Ministrstvo za infrastrukturo je objavilo seznam letošnjih projektov, povezanih z železniško infrastrukturo, na njem je tudi projekt ureditve železniške postaje na Hodošu, ki je bil sicer končan januarja letos.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuDobro vino je še vedno cenjeno, ocenjujejo v Vinogradništvu Kolarič
Družina Kolarič je prve trte zasadila daljnega leta 1946. Na sedmih hektarjih vinogradov pridelujejo dvanajst sort, posebej ponosni so na svojo penino.
Kot pojasnjujejo na Direkciji za infrastrukturo, je bila elektrifikacija železniške postaje na Hodošu zasnovana in izvedena ob predpostavki, da se bo izvajala vleka vozil prek mejne postaje oziroma odseka ločevanja sistemov (zaščitnega voda) z dvosistemskimi vozili. »Ta preidejo z enega napetostnega sistema na drug sistem tako, da med vožnjo pravočasno spustijo odjemnik toka, z zaletom prevozijo odsek zaščitnega voda s spuščenim odjemnikom in na drugem sistemu dvignejo drug odjemnik toka za drug sistem. Ker pa je uporaba dvosistemskih vlečnih vozil omejena, se sedaj izvaja premikalna vožnja enosistemskih vlečnih vozil z drugim (običajno dizelskim) vlečnim vozilom,« pojasnjujejo na direkciji.
Kot pravijo, takšno stanje voznega omrežja ni bilo optimalno in je povzročalo manjšo razpoložljivost tirov, dodatne časovne zamike in stroške. Zato se je direkcija zaradi optimizacije izvajanja tovornega in potniškega prometa ter skladno s sporazumom z Madžarsko lotila ukrepov za preureditev napajanja na železniški postaji na Hodošu.
»Na železniški postaji na Hodošu se je tako v letu 2018 izvedla preureditev voznega omrežja postajnih tirov in stikal voznega omrežja in preureditev s sistemom upravljanja za napajanje postaje s 3-kilovoltnim DC- in 25-kilovoltnim AC-sistemom. Zaradi obnove voznega omrežja na železniški postaji Hodoš je bilo treba dograditi in predelati tudi obstoječi sistem daljinskega vodenja stikal voznega omrežja, in sicer na postaji Hodoš, kakor tudi v obstoječem centru vodenja stabilnih naprav električne vleke (SNEV) v Mariboru.« Dela v vrednosti 1,4 milijona evrov je izvedlo ljubljansko podjetje Tegrad. Januarja letos je bila končana tudi predelava obstoječega sistema za daljinsko vodenje zaradi obnove voznega omrežja na postaji Hodoš in vgradnje ozemljilnih stikal na progi Pragersko–Hodoš. Dela v vrednosti 217 tisoč evrov je izvedlo podjetje Iskra.