Čas branja
3 min.
Kramarovčan postal najuspešnejši Slovenec na največjem avto tuning tekmovanju v Evropi
M.H.
13. 5. 2025, 09.54
Posodobljeno
Mitja Zagorc je z avtomobilom znamke Nissan GTR R35 zasedel 8. mesto na tekmovanju, kamor se je prijavilo 30.000 posameznikov

Osebni arhiv
Mitja Zagorc iz Kramarovec je od mladih nog praktično odraščal v očetovi avtomehanični delavnici, iz tega pa se je kasneje rodila njegova želja, da se ukvarja s predelavo avtomobilov oz. avto tuningom. Nedavno mu je uspel velik podvig, saj je bil eden od 48 izbrancev, ki so svoj predelani avtomobil imeli priložnost predstaviti na največjem evropskem tekmovanju v avto tuningu, tj. Tuning world Bodensee v nemškem Friedrichshafnu, ki je letos potekalo med 1. in 4. majem. Pa ne zgolj to, uvrstil se je v finale in tam dosegel 8. mesto, s tem pa je postal daleč najuspešnejši Slovenec na tem tekmovanju v zgodovini. Pred njim se je na tekmovanje uspelo uvrstiti še štirim Slovencem, nazadnje leta 2014, vsi pa so zasedli nižja mesta. Rezultat je še toliko bolj impresiven ob podatku, da se je na letošnje tekmovanje prijavilo kar okrog 30.000 posameznikov, komisija pa je na podlagi fotografij nato izbrala 48 tistih, ki so svoje avtomobile torej lahko predstavili še v živo.

Osebni arhiv
»Potrditev, da sem izbran, sem dobil decembra, pri čemer je bila največja težava ta, da avto takrat še ni bil dokončan. Organizatorji so mi dokončno zeleno luč prižgali šele potem, ko sem jih s sprotnim fotografiranjem svojega dela prepričal, da mi bo avto uspelo dokončati do tekmovanja,« pripoveduje sogovornik, ki se je dogodka pred tem dvakrat udeležil kot obiskovalec, naposled pa zbral pogum, da se prijavi tudi sam. »Moja prva želja je bila, da me sploh sprejmejo, ko mi je to uspelo, pa da pridem vsaj do prvega kroga, da vidim, kako sploh poteka ocenjevanje,« pripoveduje.

Osebni arhiv
Rad gre v ekstreme
Na tekmovanju se ocenjuje celotna predelava avtomobila, vse od restavriranja do tega, kaj je predelano in kakšna je kakovost predelave ter materialov, pa tudi to, če se narejeno sploh sklada z avtomobilom. Na začetku se avtomobili pregledajo »površinsko«, nato pa z vsakim naslednjim krogom vse bolj štejejo podrobnosti. »V finalu je bilo tako, da je ocenjevalec šel z ogledalom pod avtomobil in pregledal vsako najmanjšo podrobnost. Gleda se vsaka pikica, jamica, tudi umazanija …« opiše Mitja Zagorc. Tekmuje se po sistemu izpadanja, na začetku je 24 duelov, pri čemer v vsakem krogu eden od dvojice izpade, naprej gre lahko tudi kot srečni poraženec, torej z jokerjem, na koncu pa se v finale uvrsti 12 najboljših po točkah. Nato se še enkrat vsakega od finalistov podrobno pregleda in oceni, pri čemer se po Zagorčevih besedah na tej stopnji tekmovanja bolj kot ne gledajo napake, ki potem odločijo, na katerem mestu kdo pristane.

Osebni arhiv
»V resnici si res nisem mislil, da lahko pridem v finale, in to neposredno, torej brez jokerjev. Ugotovil sem, da sem sam sebe podcenjeval. Res pa je, da grem pri svojem delu v ekstremne podrobnosti – celoten avto sem razstavil, celotno podvozje je v karbonski preobleki, pozlačene so denimo vse štiri zavorne čeljusti in vijaki na zavornih kolutih itd. Notranjost je preoblečena, na stropu sem naredil zvezdno nebo z več kot 600 lučmi … To ni za vsakogar, sam pa imam žilico za to in predvsem veselje,« še pove sogovornik, ki ni niti računal, koliko ur dela je bilo vloženih. »Je pa predelava trajala skupno tri leta, od tega je bilo zadnjih šest mesecev resnično norih, saj sem delal cele večere in noči, po službi. Ampak na koncu je bil trud poplačan. Že od nekdaj sem si želel narediti nekaj takega, kar nima nihče, torej nekaj unikatnega. Tako da sem to naredil ne toliko zaradi tekmovanja ali kogar koli drugega, ampak zaradi sebe.«
Na tekmovanju v Nemčiji je ob uspehu spoznal tudi veliko ljudi. Predvsem mu je bilo všeč, da je vsak tekmovalec spoštoval druge sotekmovalce in vsak za vsakega navijal. »Ko sem zmagal proti prvemu, je prišel do mene in mi segel v roko ter dejal, da lahko s ponosom pove, da je izgubil proti takemu, kot sem jaz.« Po koncu tekmovanja je med drugim dobil povabilo, da bi zastopal najboljšo deseterico predelanih avtomobilov v Evropi še v nemškem Essnu.

Osebni arhiv
In načrti za naprej? »Še eno vozilo, ki ga imam, ima potencial, da bi šel z njim na tekmovanje. Sedaj vem, kaj je še treba izpopolniti do perfekcije. Če bo vse šlo po sreči, bom morda naslednje leto spet tekmoval,« sklene sogovornik.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Prijava
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se