Praznina (Emptiness) je drugi samostojni album večinstrumentalista Iztoka Korena iz Beltinec, ki je tudi član tria Širom, kvarteta ŠKM banda in dueta Hexenbrutal. Album je posledica iztiska blokirane kreativne energije, ki se je zgodil, ko bi morala zasedba Širom odpotovati v Sarajevo in tam ustvarjati glasbo za gledališko predstavo Bordel Eden režiserke Mirjane Medojević, a je tik pred zdajci zaradi višje sile ostala doma.
Avtor se je tako odločil, da bo blokiran tok usmeril v ustvarjanje novega samostojnega glasbenega materiala, in tako je v enem samem dnevu v samotni koči v zasavskih hribih posnel album Praznina. Glasba z njega se je kasneje uporabila v gledališki predstavi Bordel Eden.
Koren se na albumu ukvarja z vprašanjem prenasičenosti, osebnih moralnih dilem, notranjih konfliktov in iskanja poti iz njih, občutka prezaposlenosti in težnje po uvedbi sprememb v življenju, ki pa se lahko zgodijo le, če se najprej zanje naredi prostor, se pravi, da se odstranijo škodljivi elementi in se ustvari stanje praznine. Praznina je nujen pogoj za prekinitev nastajanja škode, vnovičnega zbližanja s samim seboj, prečiščenja in trezne etične ocene svojih ravnanj, prevzemanja odgovornosti za svoja dejanja, ugotovitve, komu in čemu zares pripadati in kako naprej voditi svoje življenje v pravo smer.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuLelosi obuja duh Mure: V soboškem proizvodnem obratu se obeta več kot 100 novih zaposlitev
Hitro rastoče kamniško podjetje del proizvodnje iz Kitajske seli v kompleks nekdanjega tekstilnega giganta v Murski Soboti.
Album je bil poslan v svet z namenom, da glasba, ki je nastala v tistem obdobju, samostojno zaživi drugo življenje in se s tem odcepi od povezanosti s takratnimi osebnimi okoliščinami avtorja. »Umetnost naj bo družbena last,« poudarja Koren.
Vse skladbe na albumu je brez dodatnega snemanja odigral sam na bendžu, tristrunskem bendžu, gembriju, električni kitari, modularnem sintetizatorju, efekt pedalih, kontaktnih mikrofonih, tolkalih, jeklenem bobnu in balafonu. Skupno je dvanajst pesmi, zanimivo pa je, da avtor za njihove naslove ni uporabil besed, ampak pike. Prva skladba je označena z eno piko, druga z dvema, tretja s tremi in tako naprej. Naj glasba – minimalistični instrumentalni folk – govori sama zase, je nekakšno simbolično sporočilo tega dejanja.
Likovno delo za naslovnico je ustvarila Klara Vrtačnik, oblikoval pa jo je Tommaso Rolando. Za miks in mastering je poskrbel Dejan Lapanja.
Album je izšel pri italijanski založbi Torto Editions, ki je v preteklosti že izdala Korenov prvenec Osamljene hvalnice in stebri praznine ter vinilno različico prvega albuma zasedbe Širom I. Koren je Praznino že predstavil v živo, to se je zgodilo v torek, 18. aprila, v klubu Gromka na Metelkovi v Ljubljani.