Z uveljavitvijo novih koncesijskih pogodb o linijskih prevozih potnikov je julija prišlo do bistvenih sprememb voznih redov medkrajevnih avtobusov. Spomnimo, da je po hudem boju in več zapletih petletno koncesijo za opravljanje prevozov v Pomurju dobil dotedanji koncesionar, družba Avtobusni promet Murska Sobota (APMS), ki naj bi na leto v okviru javne službe opravil dobrih 4,6 milijona kilometrov po ceni 2,24 evra na kilometer. V petletnem obdobju bo tako soboški prevoznik s koncesijo zaslužil več kot 57,7 milijona evrov.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuStorilci vlomili v poslovni prostor, policisti odkrili ukradeno vozilo
Pomurski policisti so v preteklem dnevu obravnavali šest prometnih nesreč z materialno škodo, sedem kaznivih dejanj, tri kršitve javnega reda in miru, tri povoženja divjadi, delovno nezgodo ter dve poškodbi vozil na parkiriščih.
DUJPP: "Do ukinitve linij ni prišlo, potovalni čas se je skrajšal"
Če so na ministrstvu za okolje, podnebje in energijo z novimi koncesijami obljubljali odpravo pomanjkljivosti v nekaterih medkrajevnih povezavah in prilagoditev prog v prid potnikov s povečanjem števila odhodov, skrajšanjem potovalnega časa in uvedbo sistema taktnih voznih redov, pa so številni potniki po vsej Sloveniji zdaj doživeli hladno prho. Tudi nas je več bralcev opozorilo, da so bile z novimi voznimi redi, ki so jih tokrat sestavili v leta 2022 ustanovljeni Družbi za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP), ukinjene povezave med Radenci in tamkajšnjo okolico z Mariborom in Ljubljano, ravno tako ne vozi več tako imenovani Pirančan, ki je vsak dan vozil od Lendave do Pirana, pri čemer je potnike pobiral lokalno vse do Lenarta. Kot so pojasnili v APMS, je z julijem prevoz na progi Murska Sobota–Ljubljana–Koper še zmeraj omogočen, a s prestopanjem v Ljubljani. V soboški družbi tako izvajajo prevoz od Murske Sobote do Ljubljane, kjer morajo potniki prestopiti na avtobus družbe Arriva za prevoz do Pirana. Avtobus do Ljubljane se po novem že v Murski Soboti priključi na avtocesto, kar pomeni, da morajo potniki iz bližnje okolice, tudi iz Radenec in Gornje Radgone, najprej priti do murskosoboške avtobusne postaje. Res pa je, da je vsaj v tem konkretnem primeru čas potovanja krajši, ravno tako je na voljo več povezav, ki bodo še dodatno okrepljene, vključno s popoldanskimi in večernimi prevozi, s prvim septembrom, ko se izteče počitniški vozni red.
V DUJPP zanikajo, da bi prišlo do ukinitve direktnih linij iz manjših krajev v Prekmurju do Maribora in Ljubljana. Kot pojasnjujejo, se je obstoječa linija Murska Sobota - Maribor v celoti preusmerila na avtocesto in s tem postala bistveno hitrejša. "Obenem pa so se ohranile povezave na relaciji Murska Sobota – Gornja Radgona in Gornja Radgona – Maribor, ki jo izvaja koncesionar Arriva in kjer smo med tema dvema linijama omogočili zelo dobro prestopanje na način, da potniki ne bodo prikrajšani. Pregled potovalnih navad je pokazal, da Murska Sobota in celotno Pomurje zelo tangira na Maribor (šole, fakultete, zaposlitve) in zato smo omogočili takšen prevoz, ki ga bodo lahko uporabljali dnevni potniki, saj se je sedaj potovalni čas zmanjšal iz 1 ure in 15 minut na 41 minut," poudarjajo v državni družbi in dodajajo, da so tudi okrepili obstoječo linijo Murska Sobota – Ljubljana na račun linije Murska Sobota – Piran. V preteklosti je, kot pravijo, namreč prihajalo do zelo neljubih situacij, ko so potniki ostajali v Piranu ali Kopru, saj so jim potniki za Ljubljano ali Maribor zasedli prostor. "Sedaj bo potnik res moral prestopiti v Ljubljani za Koper, vendar smo odhode Ljubljana – Koper bistveno povečali tako, da bodo vsi potniki lahko prišli v Ljubljano in od tam nadaljevali pot v različne smeri po celotni Sloveniji. Seveda pa je pri novi organizaciji prevozov prišlo do precejšnjih sprememb v notranji organizaciji prevozov koncesionarjev in zato morebiti še ni urejen kakšen prestop iz smeri Lendave, Grada, Sotine za smer Maribor ali Ljubljano ampak tudi to bomo uredili v prihajajočih tednih," so napovedali za naš medij.
Prihodki od prodanih vozovnic direktno na državno družbo
Nedavno je pod okriljem Nacionalnega centra za upravljanje prometa zaživela spletna stran simo.si, ki potnikom ponuja podatke o vseh voznih redih in načrtovanju poti, kmalu pa naj bi bila na voljo tudi v obliki aplikacije za pametne telefone. Kot so poudarili v DUJPP, so bili vozni redi usklajeni s koncesionarji in občinami z željo večje prilagoditve potnikom. Naslednji korak državne družbe je vstop v železniški potniški sistem, saj je končni cilj integracija obeh sistemov javnega potniškega prometa. Z novim koncesijskim obdobjem na področju avtobusnega potniškega prometa je ravno tako v veljavi bruto model financiranja, kar pomeni, da država financira vse stroške izvajanja linijskih prevozov, hkrati pa pobira tudi vse prihodke od prodanih vozovnic. To je tudi razlog, da na medkrajevnih progah ni več mogoče koristiti vozovnice Sobočanca, ki je prinašala popust v višini 50 odstotkov cene enkratne in enosmerne vozovnice, čeprav si v murskosoboški občini prizadevajo za dogovor z DUJPP, da bi to v prihodnje ponovno omogočili.
V DUJPP dodajajo, da gre za produkt, ki je bil v izključni pristojnosti AP Murska Sobota. "Sedaj je prišlo do situacije, da predmetni prevoznik ni bil pripravljen obdržati svoje informacijske podpore in dokler se ne bo poenotil nov informacijski sistema, ki bi to lahko tudi omogočal, se ta produkt ne bo prodajal," so še pojasnili za Vestnik.si.