Preiskovalec letalskih nesreč in incidentov Toni Stojčevski je izdal končno poročilo o balonarski nesreči, ki se je zgodila 10. maja lani v Beltincih. Neposredni vzrok nesreče je bil trk balona v žice električnega daljnovoda, posredni vzroki pa neupoštevanje letalskih predpisov, napačna izbira terena za pristajanje, izguba kontrole višine in vertikalne hitrosti ter napačno izvajanje postopkov v sili. »Balon je med pristankom utrpel poškodbe kupole. S pretrganimi jeklenimi povezovalnimi žicami košare je ponovni dvig balona predstavljal bistveno tveganje tako za pilota kot za potnika v nadaljevanju leta,« je v poročilu med drugim opisal preiskovalec letalskih nesreč in incidentov Toni Stojčevski.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuLelosi obuja duh Mure: V soboškem proizvodnem obratu se obeta več kot 100 novih zaposlitev
Hitro rastoče kamniško podjetje del proizvodnje iz Kitajske seli v kompleks nekdanjega tekstilnega giganta v Murski Soboti.
V nesreči toplozračnega balona pri Beltincih 10. maja lani, ko je pilot pri pristajanju zadel v električne žice, pretrgal nekaj jeklenic, ki povezujejo košaro in kupolo balona, pri čemer se je ta vžgala, se ponovno dvignil in pristal na dvorišču bližnje hiše, sicer nihče ni bil poškodovan. »V košari balona sta bila poleg pilota še dva potnika. Pred vzletom je pilot opravil meteorološko in navigacijsko pripravo, prav tako pa je neposredno pred vzletom opravil pripravo potnikov za let. Balon s pilotom in dvema potnikoma je vzletel z makadamskega parkirišča v industrijskem območju jugovzhodno od Beltincev. Po vzletu se je balon dvigoval do višine približno 500 metrov nad terenom in nadaljeval let nad gosto naseljenim območjem. Let balona je ves čas spremljal član zemeljske ekipe. Po večkratnem preletu naselja se je pilot odločil pristati na bližnjem travniku ob robu naselja, približno 700 m od mesta vzleta. Pri pristajanju je pilot opazil, da je vertikalna hitrost pri spuščanju balona prevelika, zato je z dodajanjem moči na gorilcu poskušal zmanjšati hitrost spuščanja. Pri spuščanju je prišlo do trka balona ob žice električne napeljave bližnjega daljnovoda. Ob trku v električno napeljavo je prišlo do pretrganja več jeklenic, ki povezujeta košaro balona s kupolo, spodnji del kupole balona pa se je vžgal. Na kupoli balona je ob trku v električni drog nastala odprtina premera približno 1.5 metra,« je v poročilu zapisal preiskovalec letalskih nesreč in incidentov Toni Stojčevski.
Pilot balona je takrat enemu od dveh potnikov, ko so bili dva metra nad tlemi, ukazal, naj skoči iz košare. Potnik je skočil, balon pa se je zaradi lažjega bremena dvignil. Pilot je ekipi na tleh nato vrgel reševalno vrv in srečno pristal na dvorišču bližnje hiše. Poročilo službe za preiskovanje letalskih, pomorskih in železniških nesreč in incidentov pri ministrstvu za infrastrukturo je dostopno TUKAJ.