Avto-moto zveza Slovenije je opravila test 28 zimskim pnevmatik dimenzij 205/55 R16 H in 215/55 R17 V. Test izvajajo že več kot petdeset let v sodelovanju s partnerskimi evropskimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami. Kot pravijo, so rezultati spodbudni, hkrati pa zaskrbljujoči, saj se je znova izkazalo, da se ob dobrih v trgovinah še vedno najdejo tudi pnevmatike, ki se jim je treba izogniti. Štiri pnevmatike so na letošnjem testu dobile najslabšo možno skupno oceno in AMZS njihov nakup odsvetuje.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuLelosi obuja duh Mure: V soboškem proizvodnem obratu se obeta več kot 100 novih zaposlitev
Hitro rastoče kamniško podjetje del proizvodnje iz Kitajske seli v kompleks nekdanjega tekstilnega giganta v Murski Soboti.
"Velja poudariti, da so prave zimske pnevmatike le tiste, ki imajo poleg oznake M+S na bočnici vtisnjen tudi simbol gore in snežinke. Naša zakonodaja sicer tega simbola ne prepoznava oziroma ne zahteva (dovolj je oznaka M+S), v nekaterih državah pa za zimske veljajo le pnevmatike z omenjenim simbolom. V Nemčiji tako od letošnjega 1. oktobra za zimske veljajo le pnevmatike s simbolom gore in snežinke (ne glede na to, ali imajo tudi oznako M+S). In tak simbol ima vseh 28 pnevmatik na letošnjem AMZS testu zimskih pnevmatik," so pojasnili.
AMZS še pravi, da so štiri pnevmatike na letošnjem testu dobile najslabšo možno skupno oceno, kar pomeni, da odsvetujejo njihov nakup. Odgovorni urednik AMZS Motorevije Blaž Poženel je poudaril, da lahko izbira pnevmatike pri reševanju kritične situacije morda odloča o življenju in smrti. Izbiro pnevmatike pa je ponazoril z rezultati testa zaviranja na mokrem asfaltu. "Pri dimenziji 205/55 R16 H se je avto s pnevmatikami continental wintercontact TS 870 in pirelli cinturato winter 2 že ustavil, avto s pnevmatikami zeetex WH 1000 in winrun winter-max A1 WR22 pa se je še premikal s hitrostjo 27 oziroma nekaj manj kot 30 km/h. Pnevmatike winrun winter-max A1 WR22 se je na mokri cesti odrezala tako slabo, da je dobila najslabšo oceno slabo za varnost, s tem pa je tudi skupna ocena slaba - kar pomeni, da ne priporočamo njenega nakupa," so navedli.
Junija letos je AMZS objavil test tudi test 16 celoletnih pnevmatik dimenzije 205/55 R 16 V, v katerega glavna ugotovitev je bila, da so celoletne pnevmatike z vsako generacijo boljše, kljub temu pa velja - in to je potrdil tudi najnovejši AMZS test, da se v pravih zimskim voznih razmerah še vedno najbolje obnesejo prave zimske pnevmatike.
Poženel pravi, da je iluzorno pričakovati, da nam zaradi vse toplejših letnih temperaturnih povprečij ne bo treba več menjati letnih pnevmatik za zimske. "Klimatologi predvidevajo, da bo najrazličnejših vremenskih ekstremov vse več, to pa tudi pomeni, da bodo vozne razmere še bolj raznolike, kot so bile doslej, zato bo izbira pnevmatik še bolj pomembna." AMZS je tudi vzpostavil prenovljeni spletni iskalnih pnevmatik, s katero lahko hitreje najdete najoptimalnejšo ponudbo. Iskalnik ponudi pnevmatike različnih izdelovalcev po rednih cenah, objavljene pa so tudi cene s popustom za člane AMZS.