Po več zapletih, javnih obtožbah in pritožbah, ki so zaznamovali lanski izbor avtobusnih koncesionarjev, zaradi česar je na koncu vse skupaj padlo v vodo in je bilo javno naročilo razveljavljeno, bo ministrstvo za infrastrukturo tokrat očitno imelo lažje delo. V ponedeljek je namreč potekalo javno odpiranje ponudb za izbiro koncesionarjev za izvajanje gospodarske javne službe javni linijski prevoz potnikov na območju Slovenije.
PREBERITE ŠE:
Nič ne bo iz koncesij, tudi AP Murska Sobota se bo moral obrisati pod nosom
Preberite še
Odpri v novem zavihkuPrvi sneg zapadel tudi po nižinah
Na cestah velja večja previdnost.
Skoraj brez konkurence
Od dvanajstih sklopov, ki predstavljajo statistične regije v državi, sta zgolj v dveh sklopih prispeli dve ponudbi, v ostalih sklopih pa je ponudbo oddalo le eno podjetje. Tudi za sklop, ki zajema območje Pomurja, se je tokrat prijavil samo en ponudnik, in sicer Avtobusni promet (AP) Murska Sobota, ki mu prihodki iz naslova koncesije pomenijo poslovno eksistenco. Ponudbe v preostalih sklopih sta oddali še preostali največji avtobusni družbi - Nomago in Arriva, ki si konkurirata le v obalno-kraški regiji in jugovzhodni Sloveniji. AP Murska Sobota ima sicer veljavno koncesijo do konca novembra 2023, ob tem pa velja dodati, da država že od leta 2004 preprosto podaljšuje veljavnost koncesij obstoječih koncesionarjev brez javnega razpisa, kar je v nasprotju z evropskimi pravili.
Pri ceni šli do skrajne meje
Če kaj, pa tokrat ne bo niti cenovne konkurence, saj so vsi ponudniki oddali za cent nižje ponudbe od najvišje možne ponudbe po razpisnih merilih - vozili bi po ceni 2,2 evra za kilometer (brez davka na dodano vrednost). Spomnimo, na prejšnjem razpisu sta si v Pomurju v lase skočila Arriva in AP Murska Sobota, saj je Arriva ponudila ceno 1,8 evra za kilometer, AP Murska Sobota pa 1,94 evra za kilometer, ob tem pa je najvišja možna ponudbena cena v lanskem razpisu bila določena pri 1,94 evra za kilometer. Kot je razvidno, znaša zdajšnja skupna cena družbe AP Murska Sobota za osemletno izvajanje prevozov v Pomurju dobrih 82 milijonov evrov oziroma dobrih 90 milijonov evrov, če k temu prištejemo še davek.