vestnik

(OBČINA RADENCI) Po Titovi zdaj razburja Mladinska

Rok Šavel, 29. 9. 2024
Rok Šavel
Prebivalci Mladinske ulice so na nogah, saj ulica po rekonstrukciji ne bo več slepa, promet po cesti pa bo potekal enosmerno.
Aktualno

Župan Roman Leljak bo uveljavil drugačno prometno ureditev, kot so to želeli prebivalci ulice.

Po več let trajajoči sagi okoli preimenovanja Titove ceste v Radencih v Cesto osamosvojitve Slovenije, ki se je uradno končala z junijsko odločitvijo ustavnega sodišča o odpravi spornega odloka, si je župan Roman Leljak zdaj odprl novo fronto. Tokrat so na nogah prebivalci Mladinske ulice, ki je nedaleč od sporne Titove ceste v središču Radenec. Občinski svet, ki ga Leljak suvereno obvladuje, je namreč kljub večkratnemu zatrjevanju župana, da po rekonstrukciji ceste ne bo prišlo do spremembe prometnega režima, sprejel drugačno odločitev.

Promet po Mladinski ulici je do sedaj potekal dvosmerno, ulica pa je bila urejena kot slepa, sedaj pa naj bi po cesti potekal enosmerni promet proti regionalni cesti Radenci–Petanjci, do območja šole. Cesta bo namenjena za lokalni promet z novozgrajenim pločnikom, na območju ulice pa se bo uredil umirjen promet, z največjo hitrostjo 30 kilometrov na uro. Zakaj občina ne sledi menda večinski volji prebivalcev ulice in sili v spremembo?



Za Leljaka zadeva končana, za nasprotnike ne

Župan se pri tem sklicuje na strokovno mnenje, ki ga je občina naročila pri družbi Planum, in poudarja, da je bila dosedanja prometna ureditev v veljavi brez zakonske podlage in v nasprotju z veljavnimi cestnoprometnimi predpisi. V primeru zakonite ureditve dvosmernega prometa in slepe ulice naj bi bilo treba zgraditi vozišče v širini petih metrov in z najmanj 1,5 metra širokim pločnikom, kar bi pomenilo, da bi morali posegati v zemljišča, ki so sicer v občinski lasti, a v naravi v uporabi tamkajšnjih prebivalcev. »Osemmetrski pas vozišča, ki je bil namenjen za cesto, so pretvorili v dvosmerno cesto in se širili. Prisvojili so si od 30 do 40 kvadratov občinskih zemljišč in postavili garaže, žive meje, elektro in plinske omarice ...,« poudarja Leljak. Legalizacija stanja naj bi tako trajala več let, zaradi širitve cestišča bi morali zagotoviti dodatnih 75 tisoč evrov, pričakovati bi bilo tudi dolgotrajne sodne postopke. »Projektanti so predlagali drugo varianto, po kateri ostanemo v mejah sedanje ceste. Svet za preventivo je odločil, občinski svet je odločil,« zatrjuje župan.


S tem pa se ne strinjajo prebivalci Mladinske ulice, ki ves čas nasprotujejo spremembam in so anonimno zbrani pod imenom »Pobuda Mladinska«. Županu očitajo, da je v nasprotju s predpisi opravil nove geodetske meritve brez njihove vednosti, hkrati pa da so nekateri »prisvojitelji« že odkupili zemljišče od občine, zato že prva, zavrnjena varianta v osnovi niti ne bi bila izvedljiva. Županovo pogojevanje z legalizacijo zemljišč jim ni dalo miru, zato so za pomoč zaprosili prometnega strokovnjaka, ki je zastonj in anonimno zanje sestavil strokovno mnenje. Ta v prvi vrsti opozarja, da bo ob spremembi prometnega režima v enosmerno cesto prišlo do povečanja prometa in poslabšanja prometne varnosti, saj bo cesta bližnjica in povezava celotnega naselitvenega območja severnega dela Radenec z dvema zelo prometnima državnima cestama. Hkrati pa navaja, da nobena sprememba prometnega režima ni potrebna, saj da se v skladu z veljavno zakonodajo in celostno prometno strategijo vsaka javna občinska cesta lahko uredi kot slepa ulica, ne glede na geometrijsko-tehnične elemente javne ceste, jo pa mora kot tako določiti občinski svet in sprejeti odlok o prometnem režimu v občini. Preprosto rečeno, občina bi lahko, po njegovih navedbah, po rekonstrukciji brez večjih naporov in zagotavljanja finančnih sredstev ohranila dosedanjo prometno ureditev Mladinske ulice.

Župan pravi, da je, kar se njega tiče, odločitev dokončna, saj da prebivalci lahko v zvezi s tem dajo zgolj predloge in mnenja. Ti, bojda jih spremembi nasprotuje več kot 90 odstotkov živečih v ulici, pa napovedujejo, da se ne bodo sprijaznili. Izključena ni, kot nam je dejal eden od glavnih nasprotnikov sprememb, ki pa želi ostati anonimen, referendumska pobuda. Je pa res, da je dopustnost referenduma v tem primeru vprašljiva, če je bila odločitev radenskega občinskega sveta o prometni ureditvi Mladinske ulice res strogo strokovna in niti malo politična. Kako bo prometna ureditev videti v praksi, bo kmalu vidno, saj naj bi se okoli 350 tisočakov težka rekonstrukcijska dela, ki jih izvaja družba GMW, končala v novembru. 

obcina-radenci roman-leljak mladinska-ulica prometna-ureditev