Kolumna: Naši vrtci so na visoki kakovostni ravni
Nekatere spremembe, ki jih prinaša novela zakona o vrtcih, so vsekakor naravnane v pozitivno smer, o nekaterih pa se še dogovarjamo.

Slovenija ima izjemno kakovostno mrežo javnih vrtcev, ki jih ustanavljajo občine. Najpogostejša oblika institucije je javni vrtec. Organiziran je lahko kot samostojni zavod, enota pri osnovni šoli, oddelek v bolnišnici ali oddelek v zavodu za vzgojo in izobraževanje otrok s posebnimi potrebami. Vse v vrtcu poteka po kurikulumu, ki je osnova za načrtovanje. Vsak otrok je drugačen, ima različne potrebe, zato strokovni delavci – vzgojitelj in pomočnik vzgojitelja – načrtujejo delo tako, da karseda spodbujajo vključenost vseh otrok.
Pri tem upoštevajo njihove značilnosti, interese in potrebe ter omogočajo kakovostno, varno in spodbudno učno okolje za vse. Na podlagi pogovora z otroki, spremljanja njihovega počutja, načinov reševanja socialnih konfliktov, sodelovanja z vrstniki in odraslimi, medsebojne pomoči, usvajanja dnevne rutine, reševanja miselnih problemov, gibanja in ustvarjalnega izražanja prepoznavajo morebitne posebnosti otrok na individualni in skupinski ravni ter delovanje celotnega oddelka. Tukaj so starši zelo pomembni, saj z informacijami, ki so ključne za podporo posameznemu otroku, pripomorejo k lažjemu razumevanju in načrtovanju.

Kurikulum daje širok izbor pri sodelovanju z drugimi strokovnimi delavci. To lahko poteka v okviru kolegialnih hospitacij, medsebojnih pogovorov, aktivov, različnih timov in s svetovalno službo. Na podlagi pogovora s svetovalno službo se lahko odloči tudi za daljše sistematično opazovanje in spremljanje posameznega otroka oziroma skupine otrok ter izdelavo podrobnejšega načrta dela. Strokovni delavci na podlagi kurikuluma prilagajajo načine dela glede na prepoznane potrebe, sposobnosti, znanja in interese otrok.
Otroška igra je ena od pomembnih in specifičnih dejavnosti, ki je na različne načine vpletena v kurikulum za vrtce – tako v načrtovane dejavnosti kot v vsakdanje življenje otrok v vrtcu in doma. Za otroka je lahko vsak predmet igrača, ki mu ponuja miselni izziv in omogoča druženje z vrstniki. Še bi lahko naštevala, ker je delo v vrtcu zelo pestro, zanimivo in odgovorno. Vseeno želim omeniti še bivanje v naravi.

Narava je otroku igralnica na prostem, zajeta so vsa področja kurikuluma. Brez posebnih spodbud se v naravi razvijejo gibanje, jezik, matematika, družba, umetnost in prosta igra. Zato vedno poudarjam: kjer imajo možnosti za to, naj otroci čim pogosteje hodijo v naravo. Naši vrtci so po kakovosti v vrhu Evrope. K temu prispevajo izobrazba strokovnega kadra, dodatna usposabljanja in želja po delu v vrtcu.
Nekatere spremembe, ki jih prinaša novela zakona o vrtcih, so vsekakor naravnane v pozitivno smer, o nekaterih pa se še dogovarjamo. Ena takih je tako imenovani fleksibilni normativ, ki je bil uveden pred približno dvajsetimi leti, ko veliko otrok ni dobilo prostora v vrtcu. Takrat smo se dogovorili, da začasno dovolimo v vsaki skupini dva otroka več od normativa, dokler občine ustanoviteljice ne uredijo prostorov.

Žal se to ni zgodilo, zato smo v Svizu v nedavni akciji Za manj otrok v skupini, za večjo kakovost! zbrali 11.260 podpisov zaposlenih v vrtcih, ki so podprli zahtevo po takojšnji odpravi fleksibilnega normativa. Prav tako so na poziv Sviza starši prispevali kar 24.642 podpisov. Od podpisovanja jih ni odvrnilo niti dnevno strašenje, da se bodo vrtčevski programi v primeru ukinitve zvišanega normativa podražili.
Izjemno visoko število podpisov potrjuje, da dobro razumejo, kako ključna je kakovostna predšolska vzgoja za prihodnje izobraževanje in življenje otrok. Takrat, ko smo se strinjali z dvigom števila otrok v skupini, nobena občina ni znižala plačila staršev.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se