Radenski mehurčki na obisku v švedskem vrtcu
Namen obiska je bil spoznavanje primerov dobre prakse, ki bi jih lahko prenesli v svoje pedagoško delo.

Zaposleni v Vrtcu Radenci - Radenski mehurčki so se v okviru mednarodnega projekta Erasmus+, ki nosi naslov Trajnostno igrišče, januarja odpravili na Švedsko na zadnje spremljanje dela, organizacije in življenja v vrtcu. Obiskali so vrtec v mestu Lund, kjer so jih gostitelji toplo sprejeli, tudi sporazumevanje ni predstavljalo težav, saj vsi tekoče govorijo angleško.
Kot je povedal Niko Pelc, pomočnik vzgojiteljice v radenskem vrtcu, je bil namen obiska senčenje na delovnem mestu ter spoznavanje primerov dobre prakse, ki bi jih lahko prenesli v svoje pedagoško delo.
Ob ogledu švedskega vrtca so tako opazili številne inovativne pristope k delu z otroki. Eden izmed njih so pregrade za kotičke v igralnicah, ki so vzpostavljene z zavesami. Takšen pristop omogoča večjo fleksibilnost pri ustvarjanju različnih igralnih in učnih okolij, otrokom pa ponuja možnost večje zasebnosti in osredotočenosti pri igri. "Navdušili so nas piktogrami, ki so uporabljeni kot vizualna podpora pri vsakodnevnih dejavnostih. Posebej zanimivi so bili piktogrami za označevanje čutil na visokih gredah, kar otrokom pomaga pri spoznavanju rastlin in njihovih lastnosti na bolj intuitiven način," je še povedal.
Pomemben del švedskega pristopa k učenju predstavlja sodelovalno učenje, kjer otroci skozi različne aktivnosti krepijo socialne veščine, odgovornost in sposobnost skupinskega dela. Poudarek je na učenju skozi izkušnje in igro, kar omogoča bolj poglobljeno razumevanje sveta okoli njih. "Prijetno presenečeni smo bili tudi nad urejenostjo zunanjega prostora vrtca. Posebej izstopa grmičevje na igrišču, ki otrokom nudi dodatne možnosti za raziskovanje, gibanje in razvoj domišljijske igre."
Švedski vrtci so, kot je pojasnil sogovornik, zasnovani tako, da spodbujajo delo v manjših skupinah. V primerjavi s slovenskimi normativi imajo na oddelek več strokovnih delavcev – dva vzgojitelja predšolskih otrok, pomočnika vzgojitelja ter dodatnega spremljevalca, če je v skupini otrok s posebnimi potrebami. Poseben poudarek namenjajo sodelovalnemu učenju, ki ga razvijajo prek zapestnic prijateljstva, predbralnih in predopismenjevalnih spretnosti ter učilnic na prostem. Pri svojem delu uporabljajo digitalno tehnologijo, kot so projektorji, službeni telefoni in tablice, hkrati pa otroke spodbujajo k prosti igri v naravi. Ne glede na vreme vsi otroci čas zunanje igre preživijo v kombinezonih in škornjih – čeprav ni snega, so blatni, a srečni v svojem raziskovanju. Kot zanimivost je Pelc izpostavil, da tako na Švedskem kot na Danskem otroci do treh let po kosilu spijo zunaj. Zaviti so v tople spalne vreče ter spijo na ležalnikih na terasi. Ta praksa naj bi pripomogla k boljšemu zdravju in manj prehladom.
Obisk vrtca na Švedskem je vzgojiteljem iz vrtca Radenci dal veliko novih idej, kako lahko tudi v domačem vrtcu izboljšajo učne pristope ter ustvarijo še bolj spodbudno okolje za otroke. "Veselimo se, da bomo pridobljena znanja in izkušnje delili z našimi sodelavci ter jih v prihodnosti vključili v pedagoško delo."