Na Osnovni šoli Gornja Radgona je potekalo prvo državno srečanje folklornih skupin za učence s posebnimi potrebami, ki so ga poimenovali Etno šola. Pobudnica zanj je bila učiteljica Podružnične šole dr. Janka Šlebingerja Ariela Abraham. Gre za nadgradnjo lanskoletnega spletnega natečaja Folklorna dejavnost za učence s posebnimi potrebami, ki je bil zelo uspešen. »Ideja za tak dogodek je nastala predvsem iz vzroka, da če učenci s posebnimi potrebami želijo sodelovati in tekmovati na folklornih revijah, lahko sodelujejo le na revijah, kjer so polnočuteči otroci oz. otroci brez motenj in primanjkljajev, kar pa nikakor ni optimalno in pravično, saj so to učenci, ki potrebujejo prilagoditve in drugačne kriterije ocenjevanja. S tem dogodkom, ki je v taki obliki prvič na slovenskih tleh, želimo narediti prvi korak v tej smeri – torej omogočiti otrokom s posebnimi potrebami srečanja in tekmovanja folklornih skupin, kjer bodo uspešni kljub svojim primanjkjajem. Predvsem si želimo novo vejo folklorne dejavnosti v Sloveniji, da bi se začelo redno organizirati srečanja folklornih skupin za otroke s posebnimi potrebami, seveda s prilagojenimi kriteriji ocenjevanja. Zelo pomembno pa se nam tudi zdi mreženje osnovnih šol s prilagojenim programom, torej da se povezujejo mentorji skozi poustvarjanje naše kulturne dediščine,« je povedala Ariela Abraham.
Zbrane so v uvodu nagovorili ravnatelj OŠ Gornja Radgona Dejan Kokol, vodja PŠ dr. Janka Šlebingerja Vanja Heric in županja Občine Gornja Radgona Urška Mauko Tuš, pred tekmovalnim delom pa so nastopili otroci iz Vrtca Manka Golarja Gornja Radgona. Tudi tam imajo otroško folklorno skupino, v katero so vključeni 5- in 6-letni otroci, skupina pa deluje v okviru obogatitvenih dejavnosti vrtca.
Na Etno šoli je sodelovalo skupno 18 šol iz vse Slovenije, med njimi tudi pomurske: OŠ Gornja Radgona s PŠ dr. Janka Šlebingerja, OŠ Cvetka Golarja Ljutomer, OŠ IV Murska Sobota in DOŠ II Lendava. Učenci so se s plesom, pesmijo, ljudskimi izštevankami in zbadljivkami predstavili občinstvu in strokovni ocenjevalki Nežki Lubej iz Javnega sklada Republike Slovenije za kulturne dejavnosti. Po nastopih je sledilo druženje ob spremljavi ansambla Aktual in ogled stojnic, ki so jih pripravile posamezne šole. Na njih so predstavile tradicionalno kulinariko, ob tem pa še en tipičen predmet, napravo ali orodje iz zakladnice tehnične dediščine, ki predstavlja kraje, od koder prihajajo.
Vsi sodelujoči so prejeli medalje, prve tri šole pa še nagrade. To so bile OŠ Cvetka Golarja Ljutomer, OŠPP Brinje Grosuplje in OŠ Milke Šobar - Nataše Črnomelj. Učenci OŠ Cvetka Golarja Ljutomer so nastopali pod mentorstvom Marije Kašić, Klavdije Žabot in Mojce Vizjak Horvat. Naslov njihove koreografije je bil Pametiva. Pametiva je v njihovih krajih še vedno živ običaj. Otroci 28. decembra gredo od hiše do hiše in s »tepeškanjem« ljudem in živalim voščijo predvsem zdravja. V zameno za dobra voščila pa dobijo majhen dar. Tam, kjer so jih posebej bogato obdarili, so zapeli tudi kakšno pesmico in se poveselili. Učenci OŠPP Brinje Grosuplje so se predstavili s koreografijo z naslovom Splet dolenjskih plesov. Njihove mentorice so bile Tadeja Veit, Anica Kunaver in Manica Perko. Učenci OŠ Milke Šobar - Nataše Črnomelj pa so bili pod mentorstvom Urške Klobučar in Maje Mihelić, naslov njihove koreografije pa je bil Gremo v kolo.
»S prvo izvedbo srečanja smo zelo zadovoljni, saj je bil naš namen dejansko dosežen. Učenci so s ponosom prihajali in odhajali z odra, veselili so se svojega uspeha kljub temu, da mogoče niso zasedli glavnih stopničk na tekmovanju. In s tem, ko smo jih lahko opazovali, kako so bili srečni in srčni ter so se ob tem zabavali, tako v času njihovih nastopov in tudi v času druženja, ko je prostovoljno igral ansambel Aktual, je bil ves trud in čas za organizacijo poplačan! Tudi vsi sodelujoči mentorji so zelo pohvalili dogodek in organizacijo. Zelo si želimo, da naša ideja ne bi zamrla, ampak da smo naredili le uvod v to, da se bodo taka srečanja nadaljevala in nadgrajevala. Zaenkrat je bil ta dogodek kar velik organizacijski zalogaj, tako da trenutno ne načrtujemo nobenega podobnega projekta. Bi si pa želeli, da bi tudi druge šole dale kakšne podobne pobude in organizirale srečanja, kjer bi se otroci s posebnimi potrebami lahko družil in zabavali, saj jim ravno tega primanjkuje,« je še povedala Abrahamova.