Ljutomerčanka Nuša Mihalič v krogu najboljših oblikovalcev iz vse Evrope
Grafična oblikovalka Nuša Mihalič je s svojimi unikatnimi vinskimi etiketami pritegnila pozornost mednarodne javnosti in se uvrstila med finaliste v izboru European Design Awards.

Nuša Mihalič iz Ljutomera je grafična oblikovalka, ki je že kot otrok zelo rada risala in ustvarjala, vendar zase ne bi nikoli rekla, da je umetnica. »Veliko mojih kolegov oblikovalcev je namreč zelo nadarjenih za risanje. Zase sem rekla, da sem povprečna,« pravi Nuša, ki je v osnovni in srednji šoli svoj čas posvečala plesu. Risati je za zabavo začela po 20. letu, ko je pustila študij arhitekture ter začela raziskovati programe.
Ob manjših projektih, ki so sprva nastajali zgolj za zabavo, je ugotovila, da jo to resnično veseli. »Veliko sem se naučila sama, prek spleta – od predavanj, tečajev do branja o tipografiji, barvah … Svoje znanje sem preizkušala na osebnih projektih, kar mi je prineslo tudi prve naročnike,« razlaga Nuša, ki se je kasneje vpisala na fakulteto za dizajn, kjer je svoje znanje nadgradila in dobila mentorje, ki so jo usmerjali.
Lani je diplomirala iz vizualnih komunikacij. »Na fakulteti sem izstopala, saj sem bila tam zato, da se izboljšam kot oblikovalka, in ne zato, ker pač moram biti tam.« V času študija je sprejela vsako priložnost, ki se ji je ponudila, oblikovala je planerje in koledarje, sodelovala z društvi itd. Želela je pridobiti kar največ izkušenj, saj se je želela z oblikovanjem ukvarjati tudi profesionalno.

Prve beležke ne pozabiš
Najprej jo je v oblikovanju pritegnilo pripovedovanje zgodb z grafiko. »Fascinira me, kako lahko z oblikami, črkami in barvami poveš toliko o neki znamki ali ideji,« pove ter poudari, da so se njeni interesi z leti spreminjali – najprej je uživala v risanju rastlin in dekorativnih vzorcev, danes pa jo bolj navdušujejo tipografske in izčiščene rešitve. »Največji čar v oblikovanju je to, da ponuja neskončno možnosti za raziskovanje,« dodaja in posebej omeni prvi planer, na katerega je zelo ponosna, saj ga je v celoti oblikovala sama ter narisala ogromno ilustracij zanj.
Ta izdelek je tudi natisnila ter ponudila ljudem, da so ga lahko kupili. »Seveda je šlo za manjše naklade in večinoma sem si zgolj pokrivala stroške, ampak mi je bil celoten proces ustvarjanja fizičnega izdelka neizmerno ljub. Po tem sem naredila še nekaj fizičnih izdelkov, ki so bili seveda boljši in bolj dodelani, ampak prvega ne pozabiš nikoli.«

Ob bok evropskim oblikovalcem
Prelomnica v karieri je bila praksa v DBP Studiu, kjer je sedaj zaposlena kot grafična oblikovalka. Takrat je dobila prvič priložnost, da se preizkusi v realnih projektih, kar ji je pomagalo, da je zmagala na natečaju Plaktivat v študentski kategoriji Sveža kri. »Priznanje žirije mi je vlilo ogromno samozavesti,« pove. Pomemben mejnik pa je bila Rozmanova nagrada za njeno diplomsko delo o vplivu tipografije na dojemanje blagovne znamke. Med večje uspehe šteje uvrstitev njenih vinskih etiket med finaliste v izboru za evropsko oblikovalsko nagrado (European Design Awards), ki veljajo za ene najuglednejših v Evropi.
»Šlo je bolj za idejo, da poskusim srečo in vidim, kaj se zgodi. Vinske etikete, ki sem jih oblikovala za domačo vinsko klet, so bile drugačne od klasičnih, ki smo jih vajeni na steklenicah vina, in s svojo podobo zelo izstopajo. Ravno zato se mi je zdelo vredno poskusiti,« pripoveduje.

Evropske nagrade na področju oblikovanja se podeljujejo vsako leto, obstaja pa veliko kategorij, kamor lahko prijaviš svoja dela. »Projekti, ki se prijavljajo, so res na izjemno visokem nivoju. Med finaliste se uvrsti samo deset najboljših prijavljenih del v Evropi, zaradi česar je to zame še toliko večji dosežek,« poudari Nuša, ki je po novici, da se je uvrstila med deset odstotkov najboljših v Evropi, skakala in vriskala od veselja. »Ta nagrada mi je dala potrditev, da delam kakovostno in nisem več amaterka, ki dela le za lasten užitek, ampak se moje delo lahko postavi ob bok profesionalnim oblikovalcem iz vse Evrope.«
Z isto serijo vinskih etiket se je uvrstila med finaliste na letošnjem zagrebškem tednu oblikovanja. Tam se je med finaliste uvrstila tudi s petimi projekti, ki so jih prijavili v okviru DBP Studia, in še z vizualno podobo lanske Fanfare, kjer je sodelovala kot članica oblikovalske ekipe. Prejela je še nagrado netko za spletno stran Novak Sofas in mednarodno oblikovalsko nagrado (International Design Award) za projekt Loty, kjer je sodelovala kot ilustratorka (obe prejeti v okviru DBP Studia).

Ravnovesje med estetiko in funkcionalnostjo
Po njenem mnenju je v oblikovanju pomembno iskanje ravnovesja med estetiko in funkcionalnostjo. »Izdelek mora biti privlačen, hkrati pa uporaben in prijazen za uporabnika. Če je nekaj zgolj lepo, a nepraktično, svojega namena ne doseže – in obratno, čisto funkcionalna rešitev brez estetske vrednosti pogosto ne nagovori ljudi,« meni Nuša, ki pri svojem delu skuša slediti načelu, da forma sledi funkciji: skozi obliko, barvo ali tipografijo vedno išče vizualni jezik, ki najbolj pristaja posameznemu projektu. Kot pravi, navdih za ustvarjanje najde povsod – včasih na sprehodu, internetu, pri opazovanju oblakov, okolice, v produktih ali kar v spanju. »Če si pozoren, je okolica neskončen vir navdiha in idej.«
Pri vsakem projektu se potrudi odgovoriti na potrebe naročnika in temu prilagodi vizualni jezik. Verjame, da mora imeti dober oblikovalec širino, saj jih naročniki najamejo zato, da rešijo konkreten problem in z vizualno podobo gradijo njihovo prepoznavnost. Svoj slog opiše tako, da rada združuje ilustrativne elemente, jasne tipografske poudarke ter žive barve. Pojasni, da je njeno oblikovanje izdelka končano takrat, ko začuti, da je vse na svojem mestu. »Dizajn pa v resnici nikoli ni popolnoma končan – vedno bi ga lahko nadgrajevali.«

Trenutno najraje oblikuje spletne strani, uživa pa tudi v oblikovanju embalaž in publikacij. »Izjemno ljubo mi je oblikovanje fizičnih izdelkov. Če bi imela neskončno časa, bi ustvarila lastno linijo izdelkov – od majic, nogavic, puloverjev, beležk … Vsebovali bi hudomušne ilustracije in napise.«
Vsako leto oblikuje koledar v stilu, ki ji je v tistem trenutku zanimiv. Vse to oblikuje v prostem času. Trenutno ustvarja spletno stran njihovega studia, hkrati oblikuje strokovno publikacijo, mini oglaševalsko kampanjo in sodeluje pri finalizaciji spletne trgovine. »Nikoli mi ni dolgčas,« poudari Nuša, ki že tudi razmišlja o tekmovanjih v prihodnjem letu – rada bi se prijavila za nagrado brumen, ki se podeljuje za kakovostno oblikovanje v Sloveniji.
Njen največji cilj za prihodnost je, da še naprej raste kot oblikovalka, da bi v svojem delu vedno uživala in s kakovostnim dizajnom pomagala naročnikom pripovedovati njihove zgodbe.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se