Preko prehoda za pešče divjal 117 km/h
Na prehodu za pešče v Trimlinih, kjer je hitrost omejena na 50 km/h, je vozil s hitrostjo 117 km/h
Raziskava, ki jo je med več kot 800 uporabniki e-skirojev in e-koles naredila Zavarovalnica Triglav, kaže, da se med vožnjo z e-skirojem le dobra polovica počuti varne, tretjina lastnikov e-skiroja pa je že doživela nezgodo. Le vsak četrti uporabnik pri vožnji z e-skirojem vedno uporablja čelado, čeprav je skoraj dve tretjini takih, ki meni, da bi čelada morala biti obvezna vedno in za vse, pravijo v Zavodu Vozim.
"Mladi se v sklopu svojih urbanih mobilnostnih poti tudi redko odločajo za ključne varnostne elemente kot so čelada, odsevna oblačila in dodatki. To pa je vzrok številnih nesreč in poškodb," še dodaja v sklopu inciative.
Več inteligentnih sistemov kot občin
»V Zavarovalnici Triglav smo v zadnjih desetih letih po vsej Sloveniji postavili že 231 inteligentnih prometnih sistemov – torej več, kot je občin v državi. Od tega jih je 99 sistemov COPS, namenjenih preprečevanju trkov. Analize kažejo, da po postavitvi sistemov na nevarnih točkah zmanjšamo število nesreč kar za 80 odstotkov. Ti sistemi so povezani v mrežo, ki neprekinjeno beleži in analizira vedenje voznikov. Hkrati pa je naša raziskava pokazala, da kar 83 odstotkov uporabnikov e-skirojev in 77 odstotkov kolesarjev skrbi, da jih bodo drugi v prometu spregledali. To jasno kaže, da se v prometu še vedno ne vidimo med seboj – ne le ponoči, ampak tudi sredi belega dne. Zato v Zavarovalnici Triglav podatke iz inteligentnih sistemov danes prevajamo v novo, igrivo obliko komunikacije, ki povezuje tehnologijo, podatke in kulturo mladih. Vid Zebra je naš način, da varnost postane vidna in slišna,« je povedala Ana Cergolj Kebler, vodja varne mobilnosti v Zavarovalnici Triglav.
Sistem COPS@zebra (Collision Preventing Safety System) je inovativen sistem slovenskega podjetja Tenzor, ki preprečuje trke na prehodih za pešce in kolesarje. Sestavljajo ga štirje znaki, kjer sta dva znaka namenjena za opozarjanje voznikov na približevanje prehodu za pešce, dva znaka pa opozarjata pešce na približevanje vozil.
O mladih z mladimi (na delavnicah)
Pomen dela z mlajšo generacijo v ospredje svojih aktivnosti postavlja Zavod Vozim, ki se mladim poskuša približati skozi delavnice in javne dogodke, s katerimi ozavešča o varni uporabi mikromobilnostnih sredstev. Njegov cilj je, da bi uporabniki med vožnjo z e-skirojem ali drugimi prevoznimi sredstvi urbane mobilnosti hitrost ustrezno prilagodi, vedno imeli na glavi čelado, telefon pa v žepu.
»V Zavodu VOZIM že več let opažamo – in raziskave to potrjujejo –, da se ljudje, še posebej ranljive skupine, kot so starejši in osebe z oviranostmi, v prometu pogosto ne počutijo več varne. Zavedamo se, da so nove oblike mikromobilnosti prinesle veliko prednosti, hkrati pa tudi izjemne izzive, na katere moramo odgovarjati z znanjem, sodelovanjem in inovacijami. Prav zato v soustvarjanje aktivno vključujemo mlade - učence, dijake in študente, ki jih spodbujamo, da razmišljajo izven okvirjev in soustvarjajo rešitve za varnejšo mobilnost prihodnosti. Verjamemo, da lahko ravno takšne rešitve vodijo do večje vidnosti sporoči,l varnosti, krepijo spremembe navad in dolgoročno vplivajo na prometno kulturo,« je poudaril David Razboršek, direktor Zavoda Vozim.
»Dejmo se videt« tudi kot ljudje
Tretja sezona iniciative »Dejmo se videt« v podobi Vida Zebre, prvega digitalnega prometnega poročevalca, ki ga poganja umetna inteligenca, prinaša kreativno in tehnološko novost, a njeno sporočilo ostaja enako pomembno. Dejmo se videt – kot pešci, vozniki, kolesarji, predvsem pa kot ljudje.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se