Transakcija vključuje 120 bencinskih servisov po vsej Sloveniji, ki bodo torej prešli pod okrilje MOL-a. Poleg mreže 107 bencinskih servisov, ki delujejo pod blagovno znamko OMV, družba OMV Slovenija pri nas upravlja še s petimi bencinskimi servisi EuroTruck in osmimi bencinskimi servisi Avanti/Diskont. Skupina MOL in INA, ki je prav tako v 49-odstotni lasti MOL-a, bosta postala 100-odstotna lastnika veleprodajnega segmenta prevzetega podjetja. Dogovorjena kupnina za 100-odstotni poslovni delež v družbi OMV Sloveniji znaša 301 milijon evrov. Trenutno je MOL z 48 bencinskimi servisi MOL in petimi bencinskimi servisi INA tretji največji ponudnik na trgu naftnih derivatov v Sloveniji. Po zaključku transakcije, ki jo mora odobriti varuh konkurence, pa se bo tako povzpel na drugo mesto za domačim Petrolom, ki v Sloveniji upravlja 318 bencinskih servisov.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuČrno-beli pripravljeni na derbi z vodilnimi zmaji: "Ne bomo jih šparali," sporoča Drobne
Fazanerija bo sredi nedeljskega popoldneva prizorišče derbija med Muro in Olimpijo.
MOL je na slovenski trg sicer vstopil leta 1996 in se poleg organske rasti širil tudi s prevzemi družb Tuš Oil in Eni Slovenija. V letu 2019 je MOL Slovenija, ki je formalno v lasti družbe MOL Slovenia Downstream Investment s sedežem v Amsterdamu, ustvarila več kot 300 milijonov evrov prihodkov in 4,4 milijona evrov dobička, letos se je uprava družbe preselila v novo poslovno stavbo v Murski Soboti.
Predsednik in izvršni direktor Skupine MOL Zsolt Hernádi je ob tem povedal, da je ta korak skladen s strateškimi cilji skupine, ki želi še naprej širiti mrežo bencinskih servisov na območju srednje in vzhodne Evrope. Tako želijo po njegovih besedah do leta 2025 upravljati vsaj 2200 bencinskih servisov. »S tem korakom bomo skupaj z družbo INA postali ključni akter v Sloveniji,« je ob tem še izpostavil Hernádi, ki je družbo MOL Slovenija označil za zgodbo o uspehu. Skupina trenutno upravlja 1941 bencinskih servisov v devetih državah. Pred kratkim je član skupine-Slovnaft na Slovaškem prevzel bencinske servise Lukoil, skupina pa bo prevzela tudi restavracije Marché na Madžarskem.
Potem ko je avstrijski OMV v začetku leta naznanil svoj umik iz Slovenije, so se poleg MOL-a omenjali še številni drugi potencialni kupci njihove mreže bencinskih servisov, med drugim poljski PKN Orlen, a je bil MOL med poznavalci branže že zaradi logističnih vprašanj glavni favorit za izvedbo posla, kar se je zdaj tudi potrdilo. MOL lahko namreč slovenski trg oskrbuje z gorivom iz lastnih rafinerij, česar ostali igralci ne morejo zagotoviti. MOL-ovi ključni rafineriji sta v Százhalombatti na Madžarskem in v Bratislavi. Iz teh lahko po cevovodih oskrbujejo lastna skladišča, tudi tisto v Pécsu, od koder pride največ njihovega goriva na slovenski trg.
Vendar bodo očitno po novem ključno vlogo pri dobavi goriva za slovenski trg imeli Hrvati, saj so iz INE, ki bo svoj delež v družbi OMV Slovenija povečala na 33 odstotkov, sporočili, da bodo poslej glavni dobavitelj goriv za vsa maloprodajna mesta INE in Mola v Sloveniji. S tem so, kot pravi predsednik uprave Ine Sándor Fasimon, zagotovili dolgoročno prihodnost za rafinerijo nafte na Reki. Pri tem zaenkrat ni znano, koliko od prevzetih bencinskih servisov bi lahko delovalo tudi pod blagovno znamko INA.