Preberite še
Odpri v novem zavihku(KAVČ #15) Nika Kovač: "Redko sem očarana, doma so me učili, da moram biti kritična – še posebej do politikov"
Sociologinja, antropologinja in vodja Inštituta 8. marec je postala sinonim za gibanja, ki spreminjajo družbo – od pravic žensk in enakopravnosti do pitne vode, medijske svobode in volilne participacije.
Že njegove slike na platnu na prejšnji razstavi v tej galeriji leta 2009 so dajale vtis zamrznjenih filmskih kadrov, tokratna razstavljena dela risbe, slike in videoinstalacija pa so inspirirale filmske klasike kultnih režiserjev, kot so Ingmar Bergman, Alfred Hitchcock, Robert Bresson, Akira Kurosawa, Friedrich Wilhelm Murnau, Federico Fellini ali Charlie Chaplin.
Kot je povedala kustosinja razstave Irma Brodnjak, pri njegovem ustvarjalnem procesu ne gre za to, da bi filme, kadre ali sekvence na kakršen koli način interpretiral, ampak poskuša zabeležiti svoja osebna doživljanja in podoživljanja ob tem. Z risbami si prizadeva odgovoriti na vprašanje, kaj film sproža v nas in kako lahko slikar dopolni tisto, kar vidi in doživi. Ustvarjanja svojih dela pa se umetnik loteva zelo analitično in s podkovano s teoretičnem znanjem o filmu.
Razstavljena dela je podrobneje predstavila Brodnjakova. Pri seriji risb in slik Roke za Roberta Bressona je slikar na številne načine in v različnih gestah upodobil svojo dlan in se s tem poklonil režiserju, za katerega je značilno, da v svojih filmih vključuje kadre z izpostavljenimi dlanmi in z njimi ustvarja vsebinske poudarke.
Nemi film Nosferatu nemškega avantgardnega režiserja Friedricha Wilhelma Murnaua je bil umetniku navdih pri istoimenski videoinstalaciji, pri kateri je celotni film razrezal na posamezne kadre in jih razporedil na način, ki gledalcu omogoča, da filmsko zgodbo spremlja na linearen način in si jo poljubno gradi sam ter povezuje v novo smiselno celoto.
Robert Černelč je diplomiral in magistriral iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani ter zaključil še magistrski študij filmske režije na AGRFT-ju. Je predavatelj na visokih šolah in akademijah, pri svojem delu pa se posveča tudi filmu, tako je lani na Goričkem snemal svoj prvi celovečerec z naslovom Ptičar, psihološko družinsko dramo, ki nastaja v produkciji Staregare in koprodukciji Super 16. Film bi naj bil zaključen do konca letošnjega leta.
Razstava bo na ogled do 20. junija.