S tribune: Smučarski skoki so del kulturne identitete slovenskega naroda
Planica je več kot dogodek – je praznik za veliko Slovenk in Slovencev.

V Planici smo bili znova priča spektaklu. Več deset tisoč ljudi, valovi slovenskih zastav in navijaških rekvizitov. Anže Lanišek je zmagal. Domen Prevc je poletel najdlje v zgodovini človeštva do sedaj. Med desetimi najbolje plačanimi skakalci letošnje sezone sta oba – Lanišek s 168 tisoč evri in Prevc s 157 tisoč evri nagradnega denarja. Impresivne številke? Seveda. A če pogledamo drugam, recimo k Luki Dončiću, hitro postane jasno, kako majhna je Planica na zemljevidu svetovnega športa.
Dončić v ligi NBA zasluži 43 milijonov dolarjev letno. Po grobo preračunani urni postavki zasluži toliko kot Lanišek in Prevc skupaj v manj kot treh dneh. Brez svetovnega rekorda, brez letalnice, brez tisoče navijačev pod oblaki. Dva treninga in en večer v dvorani. Razlika v zaslužku je seveda odvisna od tržnega dosega nekega športa in športnika. Tekme lige NBA spremlja občinstvo po vsem svetu – tekma med Lakersi in Celticsi letos marca je pritegnila 4,6 milijona gledalcev, kar je daleč nad številkami Planice, ki pa jo vseeno na malih zaslonih v nekem trenutku pogleda vsaj polovica Slovencev. NBA je globalni produkt – Amerika, Azija, Afrika, svet. Smučarski skoki? Srednja Evropa in še nekaj zvestih državic, ki jih lahko preštejemo na prste ene roke.

In vendar. Smučarski skoki imajo nekaj, česar marsikateri veliko bolj priljubljeni in globalni šport pri nas nima. So namreč del kulturne identitete slovenskega naroda. Del zimskega spomina. Planica je več kot dogodek – je praznik za veliko Slovenk in Slovencev. Zato se moramo kot narod znati odločiti: če imamo ministrstvo, ki v svojem imenu združuje šport, gospodarstvo in turizem, potem mora imeti tudi jasen fokus. Kateri športi imajo potencial za multiplikativne učinke? Kateri športi poleg medalj ustvarjajo še zgodbe, trženje, turizem, izvozne priložnosti? Smučarske skoke je treba spoštovati in negovati, ne zato, ker bi bili globalni hit, temveč ker so naši. Je pa prav gotovo tudi pri športu, kakor povsod, kjer imamo s tem težave, treba ločiti, kaj je nacionalni ponos in kaj je gospodarska naložba. Ni vse, kar leti visoko, nujno dobičkonosno. Nekaj pač leti zato, da nas spomni, kdo smo.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se