vestnik

Inovativno stikalo, ki ga je razvilo lendavsko podjetje, prejema priznanja

Majda Horvat, 6. 11. 2024
Majda Horvat
Stikala na dotik imajo dodano vrednost in so po besedah direktorja Branka Fijoka povezana s prodajnimi pričakovanji.
Aktualno

Prodaja povezana predvsem z dokončanjem že začetih projektov.

Podjetje Elektromaterial Lendava že več kot 60 let razvija in proizvaja elektroinštalacijski material, najbolj pa je poznano po stikalih in vtičnicah. V preteklih letih so zaradi usmerjenosti prodaje na nemški trg veliko vlagali v razvoj stikal in vtičnic z okroglo dozo, pred desetletjem pa so tržišču ponudili še tako imenovane modularne sisteme stikal in vtičnic, katerih oblika izvira iz Italije in so pri kupcih tudi vse bolj priljubljeni.

Pet let razvoja

Ker je pri ponudbi tovrstnih izdelkov konkurenca velika, so začeli razmišljati o novem izdelku, s katerim bi sledili sodobnim trendom pri oblikovanju in bi bil njihova konkurenčna prednost. »Dobili smo zamisel, da bi naredili stikalo na dotik s stekleno površino,« pove direktor družbe Branko Fijok. Ideja se je porodila še pred epidemijo covida-19, vendar je potem razvoj izdelka trajal dlje, kot so načrtovali, tako zaradi epidemije, ker v času dela od doma ni bilo mogoče izvajati preizkušanj izdelka v zunanjih laboratorijih, kakor težav pri dobavi čipov, saj so na nekatere komponente morali čakati skoraj leto dni. Od začetka razvoja izdelka in pridobitve certifikata SIQ je tako minilo več kot pet let. Nova elektronska stikala na dotik (ETS) so prvič predstavili konec lanskega leta. Njihova posebnost je tudi ta, da jih je mogoče vključevati v njihov modularni sistem stikal in vtičnic Modys, montaža je enako preprosta kot pri mehanskih stikalih in ne potrebujejo programiranja.

Stikala ETS so torej inovativen izdelek podjetja Elektromaterial Lendava, ki vnašajo na področje stikalne tehnike upravljanje z dotikom, podobno kot to poznamo pri telefonih in tablicah. Zanj je podjetje letos prejelo srebrno priznanje za inovacijo, ki ga podeljuje Pomurska gospodarska zbornica, in posebno priznanje komisije Obrtne zbornice Slovenije na letošnjem sejmu MOS v Celju, konec lanskega leta pa tudi priznanje za industrijsko oblikovanje BIG SEE Product Design Award v kategoriji dom. Ob videzu in sledenju sodobnim trendom z uporabo stekla na površini stikala so pri njegovem oblikovanju pozornost namenili še ekološki naravnanosti in za osvetlitev funkcionalnosti izbrali modro barvo.

»S to drugačnostjo, ki je konkurenca ne ponuja, želimo biti bolj prepoznavni in s tem uspešnejši pri prodaji, kar je tudi naš namen,« pravi Fijok. Nov izdelek so trgovcem že predstavili na sejmih v Sloveniji, Zagrebu in spomladi v Frankfurtu, zdaj pa tečejo dogovori za uvrstitev na prodajne police v večjih količinah. Modularni sistem stikal in vtičnic se namreč vse bolj uveljavlja v Sloveniji, prav tako v državah na Balkanu, a razmere na trgu za njihovo prodajo zdaj niso ugodne.

2febc079eeaca8d0037342cf47da91ba
Majda Horvat
Podjetje Elektromaterial Lendava že več kot 60 let razvija in proizvaja elektroinštalacijski material, najbolj pa je poznano po stikalih in vtičnicah.

Stanje obrniti sebi v prid

Izdelki podjetja Elektromaterial Lendava so povezani z gradnjo stanovanjskih objektov in njihovo obnovo, ki pa je trenutno, opozarja Branko Fijok, v upadu. Trenutno je prodaja elektroinštalacijskega materiala še povezana z dokončanjem že začetih projektov, koliko bo tega v prihodnje, pa je odvisno od več dejavnikov, med drugim od kreditnih pogojev in oživljanja gospodarske rasti na splošno. Kajti že ena slaba novica iz gospodarstva sproži učinek domin na številnih področjih. Lendavsko podjetje dnevno prejema naročila iz Nemčije, ki so vedno v pričakovanih količinah. A dan po objavi novice, da nemški avtomobilski velikan Volkswagen razmišlja o zapiranju več tovarn, so se naročila bistveno zmanjšala, kljub temu da dejavnosti sploh nista povezani.

Kako prebroditi razmere ohlajanja gospodarske rasti in se odzvati na skrb vzbujajoče napovedi o posledicah vojn v prihodnjem letu, je velik izziv. V podjetju Elektromaterial Lendava želijo takšno stanje obrniti sebi v prid, zato bodo okrepili promocijo in ubrali drugačen prodajni pristop, še naprej bodo vlagali tudi v razvoj novih produktov. »Edino z drugačnostjo, novimi izdelki in primernim marketinškim pristopom lahko uspemo znotraj zelo močne globalne konkurence.« Stremijo tudi k racionalizaciji in zniževanju stroškov proizvodnje, tudi z uvajanjem avtomatizacije in digitalizacije. In če so v začetku leta zaradi povečanih naročil povečali število zaposlenih, jim glede na trenutne razmere po izteku pogodb o zaposlitvi za določen čas teh  verjetno ne bodo mogli podaljšati.

elektromaterial-lendava branko-fijok stikalo inovacija