V Vetrinjskem dvoru Narodnega doma Maribor so odprli razstavo slik likovnega pedagoga Mateja Giderja. Izbor slik, nastalih v zadnjih petih letih, je avtor naslovil Biti tu in ne tam. Posebnost likovnih del je v uporabi netradicionalnih likovnih materialov, kot so pepel, oglje in ožgana zemlja, s katerimi se je avtor začel poigravati že pred dvema desetletjema, ko je te materiale v svojih delih vmešal k oljnim barvam. Na razstavljenih slikah so upodobljene človeške figure, ujete v krajinah, ki odslikavajo podobe skrivajočih, bežečih, prestrašenih ljudi. Poseben poudarek avtor namenja pticam, ki v slikah delujejo grozeče. Na ta način ustvarja podobe, ki izpostavljajo problematiko holokavsta, begunstva in minljivosti na splošno. »Avtor slika tisto, kar sam je, oziroma tisto, kar se ga dotakne – nekoga zanima komedija, nekaterim je bližje tragedija,« je o tem, zakaj ga burijo te tematike, povedal Gider in dodal, da slike zaradi barve niso pesimistične, ampak na takšen način bolje odražajo določenega duha.
Slik namenoma ni naslovil, da lahko gledalci sami oblikujejo sporočilo. Razstavljenih je le nekaj del iz cikla, ta pa nastajajo v poletnih mesecih, ko se dobro sušijo. »Šele ko se posušijo, vidiš tudi, kakšen odtenek se ustvari,« tako Gider, ki razstavlja po nekajletnem premoru (nazadnje je leta 2016 razstavljal dela na papirju v Pokrajinski in študijski knjižnici Murska Sobota), in sicer na pobudo sošolk s fakultete.
Matej Gider je svojo izobraževalno pot začel na Gimnaziji Murska Sobota, nato pa nadaljeval s študijem likovne pedagogike na Pedagoški fakulteti Maribor. Diplomiral je leta 1996, od leta 1998 pa je zaposlen kot učitelj likovne umetnosti na OŠ Sveti Jurij, zadnja leta poučuje tudi na OŠ Kuzma. Kot mentor spodbuja mlade k likovnemu izražanju v različnih grafičnih tehnikah ter sodelovanju na nacionalnih in mednarodnih likovnih natečajih. Ob pedagoški poti Gider razvija lasten likovni ustvarjalni izraz, kjer raziskuje risbo, slikarstvo, grafiko in fotografijo. Glavnino lastnega ustvarjalnega procesa posveča raznolikim pristopom dela na papirju, kjer predstavlja njegovo temeljno področje likovnega izražanja prav grafika. Z njo se je srečal že v srednji šoli in času študija na fakulteti, kjer se je poglobil v posebnosti linoreza. Kasneje je avtor usmeril svojo pozornost na tehnike globokega tiska, kot so suha igla, jedkanica in kolagrafija.