil tudi poslanca Novaka, ki obžaluje, da obljubljena kohezijska sredstva niso namenjena pospeševanju tako pomembnega projekta za poplavno varnost in tudi za prometno infrastrukturo z gradnjo obvoznice. »Medtem ko se sedaj namenja približno 32 milijonov evrov za zmanjšanje poplavne ogroženosti v porečju Savinje, bi za sebeborski zadrževalnik potrebovali bistveno manjša sredstva. To jasno dokazuje, da finančna sredstva so na voljo,« še opozori pomurski poslanec.


Kako odločitev pojasnjujeta ministrstvi


Na ministrstvu za kohezijo in regionalni razvoj ter tudi na pristojnem ministrstvu za naravne vire in prostor pojasnjujejo, da evropska kohezijska politika financira projekte le na prioritetnih območjih porečij Savinje, Drave in Vipave, kjer potekajo že začete investicije. Ravno tako poudarjajo, da morajo ukrepi, ki prejmejo kohezijska sredstva, izkazovati najvišjo stopnjo pripravljenosti, v primeru sebeborskega zadrževalnika pa tudi ni zagotovljena celovita obravnava porečij, kar je bil eden od prednostnih kriterijev pri izboru projektov. Ob tem se upravičeno poraja vprašanje, če torej za vključitev sebeborskega zadrževalnika že od začetka ni bilo niti najmanjših možnosti, zakaj sta oba ministra ves ta čas pošiljala drugačne signale?


© 2025 Podjetje za informiranje d.o.o.

Vse pravice pridržane.