© 2025 Podjetje za informiranje d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 2 min.

Prekipelo tudi nekdanjemu ministru Žerjavu: "Bomo za pot iz Prekmurja v prestolnico spet potrebovali tri ure in več?"


Rok Šavel
31. 7. 2025, 16.47
Posodobljeno
17:05
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Nekdanji minister za promet Radovan Žerjav je zaradi zastojev na slovenskih cestah s prstom pokazal na vladajoče in medije.

radovan-žerjav, var
Aleš Cipot
Nekdanji pomurski minister Radovan Žerjav je javno izrazil ogorčenje nad kaosom na slovenskih cestah.

Gneče in zastoji na avtocestah so v zadnjih tednih oziroma celo mesecih postali stalnica v državi. Ob prometnem kaosu odmeva tudi črna statistika, ki jo je še dodatno poslabšala nedavna tragedija na štajerski avtocesti – prav na območju delovne zapore pri Tepanju – v kateri je življenje izgubilo pet oseb. Samo do 28. julija so slovenske ceste terjale že 52 smrtnih žrtev, kar je 15 več kot v enakem obdobju lani.

nesreca stajerska avtocesta tepanje tr.jpg
Tadej Regent
Nesreča na štajerski avtocesti pri Tepanjah je terjala pet življenj.

Medtem pa v času poletnih počitnic odgovorni – kot je videti na družbenih omrežjih– pečejo torte, kolesarijo in si nabirajo politične točke na račun našega kolesarskega šampiona Tadeja Pogačarja ter fotografirajo ob ogledu sanacije po predlanskih poplavah. O cestah in razmerah na njih pa nič.

Zaradi prometnega kaosa je tokrat prekipelo tudi nekdanjemu pomurskemu politiku Radovanu Žerjavu, ki je bil v času, ko je tovrstno ministrstvo še obstajalo, minister za promet. Žerjav, ki se je po odhodu iz politike praktično povsem umaknil iz javnosti in se zaposlil v gospodarstvu, očitno ni več mogel ostati tiho. Svoje ogorčenje je javno delil na družbenem omrežju LinkedIn.

Minister bil kriv za vsak prometni incident

»Vsak dan poslušam o groznih zastojih na slovenskih cestah in se ob tem vedno znova sprašujem, ali v Sloveniji sploh še imamo ministrstvo za promet. Saj res – formalno ga nimamo, imamo pa ministrstvo za infrastrukturo, ki pokriva to področje,« je zapisal v objavi in nadaljeval, da je bil v času njegovega ministrovanja – torej v letih 2007 in 2008 – pristojni minister kriv za vsak incident, povezan s prometom.

»Pred mediji sem se zagovarjal zaradi drsečih trojanskih predorov, zaradi odpadlega ometa v Šentviškem predoru, zaradi diletacij na gorenjski avtocesti, zaradi civilnih iniciativ ob gradnji pomurske avtoceste in še in še,« je spomnil ter dodal, da danes na avtocestah vlada kaos, a mediji nikogar nič ne vprašajo.

»Kje sploh je minister, zadolžen za promet? A se da narediti kaj bolje, da bi bilo manj zastojev? Zagotovo se da! Vendar če pritiska javnosti ni, bo ostalo tako, kot je. V nasprotju z izboljšanjem se napoveduje, da bo še slabše ... Halo? A bomo za pot iz Prekmurja v prestolnico res spet potrebovali tri ure in več, kot je to bilo včasih?« se retorično sprašuje.
zastoji.jpg
MPA/Robert Balen
Standardni prizori na slovenskih avtocestah.

Za zastoje krivo "nevlaganje" prejšnjih vlad

V zadnjih tednih sta sicer na vprašanja glede prometnih zastojev v državnem zboru odgovarjala tako predsednik vlade Robert Golob kot pristojna ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. In kaj sta povedala v svoj zagovor?

ministrica-za-infrastrukturo-alenka-bratusek
Robert Balen
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek si je minulo sredo, na dan tragične nesreče na štajerski avtocesti, v Gorenjskem ogledala sanacijo prometne infrastrukture po ujmi.

Če povzamemo – zastoji naj bi nastajali zato, ker prejšnje vlade niso vlagale v avtocestno omrežje, aktualna pa to zdaj počne. »Naša vlada je prva od leta 2009, ki je zares zastavila vlaganja v avtocestni križ – tudi zneskovno – na način, ki je edini nujen in potreben,« je med drugim poudaril Golob. Ministrica Bratušek pa je v odgovoru na poslansko vprašanje v državnem zboru dodala konkreten podatek: letos bo Dars za investicije namenil 393 milijonov evrov, kar je trikrat več kot leta 2021, ko bi bil – po njenem mnenju – optimalen čas za obnove.

»In ja, to je razlog za več zastojev, kot si jih kdorkoli od nas želi. Ampak izvajati investicije in investicijsko vzdrževanje pod prometom je res izziv. Je res izziv in zato so zastoji,« je v državnem zboru zatrdila ministrica.

© 2025 Podjetje za informiranje d.o.o.

Vse pravice pridržane.