Na izpitno vožnjo se v Murski Soboti čaka do 45 dni, v veljavi novi ukrepi
Decembra so začeli veljati ukrepi za skrajšanje čakalnih dob, k nam bodo prihajali tudi ocenjevalci iz Maribora. Uspešnost v prvem poskusu je 57-odstotna.
Z decembrom so začeli veljati nekateri ukrepi, ki naj bi skrajšali čakanje na odločilno vožnjo za pridobitev vozniškega dovoljenja. Pripravila sta jih Agencija za varnost prometa (AVP) in ministrstvo za infrastrukturo in se nanašajo predvsem na najbolj obremenjena območja. Glavna novost je, da bo do konca februarja prihodnje leto možno opravljati praktični del vozniškega izpita tudi ob sobotah in nedeljah. »Ukrep je časovno omejen, saj je namenjen hitrejšemu skrajšanju čakalnih dob v najbolj obremenjenih krajih,« poudarjajo v AVP.
Najbolj obremenjeno je tako imenovano območje dve, ki zajema Ljubljano, Domžale, Kranj in Jesenice. V omenjenih krajih se na izpitno vožnjo čaka približno sto dni. Območje Murske Sobote z Mariborom in Ptujem tvori območje pet. Kot so nam povedali v AVP, je čakalna doba za praktični del vozniškega izpita v Murski Soboti v začetku decembra znašala do 45 dni. Približno enaka je bila že lani, medtem ko se je leta 2022 čakalo v povprečju 30, v letu 2023 pa 38 dni. Čeprav se trenutna čakalna doba zdi dolga, je v primerjavi z Mariborom in Ptujem ugodnejša. V štajerski prestolnici se čaka okoli 51 dni, na Ptuju pa celo do 87.
AVP pojasnjuje, da se pojem čakalna doba nanaša na najzgodnejši prost termin, ko so na določen datum prosti vsi termini za opravljanje vozniškega izpita, med katerimi lahko kandidat izbira. »Termini se sproti posodabljajo, kandidati pa lahko ob morebitnih sprostitvah terminov tudi spremenijo prijavo in pridejo na izpit bistveno hitreje od predvidene čakalne dobe,« so dodali. Pojasnili so, da so k podaljševanju dob v zadnjih letih prispevali povečevanje števila kandidatov po epidemiji covida-19, saj so izpitni centri sedem mesecev delo izvajali omejeno, vsakoletno povečanje generacij 18-letnikov, kar naj bi trajalo do leta 2028, koncentracija kandidatov v večjih univerzitetnih mestih, premajhno število ocenjevalcev na posameznih izpitnih območjih zaradi omejenih možnosti zaposlovanja, v nekaterih primerih pa tudi slabša pripravljenost kandidatov in s tem večje število ponovitev, kar je vplivalo na preobremenjenost sistema.
K nam tudi iz Maribora
Novost je tudi ta, da je v drugi polovici novembra predvsem na območju dve enega od dveh predpisanih ocenjevalcev nadomestil varnostnik, kar omogoča, da se drugi ocenjevalci usmerijo na izvajanje praktičnega dela izpita tam, kjer je potreba največja. Eden od ukrepov predvideva še, da se na najbolj obremenjena območja prerazporedijo ocenjevalci z drugih. AVP pravi, da se z območja pet ocenjevalci ne bodo prerazporedili na druga območja, ampak se bo v Pomurju okrepilo izvajanje opravljanja vozniških izpitov iz Maribora. Sicer pa je na območju pet trenutno zaposlenih petnajst oseb na delovnem mestu ocenjevalec na vozniškem izpitu ter en vodja, ki pokriva vsa izpitna območja. V zadnjih treh letih so bili na novo zaposleni trije ocenjevalci.
Kakšna je povprečna uspešnost v prvem poskusu?
Podatka samo za Pomurje AVP nima, za celotno območje pet pa je uspešnost v vseh kategorijah dobrih 62 odstotkov, za vozniški izpit kategorije B pa 57 odstotkov. V slovenskem prostoru je povprečje v prvem poskusu nekoliko nad 50 odstotki, zato je za hitrejše odpravljanje težav po mnenju AVP pomembno, da kandidati na izpit pridejo dobro pripravljeni in po priporočilih učiteljev vožnje.
Nekateri ukrepi se z namenom skrajšanja čakalnih dob na najbolj obremenjenih območjih izvajajo že od poletja. To so nadurno delo ocenjevalcev, vključevanje pogodbenih sodelavcev v ocenjevanje praktičnega dela vozniškega izpita, redna usposabljanja novih ocenjevalcev, aktivno iskanje kadra, letos pa so zaposlili pet novih ocenjevalcev. »Od leta 2021 je AVP usposobila 36 ocenjevalcev za ocenjevanje na vozniškem izpitu za kategorijo B, 14 jih je tudi zaposlila, vendar zanimanje za poklic ostaja skromno – predvsem zaradi nekonkurenčnih pogojev zaposlitve. Po zadnji plačni reformi in dogovoru s sindikatom se plače postopno zvišujejo, a prehodno obdobje ostaja zahtevno,« menijo.
E-novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se