Zavarovalna zastopniška hiša Respiro je zgodba o treh prijateljih, zavarovalničarjih, ki jih je povezala želja po novih izzivih. Dušan Horvat, Nenad Kekić in Žiga Legnar so se v zavarovalniških vodah znašli vsak na drugačen način. »Sam sem se v zavarovalništvu znašel po spletu okoliščin, na začetku sem delal na eni zavarovalnici, kasneje pa me je zamikala 'širina' v smislu dela z več zavarovalnicami. Zadnjih 15 let delam samostojno,« pove Dušan Horvat, ki je Nenada Kekića spoznal prek službe, kasneje pa sta postala prijatelja. Kekić se je v Prekmurje preselil iz Ljubljane in kot doda, nista prijatelja samo onadva, ampak se družita tudi njuni družini.
Iz poslovnega v prijateljsko
Na prejšnjem delovnem mestu, kjer je bil vodja prodaje za zunanje poslovne partnerje, je spoznal tudi Žigo Legnarja in tudi njun odnos je iz poslovnega prerasel v prijateljskega. Zadnji je, kot sam pove, otrok zavarovalništva, saj imajo njegovi starši že 30 let zavarovalniško agencijo. Leta 2019 so bili skupaj na jadranju in v tistem času se je porodila ideja, da se lotijo novega, skupnega izziva. »Na mojem prejšnjem delovnem mestu so se začele spremembe, bil sem v precepu, potreboval sem nekaj drugačnega. Dušan je dal idejo, da se združimo in ustvarimo nekaj svojega. Tako smo se odločili, da gremo v to zgodbo, ker lahko vsi od tega odnesemo več,« opiše Nenad Kekić.
Podjetje Respiro deluje eno leto, sedež ima v Mariboru, pisarno pa v Murski Soboti na naslovu Plese 2 oziroma v prostorih nekdanje tovarne Mura. Izbira kraja in prostora, kjer imajo pisarno, ni naključna. Pobudo za to, da bi pisarno odprli v Murski Soboti, je dal Legnar, saj podjetij, ki bi bila specializirana za premoženjska zavarovanja, v tem prostoru ni. »Poleg tega prihaja Dušan iz tega okolja in tukaj je dobro zapisan med ljudmi, ker je bil že na prejšnjih delovnih mestih korekten in pošten pri svojem delu,« doda Nenad Kekić.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(V premislek) Pomembno je, kako živimo zdaj - ker za jutri nihče ne jamči
Kako je pravično, da nas trenutek slabosti, morda niti ne naš, stane vsega?
Večji projekt je bila izbira ustrezne lokacije, saj jim je bilo pomembno, da lahko stranke dostopajo do njih z avtomobilom. »V vseh večjih mestih je tako, da se zavarovalnice selijo na obrobje prav zaradi dostopnosti. Tu zraven je tudi ena glavnih cest, ki vodijo v center mesta, prostor je odprt, lokacija je vidna,« opiše Legnar, medtem ko Kekić doda, da ga osebno na to mesto veže tudi malo nostalgije, saj je prav v Muri kupil svojo prvo obleko, ko se je podal v zavarovalniške vode. Kaj pa ime? Respiro po latinsko pomeni vdih, sicer pa je to tudi izraz v zavarovalništvu, ki pomeni enomesečni rok za ureditev zavarovanja. Iz tega je nastalo tudi geslo »Zavarovanje na prvi vdih«.
Veliko za avtomobile, manj za hišo ali zase
Sistem njihovega dela sloni na posredništvu, kot ga poznajo in je precej dobro razvito že v tujini. V praksi gre za analizo potreb in zahtev strank, da jim lahko ponudijo najboljše produkte na področju zavarovalništva. Njihov pristop temelji na osebni komunikaciji. Strankam svetujejo, jim predstavijo prednosti in slabosti posameznega produkta, ta pa se nato odloči, kaj je zanjo najboljše. »Analize nam vzamejo veliko časa, ampak ne odstopamo od tega načina dela, saj delamo na dolgi rok,« so jasni sogovorniki.
Zavarovalna zastopniška hiša Respiro se ne omejuje na določen segment strank, ampak obvladuje širok razpon. Kot že omenjeno, so specializirani za premoženjska zavarovanja tako v zasebnem kot v poslovnem sektorju. »Ko govorimo o premoženju – za nas je premoženje vse, torej ne samo hiša ali podjetje, ampak tudi zavarovanje človeka v smislu nezgodnega, turističnega zavarovanja in drugih,« pojasnjujejo sogovorniki. Analiza potreb vsake stranke je ključna, saj nekdo pri 30 letih potrebuje nekaj drugega kot nekdo pri 65 letih. »Zelo aktualna so danes zavarovanja za specialistične zdravstvene storitve, saj se, kot kaže, na žalost ali pa na srečo vse bolj bližamo zahodnjaškemu sistemu plačevanja zdravstvenih storitev. S plačevanjem premije se lahko temu izognemo, in če kdo misli, da recimo nekega zavarovanja ne potrebuje, ga bo pa potreboval v prihodnje. Zavarovanje je preventiva, ki je boljša kot kurativa,« pravi Žiga Legnar.
Opažajo, da je predvsem v Prekmurju še veliko skepse pri sklepanju novih zavarovanj. »Strankam skušamo razložiti, da jih analiza nič ne stane, ob tem pa na koncu pri marsikom ugotovimo, da že vrsto let samo obnavlja zavarovanja, čeprav so se mu medtem spremenile potrebe. Naš namen je, da stranki prilagodimo premijo, jo optimiziramo tako, da s tem bistveno več dobi,« pojasni Nenad Kekić. »Se bo pa pri Prekmurcih morala na splošno spremeniti miselnost. Še vedno za visoke zneske zavarujemo svoje avtomobile, medtem ko za hišo, podjetje ali navsezadnje zase marsikdo ni pripravljen dati nič,« doda Dušan Horvat. Težave se namreč pojavijo, ko se kaj zgodi. V zadnjem času, kot vemo, so vse pogostejše vremenske neprilike, in če tisti, ki je utrpel škodo, nima optimalno zavarovanega premoženja, pride do težav. Po lanskih poplavah se je denimo povečalo povpraševanje po zavarovanju v primeru poplav, žal pa, ko posije sonce, mnogi spet pozabijo na pomen tega, ugotavljajo sogovorniki.
Nenad Kekić ob tem doda, da je seveda razumljivo, da si vsak posameznik ne more privoščiti maksimalnega kritja, a da se, prav z njihovo pomočjo, vedno da najti ravnovesje med kritjem in ceno. »V primeru zavarovanja hiše recimo poudarimo, da je pomembno najprej zavarovati osnovo, tisto, kar je zunaj, torej streho. Brez kavča in televizije se bo namreč dalo preživeti. Ko pa se finančno stanje posameznika izboljša, seveda lahko doda tudi druga kritja.«
Pošteni do strank, profesionalni do zavarovalnic
Prednost Zavarovalne zastopniške hiše Respiro je v tem, da niso povezani zgolj z eno zavarovalnico, temveč delajo praktično z vsemi na slovenskem tržišču. »Zavarovalnica ponuja najboljše, kar ima v hiši, mi kot zavarovalna hiša pa ponujamo najboljše, kar ponuja zavarovalni trg. Smo neodvisni in stranki ne ponujamo nekega produkta, če vemo, da ni primeren ali najboljši zanjo. Vsaka zavarovalnica ima produkt, ki izstopa, je malenkost boljši od konkurence, tako da stranki ponudimo več možnosti. Ko delamo analize, naredimo vsaj 3 do 4 izračune, da stranka dobi vpogled v to, kar trg ponuja.
Korektno svetovanje vodi do tega, da je stranka zadovoljna, to pa pomeni, da te bo priporočila še komu. Predvsem ko pride do stiske, je pomembno, se zavedajo, stranko pravilno usmeriti in jo na prijateljski način pomiriti. »Takrat pride do različnih čustev in pomembno je, da stranki v teh trenutkih ustrezno pomagaš. Rekel bi, da smo zato pogosto psihologi,« pove Žiga Legnar, pri čemer Nenad Kekić doda, da je prav to njihova dodana vrednost. »Nikoli ne rečemo stranki, naj se obrne tja, kjer je sklenila zavarovanje, ampak ji poskušamo pomagati mi. Smo odprti in dosegljivi, čeprav se kakšen klic zgodi tudi zunaj našega delovnega časa. To je naše delo,« poudari. Kot tisto, kar jih ločuje od drugih, izpostavijo tudi strokovnost in profesionalnost v odnosu do vseh zavarovalnic, s katerimi sodelujejo.
»Zdi se nam pomembno, da če smo že sklenili pogodbo z njimi, iščemo tisto, kar pri posamezni zavarovalnici lahko ponudimo našim strankam. Delamo korektno, ker je pomembno, da se lahko obrneš na posameznika znotraj posamezne zavarovalnice, sploh takrat, ko pride do izzivov in zagat. Na slovenski trg prihaja nova zavarovalnica in tudi z njo smo že navezali stike. Imamo skratka odprta vrata za vse,« pravijo sogovorniki, ki se zavedajo, da na koncu dneva šteje in omogoča miren spanec dobro ime. »Dober glas pridobiš počasi, hitro pa prideš na slabega,« meni Dušan Horvat.
Kar se tiče načrtov, poudarjajo, da gre za družinsko podjetje, kjer so vsi enakovredni partnerji in kjer so v ospredju dobri odnosi, zato bodo ekipo širili le, če se bodo s potencialnimi sodelavci začutili. Sčasoma si sicer želijo dati poudarek tudi na življenjska zavarovanja, a, dodajajo, vse ob svojem času. »Je pa res, da ko dobro delaš, marsikdo potrka na tvoja vrata. Tako stranke kot poslovni partnerji.«