Podjetje Var, d. o. o., iz Gornje Radgone, v katerem proizvajajo sestavne dele karoserij za osebne avtomobile različnih znamk, je lani pridobilo gradbeno dovoljenje za postavitev novega proizvodnega objekta. Vanj želijo preseliti zdajšnjo proizvodnjo iz središča mesta Gornja Radgona, da bi s tem pridobili dodatne proizvodne in skladiščne površine. Novo stavbo bodo postavili na zemljišču v velikosti 30.000 kvadratnih metrov, ki so ga kupili v novem delu industrijske cone (IC) v Meleh. V projekt so doslej vložili že skoraj 1,3 milijona evrov.
Sprva so načrtovali postavitev objekta v velikosti 7500 kvadratnih metrov naenkrat, potem pa so se lastniki skupaj z vodstvom odločili, da revidirajo projektantske načrte, da bi dosegli optimalno in finančno najugodnejšo izvedbo, ter naložbo razdelili v štiri faze. Zdaj se tako odločajo o izbiri ponudnika za prvi del objekta v velikosti 1600 kvadratnih metrov, v katerem bodo proizvodne površine in prostori za zagotavljanje proizvodnih procesov.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuNa akademiji za inovacije na podeželju sodelovale tudi Goričanke
Skupno je sodelovalo 20 ustvarjalk sprememb na podeželju iz Evropske unije.
Na parceli, kjer bo zrasla nova tovarna, je podjetje Var že izvedlo postavitev transformatorske postaje, sledila bodo gradbena dela za utrditev dovoza do gradbišča in utrditev parkirišča, kjer bodo pozneje parkirišča oziroma nakladalna mesta za tovornjake. Gradili bodo torej v novejšem delu IC Mele, ki jo je občina komunalno opremila, parcela pa leži za proizvodnimi objekti podjetja Reflex. Na novo lokacijo bodo iz mesta najprej preselili stiskalnice. Gre za hrupni del njihove proizvodnje, ki jim onemogoča delo v treh izmenah.
Negotovost posledica več dejavnikov
Gradnjo so v podjetju, ki je s svojo proizvodnjo vpeto v avtomobilsko industrijo, sprva načrtovali že v poletnem času, zdaj jo želijo zagnati po stabilizaciji tržnih razmer. »Naši kupci so deloma zaznali upad naročil. Zaradi zmanjšanja naročil smo postali bolj fleksibilni glede začetka termina izvedbe postavitve novih proizvodnih prostorov po prvih ponudbenih cenah izvajalcev,« je razloge, zakaj jim ni treba več hiteti, pojasnil direktor družbe Var Srečko Frumen. V praksi to pomeni, da so kupci za nekatere izdelke zmanjšali naročila, manj jih je tudi za električne avtomobile. Nemčija kot gonilna sila evropske avtomobilske industrije namreč več nima subvencij za nakup električnega avtomobila, kar se po besedah Frumna pozna na trgu. Ne glede na trenutna tržna nihanja ostaja podjetje Var stabilno, saj posluje pretežno s prestižnimi blagovnimi znamkami, katerih nestanovitnost je bistveno manjša.
Negotovost, ki je zajela avtomobilsko industrijo, pa je posledica več dejavnikov, ukrajinske vojne, dviga cen energentov v preteklem obdobju in odločanja v evropskem parlamentu o elektrifikaciji prometa z osebnimi vozili oziroma opuščanju proizvodnje motorjev z notranjim izgorevanjem. Vse to terja stalno fleksibilnost in prilagajanje na zahteve trga.
Sama elektrifikacija avtomobilov na podjetje Var nima neposrednega vpliva, pojasni sogovornik. Kajti več kot 90 odstotkov njihovih izdelkov so sestavni deli, ki so pritrjeni na karoserijo avtomobila. Ta se vizualno ne spreminja kakor tudi ne kletka avtomobila, se pa spreminja podvozje, kjer sta nameščena baterija in elektromotor. Ne glede na to so tudi v podjetju Var že zagnali proizvodnjo komponent, ki so sestavni del pogona ter namenjene sistemu hlajenja baterij. »Pri pripravi strategije razvoja podjetja za nadaljnjih pet let se bomo vsebinsko lotili izdelkov, ki so povezani z elektrifikacijo. S tem smo začeli in v tej smeri bomo nadaljevali,« je še napovedal Frumen.
Delavce še iščejo
V podjetju Var je trenutno 90 zaposlenih, s katerimi jim uspe izvesti obseg naročil. Ne glede na izzive pa v gornjeradgonskem podjetju še vedno na več načinov iščejo delavce za delo v orodjarni, proizvodnji kakor tudi inženirski in vodstveni kader. Zavedajo se namreč, da je za prihodnost podjetja treba tudi načrtno delati s kadri, saj morajo mlade najprej usposobiti za vključitev v proizvodne procese.