GMT je vodilna slovenska družba na področju prodaje in distribucije originalnih in neoriginalnih nadomestnih delov ter dodatne opreme za osebna in lahka tovorna vozila. Svojo gospodarsko dejavnost izvaja v Sloveniji, Avstriji in na Hrvaškem s celotnim prodajnim asortimentom ter v Bosni in Hercegovini, Srbiji, Črni gori, Kosovu, Severni Makedoniji in Bolgariji z distribucijo maziv znamk Castrol, BP in Aral.
Začeli na 35 kvadratnih metrih
GMT je ustanovil Vlado Karoly. Konec osemdesetih let prejšnjega stoletja se je odločil, da se s pridobljenimi izkušnjami v avtomobilski industriji v Avstriji vrne v Slovenijo in ustanovi družinsko podjetje. Leta 1992 so bile razmere take, da so bili v Sloveniji na voljo rezervni deli za avtomobile vzhodnoevropskih držav in nekdanje Jugoslavije, to je znamk Zastava, Lada in podobno, GMT pa je tržno nišo prepoznal v avtomobilskih delih za vozila iz zahodne Evrope, iz držav, kot sta Nemčija in Francija. V Murski Soboti so najprej odprli 35 kvadratnih metrov veliko trgovino.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(S tribune) Norvežani so krivci za navijaško evforijo
Še sporočilo za NZS: Čeprav so Stožice razprodane, še vedno ne dihajo kot Bežigrad ali mariborski Ljudski vrt.
»Trdo delo in vztrajnost sta vrlini, ki sta krasili in še krasita tasta, in predvsem vera v to, da mu lahko uspe,« pravi Tomaž Gider, danes prokurist podjetja GMT, ki ima v stoodstotni lasti hčerinske družbe IST, d.o.o., v Sloveniji, GMT Autodjelovi na Hrvaškem in AR Regnemer v Avstriji, s katerimi uspešno prenaša model poslovanja matičnega podjetja na nove lokalne in mednarodne trge. »Verjamemo, da to, kar smo ustvarili v GMT, daje razvojno osnovo tudi na drugih trgih. Informacijska integracija, skupna logistika in seveda kadrovska sinergija nam lahko dajo idealno osnovo za preboje na teh formalno tujih, ampak po izhodišču domačih trgih zunaj Slovenije,« še pove Gider.
Temelj logistični center v Noršinski ulici
Slovensko mrežo danes sestavlja 36 trgovin, od katerih jih enajst posluje po franšiznem modelu, še dodatnih 19 jih ima podjetje IST. Vsega skupaj imajo okoli 25 tisoč kvadratnih metrov trgovskih površin. Oskrbujejo jih iz centralnega skladišča z enajst tisoč paletnimi mesti, ki so ga leta 2017 zgradili v Noršinski ulici v Murski Soboti.
»Ko poslušam nekatere, ki o Prekmurju govorijo kot o neki slovenski sibiriji, od boga pozabljeni regiji, ne razumem njihove nevednosti. Murska Sobota je središče večmilijonskega trga, ki nam je na dlani. Dunaj, Budimpešta in Zagreb so le streljaj stran in včasih še bližje, kot je Ljubljana. Dostaviti nekaj na primer v Idrijo ali Mežico je bistveno težje kot v Gradec. Evropa in avtocestne povezave so naša svetla sedanjost in tudi ciljna prihodnost,« razlaga Tomaž Gider.
Z velikimi načrti v Avstriji
Družba GMT je v zadnjih letih izdatno okrepila svojo IT-ekipo, saj se zavedajo, da danes ni dovolj imeti zalogo blaga, ampak ga je treba tudi ponujati prek sodobnih prodajnih kanalov, ki so bliže mlajšim generacijam mehanikov. Če so nekdaj mehaniki prišli v GMT, se usedli, počakali na blago, se okrepčali s kavo in z ustanoviteljem podjetja poklepetali o tem in onem, danes naročajo blago prek portalov in čakajo minute, ko jim ga dobavitelj dostavi. Po možnosti pošiljki sledijo in prek različnih komunikacijskih kanalov komunicirajo z naročniškim oddelkom o tehničnih lastnostih, prednostih in kakovosti blaga.
Še en pomemben korak, ki je omogočil tako veliko rast, je bil, da so v podjetju logistiko vzeli v svoje roke. »V logistiko vlagamo postopoma. Samo lani smo v svoj vozni park vložili 1,2 milijona evrov. Zdaj imamo že sto svojih vozil in z njimi kupcem v regiji dostavljamo naročene rezervne dele trikrat na dan. Vse skupaj je seveda podprto z našim naročniškim in IT-oddelkom,« pojasnjuje prokurist. Doda še: »Lanske težave pri dobavi novih vozil so povečale prodajo rabljenih vozil in tudi nadomestnih delov zanje. V našem podjetju se je to izrazilo v 20-odstotnem povečanju prodaje in skupaj skoraj 140 milijonih evrov konsolidiranih čistih prihodkov skupine.«
V skupini GMT imajo še vedno velike naložbene načrte. »Širili bomo regijsko skladišče, ki ga imamo v Zagrebu. V Mariboru smo kupili zemljišče za nov regijski center. Velike načrte imamo tudi v Avstriji. Tam letos dosegamo več kot stoodstotno rast prodaje in vidimo precejšnje priložnosti za nadaljnjo rast,« še poudarja Tomaž Gider, ki dodaja, da ti skoraj 30 let »odraščanja v podjetju« da kompetence za vodenje tako uspešne skupine, kot je GMT. Med drugim so v družbi GMT zaposleni še taki, ki so leta 1992 začeli v trgovini na 35 kvadratnih metrih.