Prvi smo poročali, da se za relativno velik posel prenove Noršinske ulice poteguje kar šest gradbincev, pri čemer je prvotno najcenejšo ponudbo oddalo ljubljansko podjetje Teleg-m. Ta je znašala 1,3 milijona evrov, kar je bilo za nekaj več kot 70 tisočakov ceneje od drugega najugodnejšega ponudnika Asfalti Ptuj. Prvotna ponudba največjega domačega gradbinca, družbe Pomgrad, je bila dražja za okoli 150 tisočakov in tako šele tretja najcenejša. Toda, kot smo pravilno napovedali, to še ni pomenilo, da bo na koncu dneva soboški župan Damjan Anželj z družbo Teleg-m, ki je odločno vstopila na pomurski trg s pridobitvijo več kot 31-milijonskega posla nadgradnje vodovodnega sistema B, tudi podpisal pogodbo, saj so na mestni občini izvedli še pogajanja. Ta so bila očitno plodna, saj so vsi ponudniki znatno znižali ceno, po kateri so pripravljeni izvesti novogradnjo enostranske dvosmerne kolesarske steze z rekonstrukcijo lokalne ceste na Noršinski ulici od Srednje ekonomske šole Murska Sobota do križišča Noršinci - Rakičan.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(Rekonstrukcija Noršinske ulice) Za posel se poteguje šest gradbincev
Po najboljšem scenariju bi se lahko izvedbeni del po izboru izvajalca pričel še pred letošnjim poletjem.
Najmanj so ceno spustili v družbi Teleg-M, za nekaj manj od 170 tisočakov oziroma za okoli 13 odstotkov, najbolj pa pri Pomgradu, kjer so po pogajanjih posel pripravljeni izvesti za vsega 957 tisočakov. Njihova nova ponudba je tako za pol milijona evrov oziroma za skoraj 35 odstotkov nižja od prvotne. Tu je seveda še potrebno prišteti davek na dodano vrednost. Murskosoboška občina je tako sprejela odločitev o izboru ponudnika, na katero je sicer še možna pritožba ob plačilu takse v višini 25 tisočakov, zato je za pričakovati, da bo Anželj v kratkem s Pomgradom podpisal pogodbo za izvedbo projekta. Če seveda ne bo pritožbe in revizije javnega naročila. Po najboljšem scenariju naj bi se sicer izvedbeni del po izboru izvajalca pričel še pred letošnjim poletjem in končal pred poletjem leta 2025.
Tri faze, ki niso vse enako realne
Pomgradova ponudbena cena z davkom znaša nekaj manj od 1,2 milijona evrov, v dvoletnem občinskem proračunu pa je projekt prve faze Noršinske ulice ocenjen na dobra 2 milijona evrov, od tega bi iz občinskega proračuna šlo skupaj okoli 1,1 milijona evrov, preostali delež pa v mestni občini pričakujejo iz naslova evropskih sredstev in iz državnega proračuna. Težava je, da lahko občina računa na sofinanciranje le za ureditev kolesarske steze, potrebna obnova in preplastitev uničenega cestišča pa pade na pleča občinskega proračuna. Ravno tako se prvo črpanje sofinancerskih sredstev načrtuje v prihodnjem letu, zato bodo stroške, ki bodo nastali letos, pokrili s premostitvenim kreditom.
Za drugo fazo prenove, ki bo potekala od križišča Noršinci-Rakičan do naselja Rakičan, zajema pa tudi vzpostavitev zvezne kolesarske povezave med Mursko Soboto in Rakičanom ter rekonstrukcijo lesenega mostu čez Ledavo, je v prihodnjem letu v proračunu rezerviranih zgolj pičlih 41 tisočakov za nakup zemljišč. Še veliko bolj pod vprašajem pa je tretja faza projekta, ki zajema traso od križišča Noršinci-Rakičan do naselja Noršinci, saj niti ni vključena v proračunske dokumente oziroma načrt razvojnih programov 2025-2028. Celovita prenova Noršinske ulice naj bi po oceni soboške občine v vseh treh fazah skupaj znašala več kot 4,5 milijona evrov.